CB750 F1

full
 
Mocht je de wielen weg doen O-)

Zou je mij dan een mailtje willen sturen: m.denboer@live.nl

Maar eigenlijk moet je ze niet wegdoen maar gewoon zelf gebruiken, het zijn namelijk wel erg gave velgen :9~

Greetz Mark
 
Ook een tijdje geleden inmiddels alweer een paar onderdelen aangekocht! Mooie Alu SMAC wielen en een rempomp en achterremklauw van Lockheed!

Door de de oplopende kosten van de toekomstige blokrevisie weet ik niet of ik de wielen en remonderdelen ga houden of dat ze verkocht moeten gaan worden om de blokrevisie te kunnen bekostigen..

De rempomp is los en beweegt netjes, de klauw heb ik helemaal gedemonteerd en alles ziet er ook nog erg netjes uit..De lagers moeten worden vervangen van de SMAC wielen, wel helemaal CB750 pasklaar. Eventueel bij serieuze interesse te koop..Al ik er niet graag afstand van doe..
ik zou erg graag de rempomp van je overnemen,..wil je me een PB sturen svp ?
gr rogier
 
Ik heb Rogier inderdaad al een paar weken geleden gesproken, en hem ook beloofd dat als ik het zou verkopen hij de eerste zou zijn aan wie ik het zou laten weten.

De rempomp is gereserveerd voor RogerRemschijf, Ik kom morgen bij je langs zoals afgesproken!

De losse Lockheed achterremklauw en de pasklare SMAC wielen zijn er dus nog. PB mij maar voor informatie of meer foto's.

Gr. Dennis
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Rogier inderdaad al een paar weken geleden gesproken, en hem ook beloofd dat als ik het zou verkopen hij de eerste zou zijn aan wie ik het zou laten weten.

De rempomp is gereserveerd voor RogerRemschijf, Ik kom morgen bij je langs zoals afgesproken!

De losse Lockheed achterremklauw en de pasklare SMAC wielen zijn er dus nog. PB mij maar voor informatie of meer foto's.

Gr. Dennis
Dennis heeft mail
 
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om mijn kop te demonteren, en heb inmiddels alles uit de kop gehaald. Gisteren de kleppen en zittingen geslepen. Nu ben ik na het nakijken van mijn kleppendeksel erachter gekomen dat er een scheurtje zit in het carter waar een bout te strak aan is gedraaid. Waarschijnlijk door iemand die de momentsleutel niet heeft gebruikt bij monteren..of een luchttol heeft gebruikt..Heeft er toevallig iemand een net carterdeksel voor de kop voor een F1? Het liefst met ontluchtingscarterkapje. Het tandwiel voor de toerenteller hoeft er niet bij te zijn want deze is nog wel in goede staat. Optisch maakt de staat niet uit, hij gaat toch gestraald worden en daarna gepolijst..
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik nog wel een deksel heb liggen , moet ik even nazien.
Heb ook nog een Giuliari sportzit liggen voor de F1/F2 , misschien ook iets voor dit project ?
Is puntgaaf !
full
 
Laatst bewerkt:
Dat zou top zijn als je er een hebt liggen!
Ik heb net afgelopen week een 2 persoons rickman zitje gekocht maar nog onbekleed.
Kun je mij een PB of mail sturen met je vraagprijs voor het zitje?

Ik hoor ook even graag over het kleppendeksel!
 
Dennis, lukt niet om een PB te sturen , krijg foutmelding.
Probeer even naar mij dan reageer ik.
Bij deze het kleppendeksel , is zwart gespoten , stralen en weer als nieuw.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je een mailtje gestuurd Rene.

Wie weet of poten en klauwen van een F2 op een F1 wiel met F1 dubbele schijven past?
De klauwen komen aan de achterkant te zitten. Is de dikte en diameter van schijven van een F2 hetzelfde als van een F1?

Wie weet dit?
 
Hey,

Gaat volgens mij niet passen, want de schijven van de F zijn kwa diameter te groot.
En de schijven van een f2 passen volgens mij niet op de F1 naaf.

Maar dit is mij ooit eens vrteld want ik wilde de spaakwielen van de F1 in mijn F2 zetten en dit ging toen niet passen door de schijven.

Maar verbeter mij aub als ik het fout heb.

Greetz Mark
 
Bedankt voor de informatie!
Ik houd het dan toch bij een F1 vork en ga ik deze stralen en opknappen!
Na '78 zijn alle japanners eigenlijk overgestapt naar het plaatsen van de klauwen aan de achterzijde van de vork..niet voor niks natuurlijk. En een F2 vork met klauwen is natuurlijk een makkelijke conversie dacht ik..
 
leuk topic zeg. ik heb gister een F2 gekocht. blijkbaar niet zo'n goede keus geweest dus. ach ja, is leuk om aan te sleutelen en zie wel wat of ik er van kan maken. is een opknapper.
 
Waarom geen goeie keus dan? Zorgen dat er olie inzit en t ding doet het altijd!! Dingen rijden,sturen en remmen erg lekker,onderdelen zat,niemand zal m stelen en t kost ook nog is weinig. :+
im001206sj7.jpg
 
Inderdaad, smaken verschillen! Ik vind de F1 persoonlijk mooier en het F1 blok is volgens forumleden het sterkste blok van allen. Het F2 blok is sneller maar Honda heeft de oliekanalen en de kop aangepast heb ik begrepen en is krachtiger qua pk en vermogen maar schijnt sneller te slijten (correct me if i'm wrong). Desalniettemin het is een CB750 En dat vind ik gewoon de mooiste fietsen! Is deze van jou Rotboer? Is inderdaad een F2 met een zilveren blok had jij het hier niet eerder over gehad? Mooi!

Ik heb hier misschien een leuke link voor je rider on 2 wheels: cb 750 caferacer project

Is een mooie caferacer geworden, hij heeft er alleen kort plezier van kunnen hebben..is ook lid hier op MF
 
Overigens zijn de SMAC wielen sinds gisteren te koop, ik heb ze op MP gezet.
Om mijn portemonnee te laten groeien voor mijn blokrevisie..
 
Ik heb weer wat gekocht voor mijn project. Koni schokbrekers.
Ze zijn in goede staat, geen roest en lekkages. De pen die binnenin/ tussen de veer loopt ziet er erg netjes uit en heeft geen ernstige schade of slijtage, althans op het blote oog natuurlijk.

Ik heb begrepen in andere topics dat koni door ikon is overgenomen en progressieve veren en revisiesetjes verkoopt.

Ik heb al even gekeken op Ikon Suspension - That Shocks The World! - Ikonshocks _ Ikonshocks.com, maar hier zie ik geen revisiesetjes staan per model. Weet iemand welk model ik heb? Ik kan geen typenummer of model ontdekken..

En is het aan te raden om de schokbrekers open te gaan halen of raden jullie aan, ze te monteren en verder afblijven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan