cb750 1992 vs cbx750f 1989

arnold88

arnold
4 nov 2018
32
13
goes
goedenavond,

ik wilde even wat vragen uit nieuwsgierigheid.

past het motorblok van een honda cbx750 uit 1988/89 op een honda cb750 uit 1992? dit blok heeft namelijk met dezelfde cilinderinhoud 20 pk meer.

iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen deze motorblokken?

Met vriendelijke groet,

Arnold Karelse
 
goedenavond,

ik wilde even wat vragen uit nieuwsgierigheid.

past het motorblok van een honda cbx750 uit 1988/89 op een honda cb750 uit 1992? dit blok heeft namelijk met dezelfde cilinderinhoud 20 pk meer.

iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen deze motorblokken?

Met vriendelijke groet,

Arnold Karelse
De kleur,CBX heeft een zwart blok een CB een blank blok.
 
En ik denk dat Honda in dat naked model het vermogen terug geschroefd heeft. Zoals het blok in m'n XJR heeft oorspronkelijk 125pk in de fj1200, bij de XJR maar 98.
 
oke dat zou leuk zijn, iemand enig idee of het blok van de cb750 inderdaad is terug geschroefd en waar de restrictie's dan zitten? de 73 pk is harstikke leuk maar hij kan volgens mij makkelijk 90 pk aan qua frame en remmen etc.
 
Meestal met een geknepen inlaattraject, tussen de carbs en inlaat zit er een restrictie middels een metalen plaat oid in je rubber.
Kan ook op de cdi geknepen zijn.
 
Af fabriek worden motoren zo goed als nooit met platen geknepen,dat gebeurde alleen achteraf om ze bv 35kw te maken,
Bij de CB en CBX zullen de verschillen eerder in de nokkenassen zitten ,kleinere carbs en misschien de CDI.
 
Af fabriek worden motoren zo goed als nooit met platen geknepen,dat gebeurde alleen achteraf om ze bv 35kw te maken,
Bij de CB en CBX zullen de verschillen eerder in de nokkenassen zitten ,kleinere carbs en misschien de CDI.

Mijn Africa Twin bleek een originele 50pk Duitser te zijn, die hebben minder vermogen dan de Nederlandse door middel van geknepen inlaatrubbers.
insulator-compca_big16210MAY660-01_9461.jpg
 
Mijn Africa Twin bleek een originele 50pk Duitser te zijn, die hebben minder vermogen dan de Nederlandse door middel van geknepen inlaatrubbers.
insulator-compca_big16210MAY660-01_9461.jpg
Ja maar die is voor een specifieke klasse gemaakt waar achteraf het vermogen word geknepen zoals bv 35kw,dat is weer wat anders dan een ander model motor.Een Afrika Twin is standaard geen 50pk een CB750 is standaard wel 75pk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan