Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

CB750 1977 vreemd geluid vanuit blok

FightingArts

Rookie
Lid geworden
18 okt 2022
Waarderingsscore
1
Hallo,

Mijn CB750 maakt een vreemd scherp bijgeluid.
Deze rammel gaat niet mee met het toerental

Motor al voorzien van nieuwe olie, kleppen gesteld, Carbs gesynchroniseerd, Distr. ketting gespannen....
Wie weet wat dit kan zijn. Wie heeft zoiets ook eerder gehoord ?

Hier kun je het geluid van mijn motor horen:

Oplossing
Vanmorgen toch nog eens op de juiste manier de dustributieketting gesteld. Dus zuigers cil 1 en 4 op bdp en cil 1 op tuimelen. (dat had ik de eerder zo niet gedaan)!
De veerspanner ging nu nog zo'n 8 mm naar binnen ! De rammel is zga weg. Pfff dat scheelt weer een hoop gesleutel....

Probleem opgelost dus.

Nu heb ik wel een ander probleem maar daar begin ik een nieuw topic over.
Iedereen met een reactie hier bedankt voor het meedenken
Mee eens.
Je zult niet de eerste zijn die aan de meest afschuwelijke scenarios denkt terwijl het een simpele lekkende uitlaat pakking is. Dat klinkt heel vreemd soms

Ik had laatst ook een gek rammeltje. Bleek de verstelschroef van de koplamp los te zitten en het metalen randje om de koplamp maakte een enorm irritant geluid. Beetje zoals dit.

Vanmorgen toch nog eens op de juiste manier de dustributieketting gesteld. Dus zuigers cil 1 en 4 op bdp en cil 1 op tuimelen. (dat had ik de eerder zo niet gedaan)!
De veerspanner ging nu nog zo'n 8 mm naar binnen ! De rammel is zga weg. Pfff dat scheelt weer een hoop gesleutel....

Probleem opgelost dus.

Nu heb ik wel een ander probleem maar daar begin ik een nieuw topic over.
Iedereen met een reactie hier bedankt voor het meedenken

Oplossing
Je kunt met bijv een schroevendraaier aan de achterkant van de spanner een beetje druk op de stift zetten en dan de spanner borgen voor iets meer spanning.