CB450 K0 Black Bomber, een supersports uit 1966

  • Onderwerp starter Anoniempje931
  • Startdatum

Het schrijven van een gedetailleerd verhaal over de assembla

  • Ja, ga door, ik kijk uit naar de volgende uiteenzetting.

    Stemmen: 63 92,6%
  • Tsja, ik lees het, maar waarom niet wat beknopter ?

    Stemmen: 5 7,4%
  • Nee, laat maar een filmpje zien van het eindresultaat.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    68
Ik heb gestemd op beknopter. Het is mijn ogen te langdradig en te serieus.
Maar ik volg het wel en steek er in algemene zin zeker wat van op.
Zelf heb een wat ouder topic over een GS550E met een heel mooie index, die index was heel veel werk maar heb er zelf zeker gemak van.
Ik zou het zeker zonde vinden wanneer je er mee stopt.
 
...
Misschien is dit wel het verkeerde forum, of zijn er gewoon te weinig mensen bezig met dit type motorfiets, of is men niet echt geïnteresseerd in in een technische verhandeling over dit type motorfiets, wie zal het zeggen ?

Ik denk dat er weinig Black Bomber rijders zijn hier. Zelf heb ik ze bijna nooit in het "wild" gezien. De info die je schrijft is vrij specifiek voor de CB450. Hoeveel rijden daarvan eigenlijk in NL? En hoeveel mensen daarvan lezen dit forum? Ik denk dat die op 1 hand te tellen zijn. Maar verder vind ik het topic gewoon wel interessant om te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn idd niet zoveel bombers in Nederland, maar daarentegen zijn er veel CB450 twins. De K0 (bomber) is motorisch in grote lijnen gelijk aan de latere modellen (K1 t/m K7 en de CB500T).
 
Dank jullie wel voor al jullie reacties, dit topic zal ik gewoon continueren, maar dan in het Engels, dat scheelt mij in ieder geval een hoop tijd, en kom ik jullie wensen te gemoed, een klassieke win-win situatie dus.

Als er vragen zijn wat betreft de Engelse tekst, schroom dan niet te vragen. In de loop van de volgende week ga ik hier weer verder, op dezelfde gedetailleerde en uitgebreide manier, want eerlijk is eerlijk, dat is ook gebleken uit de poll :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel voor al jullie reacties, dit topic zal ik gewoon continueren, maar dan in het Engels, dat scheelt mij in ieder geval een hoop tijd, en kom ik jullie wensen te gemoed, een klassieke win-win situatie dus.

Als er vragen zijn wat betreft de Engelse tekst, schroom dan niet te vragen. In de loop van de volgende week ga ik hier weer verder, op dezelfde gedetailleerde en uitgebreide manier, want eerlijk is eerlijk, dat is ook gebleken uit de poll :Y

*O* *O*
 
Er zijn er meer hoor die dit draadje weleens lezen/volgen. Heb zelf meer dan 20 jaar een cb500T gereden met meer dan 1200000km op een blok. Vond het een heerlijk blok, heb hem een keer open moeten halen voor cilinderrevisie, en had op een gegeven moment de startermotro en krans er maar afgesloopt, in mijn visie niet nodig en gaf te vaak problemen. Als ie goed warm was liep ie heerlijk door in toeren, verder altijd rustig warm draaien onder lage belasting. Ik reed dat ding in de 80-er en 90-er jaren en toen waren de meeste al lang verkloot. Hoe vaak ik niet de puntjes heb gesteld. Kleppen stellen was een eitje met het concentrische stelasje. De fiets zelf vond ik spartaans, met name de vering. De achteraspivot waren kunststofbussen gelagerd, moesten regelmatig vervangen worden, maar kosten geen drol.
Ik vind het leuk je topic te volgen, je bent wel een ongelooflijke pietlut, een eigenschap die ik afentoe ontbeer....succes en ga zo door!
 
Als je in het Engels verder gaat dan haak ik af. Niet dat ik geen engels kan lezen, met een beetje moeite lukt dat wel. Maar op een Nederlands forum in het Engels is not done! (dat kan echt niet in mijn ogen) helaas.
 
Heb er nog eens overna gedacht.
Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar ik ga ook geen Engels lezen.
Dat vind ik dan weer de omgekeerde wereld.
 
Zet maar neer in het engels, bespaart me een trip naar dat andere forum :Y Gaat mijn engelse vocabulair in technische termen er ook op vooruit ;)
 
De Bomber zit inmiddels in elkaar en loopt als een zonnetje. Gister ingereden (250 km ritje), en vandaag nakijken, kleppen stellen, puntjes controleren, olie verversen en oliefilter vervangen.
full


Dit is tevens voorlopig het einde van dit topic, de volgende klassieker staat alweer op de brug om aan te pakken, dit maal een complete 100% resto, een 1962 CB72.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel werk aan de volgende fiets, het blok is een puinhoop, daarnaast is de CB72 incompleet. Ik start met het blok, parallel daaraan start ik met het spuitklaar maken van de rest van de onderdelen. Ik heb verder geen planning, want hierna staan er nog een C77 dream uit 1964 en een CB77 uit 1961 te wachten, dus werk zat :Y

Ik zal dit project verder hier niet documenteren, er zijn nog minder CB72 en CB77 in Nederland dan Bombers, dus dat heeft geen enkele zin.

Dus misschien tot ziens op de CB450 :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de eerste 2 jaar op een cb77 gereden (licht rijbewijs) van 68 blijft een leuke fiets en stuurt knap. heb een jandrama r6 in de eemshaven er in een paar bochten uitgereden :9 bleef alleen niet zo heel veel midden bok meer over |(


mischien een paar overzicht foto's tijdens de restauratie :Y :Y

(ik zet ook nog maar een paar dingen op mf wegens intresse gebrek...)
 
Laatst bewerkt:
dit kostte me een goed deel van deze regenachtige zondagmiddag, maar wat een fantastisch topic! Met 2 x pauze om een nieuwe beker koffie te halen alle 13 pagina's aan een stuk gelezen! waarom is het af? en wat moet ik nu gaan doen?

Leuk, interessant, leerzaam en goed geschreven! nu wil ik ook een Bomber :(
 
Prachtig eindresultaat, hoop m live nog eens goed te mogen bewonderen! :]

Veel plezier met je volgende project en bedankt voor al je verhalen hier :) Met veel plezier gelezen!
 
Mooi geworden Jens *O*

Maar zijn de pijpjes niet iets te warm geworden ?

Te arm mengsel of te late ontsteking wellicht ?

Je volgende project is natuurlijk ook gaaf, ga je daar een project topic voor maken op het 305 forum ?
 
Ik heb gewoon een beetje doorgereden :$ Daarnaast zijn dit de originele vroege bochten en die zijn enkelwandig, en niet zoals de latere bochten dubbelwandig. Enkelvoudige bochten verkleuren snel (daarom zijn de bochten in de latere CB450's ook vervangen door dubbelwandige bochten).

Het onderblok van de CB72 is inmiddels alweer klaar, opgebouwd met een nieuwe krukas. Koppeling is vervangen door een cushdrive, en nieuwerwetse platen. Cilinder wordt volgende week geboord, een nieuwe kop is al opgebouwd. Eind volgende week zit het blok in elkaar, daarna begint het wat saaiere opbouwen van de fiets.

Nee, je weet dat ik op het 305 forum niet zo snel een resto topic zal starten. Ik heb daar meer een adviserende rol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat de uitlaatpijpen flink blauw zijn....... ik heb gehoord dat als je bij een nieuwe uitlaat er
wat olie inspuit dat ze dan niet blauw worden ???? Klopt dit
Verder een supermototer, nieuwstaat !!
Al Laten taxeren ??

Peter
 
Ik zou het werkelijk niet weten, nog nooit van gehoord, sorry. Ja, de motor is getaxeerd.
Wel jammer dat het weer niet meewerkt, ik had vandaag graag een stukje willen rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OP mijn Honda 400F zitten ook nieuwe bochten en uitlaat.....zijn nog steeds niet blauw geworden.
Heb deze uitlaat er trouwens zelf niet opgezet....nu 800 km mee gereden.
Mijn CB 400F 1975 is op 4400 getaxeerd.
MOET dan wel een ART4 slot opzitten !!

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan