cb 500 (s) verbouwen naar cafe-fighter

Ben trouwens benieuwd of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen een cafe racer en een cafe fighter

Caferacer: laag en horizontaal, en een cafefighter staat wat meer op zijn kop/voorover, maar het is allemaal gel.l....geef het maar een naam...maak of noem het zoals je zelf wilt *O*
 
Ben trouwens benieuwd of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen een cafe racer en een cafe fighter

vindt Cafe Fighter ook wel handige naam :Y , zo voorkom je hopeloos gezeur van peuristen die menen dat ze weten wat nou echt een caferacer aan moet voldoen,
ik zeg lekker bouwen en toepassen wat jezelf mooi vindt 8-) (maar natuurlijk kun je hier wel om advies en meningen vragen , daar is immers een forum voor )
 
Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje geen foto's of berichten meer geplaatst, maar dat betekend niet dat ik niks meer heb gedaan. Ik ga vanmiddag wel het 1 en ander op de computer zetten en daarna hier op het forum.

Over de naam cafe-fighter klopt idd. Het is een cafe racer met fighter invloeden. Maar ach hoe het beestje mag heten maakt mij niet uit. Hoop gewoon dat die mooi wordt en of het dan een racer of een fighter is maakt mij niet uit!!

Hou jullie op de hoogte!
 
Hallo allemaal,

Hierbij mijn voorderingen beschreven inclusief foto's.

Ik heb de tank een beetje aangepast. Die 'ogen' heb ik eraf gehaald. Dit was lelijk en de tank kon doordat ze eraf waren een stuk naar beneden.

Tank voor:
full


Tank na:
full


Ik heb het een en ander binnen gekregen aan onderdelen om de motor mooi te maken.

Dit is alles wat ik heb binnen gekregen:
full


En hier zijn de foto's per artikel.

koso teller.
full


Stuur.
full


Bar-end knippers.
full


Achterlicht.
full


Uitlaten. Laser extreme dempers!! Deze had ik toen onder mijn z1000 ook en die bevielen mij goed.
full



Deze 2 foto's heb ik gemaakt om een beetje een idee te krijgen of de lijn goed loopt. het achterzitje ligt er los op. Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik ben echt zeer te vrede over het resultaat tot nu toe.

full

full


Vanmiddag ben ik bezig geweest met het subframe kaal en glad te slijpen. Dit heb ik gedaan om straks mijn onder plaat te kunnen monteren waar de elektra op komt.
full



Er moet nog een hoop gebeuren maar ik ben aardig op weg. Mijn volgende klus wordt het frame helemaal klaar maken om gespoten te worden. Dus alle lassen glad slijpen. overige uitsteeksel netjes maken en de bevestiging voor de tank weer op het frame lassen. Deze moest een stuk naar beneden omdat de tank ook lager kwam.

Dit is mijn update weer, feedback is altijd welkom, en tips ook!!!
 
Thnx allen voor de info inzake caferacer en cafefighter... zelf vind ik een naam ook niet zo belangrijk. Het gaat uiteindelijk om de looks en de feeling @ cbr rydah...jouw project ziet al zeer belovend uit...goed bezig kerel... !!!!
 
Met de bouw gaat het niet goed. Heb net de sleutels van ons nieuwe huis gekregen, dus ben non stop aan het verbouwen. Het project staat op een tweede plaats.

Mvg
 
@loverboey: mooie motor trouwens.

Ot, ik ben vandaag weer even bezig geweest met de motor. Niet veel foto waardige bezigheden maar toch weer een stapje de goede richting in.

Na een hectische 2 maanden met verbouwen, werken, verbouwen, werken en verbouwen,is ons huis redelijk af. De vijver gaat het weekend afgemaakt worden en dan nog wat kleine frutsels.

Ik had vandaag een dag dat ik geen zin had in klussen thuis, dus ik ben weer ff bezig gegaan aan de motor. Ik heb de tank helemaal geschuurd en daarna weer in de primer gezet. Ff schuren en dan kan de kleur erop!!! Tevens heb ik nu het frame helemaal klaar. Ik moest de ophanging van de tank een stuk omlaag vast lassen en dat ik nu ook gebeurd.

Zodra ik weer wat heb gedaan laat ik jullie dit weer zien in dit topic!
 
Hallo allemaal,

Het is een goede 4 maanden stil geweest in mijn topic, maar dat betekend niet dat ik niks heb gedaan. Mijn laptop geeft kuren op het internet bij mij thuis dus ik moet bij iemand anders op het internet dit topic vullen met foto's.

Ik ben begonnen met mijn tank en kontje te spuiten.

Eerst had ik het kontje in de primer gezet, daarna in de hamerslag metaal kleur, dit vond ik te nieuw ogen dus toen heb ik er met zwarte verf een soort nevel erover heen gespoten.

full

full

full


Dit heb ik ook bij de tank gedaan.

full

full

full


In de tussen tijd was ik wel even klaar met doppen sets van base (eigen merk Pr#xis) en van de @ction dus heb ik een mooi doppen set gekocht bij een professionele gereedschap winkel.

full


Ik heb het frame afgetekend voor de bodem plaat. Deze moet natuurlijk wel helemaal recht zitten!! :P

full


Aan de achterkant van de bodemplaat zat geen rand daardoor bewoog deze erg. Dus heb ik er een rand op vast gelast.

voor:
full


Na:
full

full


Ik heb een verhoog blokje tussen het ophang punt van de veer en subframe gelast, deze was open aan de achterkant. Dit heb ik ook dicht gelast.

Voor:
full


Na:
full


Mijn vriendin en ik zijn naar rusty gold gegaan, opzoek naar een kop lamp en misschien nog wat anders leuks. En ik kwam thuis met een mooie koplamp!
full


In de tussen tijd de motor even helemaal in elkaar gezet en dit is het resultaat tot nu toe.

Zij aanzicht:
full


Tank/teller:
full


Toen de bodemplaat erop zat en ik de achterkant erop had geschoven kwam ik erachter dat de bodemplaat aan de achterkant te laag zat, ik heb dit opgelost door de rand aan twee kanten door te slijpen en de achterkant iets omhoog te buigen. Daarna weer vast gelast en dit is het resultaat.

Voor:
full


Na:
full


Dit is wat ik zoal heb gedaan de afgelopen 4 maanden, de motor was wel al af geweest als ik niet een verhuizing er tussen door had.

Mijn volgende klus word het frame helemaal glad maken en in de verf zetten en mijn kentekenplaat houder maken.

Dit was een grote update, ik probeer wat vaker te posten maar dat lukt niet altijd.

Greetz niels
 
Ik ga deze volgen, ziet er leuk uit.
Ben heel benieuwd naar hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien!
 
Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier actief ben geweest. Dit betekent echter niet dat ik stil heb gezeten. Ik ben op het punt aangekomen dat het werk aan het frame klaar is, gespoten en ook in elkaar heb gezet zie hieronder.
full


Ik heb ook het blok er weer in gehangen om te kunnen beginnen aan de uitlaat die op maat moet worden gemaakt.
full


Het idee was om per kant 1 demper te maken, maar ik heb uiteindelijk gekozen om 2 dempers aan 1 kant te doen. Dit was mooier omdat 1 demper een beetje kaal stond. Dus ben ik begonnen om een 2 naar 1 naar 2 uitlaat systeem te maken.

full

full


Zoals hieronder is het wat duidelijker, het is een soort 2 tanden vork waar de dempers op worden vast gelast.
full

full


Hieronder heb ik gepast of de uitlaat pijp korter moet worden gemaakt.
full


Dit is dan uiteindelijk het resultaat.
full


Heb ondertussen de demper onder de motor gehangen en vond het te recht. Dit vond ik niet mooi dus heb ik de demper iets schuin laten lopen.
full


Dat zie je hieronder.
full


Er moest ook een uitlaatbeugel voor worden gelast dus dat heb ik ook gelijk gedaan.
full

full

full

full


Ik moet alleen nog de uitlaat in de wrap wikkelen en dan is die klaar!

Toen kreeg ik een leuk idee om een standaard van een steek sleutel te maken. Ik zelf vind het een coole standaard geworden. Maar dat mogen jullie zelf bepalen ;)

Ik heb de grootste steeksleutel gekocht bij de action die er was. En die heel warm gestookt tot de hoek naar wens is.
full

full

full


Daarna heb ik de originele standaard een stuk afgezaagd en inkepingen gemaakt en de steeksleutel erin vast gelast.

full

full

full

full


En dan is dit uiteindelijk het eind resultaat.
full

full


Ik heb ook nog mijn hele stuur afgemaakt.
full

full


Op de cb500 uit 99 zitten hele lelijke rearsets met gelijk voet steun voor bij rijders. ik vind at niet mooi en er kan niemand achterop dus ook nog nutteloos ook. Op marktplaats heb ik uiteindelijk een set van een cbr gevonden, dus heb ik de achterrem daarop vast gemaakt. Dit was natuurlijk niet origineel dus moest ik wel wat opboren. Maar dit is het eindresultaat geworden.
full


Ik moet nu nog de rearsets aan het frame bevestigen dus dat is mijn volgende project.

Dit was dan weer even de update tot nu toe. Ik probeer vanaf nu wat vaker een bericht te posten maar vaak vergeet ik het gewoon.
 
Leuk project! :Y


Paar hersenspinsels O-) :
- onderste demper wat meer terug, zodat de uiteinden van de dempers boven elkaar komen te liggen.
- uitlaatbeugel in lijn met achterveer
- vlakverdeling om de tank wat minder massief te laten lijken
- koplamp wat rechter zetten.


full
 
Hey dat zijn leuke hersenspinsels. Die vlak verdeling, welke kleur zou je dat doen dan? Mat zwart of wit?

Uitlaat ga ik naar kijken, maar kan altijd later nog.
 
Kontje wilde ik juist iets omhoog. De pijp kan niet korter anders kan ik mijn stepje niet kwijt. Ja de lamp moet nog goed worden opgehangen, maar dat is nog afwerking. Maar thnx voor de feedback!!!
 
Vind hem lekker zo,helemaal mooi in lijn! *O*
Zou wel een zadeltje laten maken wat de zitlijn wat meer horizontaal maken want dat is voor het klokkenspel niet lekker. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan