jowie57
Die hard MF'er
Bij mijn yamaha bt 1100 bulldog uit 2006 (nieuw gekocht 2007 ) ongeveer 90.000 k.m. op de teller zijn vooral de carter ontluchting slangen uitgehard en sprok . Denk geen probleem dan bestel ik ze nieuw , maar gebleken is dat deze niet meer leverbaar zijn helaas . Je kunt er zo ook maar niets anders opzetten omdat ze voorgevormd zijn en anders zullen gaan knikken . Boven op de cilinderkop van de achterste cilinder zit een dikke voorgevormde met een S-bocht en gaat naar de airbox , maar er loopt ook een dunne slang 10 m/m uitw.en 6 m/m inwendig van een dekseltje met een kleine slangentuul op de nokkenas ketting tunnel (ook achterste cilinder) naar de airbox met een verkropping naar 10 m/m inwendig voor op de aansluiting airbox met ook een kleine S-bocht . Deze slang kan ik zo overbreken , totaal uitgehard door de hitte . Nu heeft een Yamaha dragstar 1100 het zelfde blok op een paar kleine verschillen na , maar deze heeft op de nokkenasketting tunnel (achterste cilinder) een dicht dekseltje zitten zonder slang aansluiting naar de airbox , dus alleen boven op de cilinderkop . Mijn vraag is zou ik die dunne naar de airbox kunnen laten vervallen (een zorg minder) en er ook een dicht dekseltje op kunnen zetten zo als die ook op de voorste cilinder zit ( nokkenasketting tunnel ) , en de airbox afdoppen . Zodat alleen de dikke ontluchting slang op de cilinderkop nog actief is . Men zal dit natuurlijk niet voor niks gedaan hebben af fabriek ? Maar een dragstar 1100 heeft ook alleen die dikke aansluiting op de achterste cilinder kop . Nu is dit een cruiser waar doorsnee rustiger mee gereden wordt , of dat er mee te maken heeft .