Carburateurs terugplaatsen Z900 A4

Z900

MF veteraan
24 nov 2004
1.000
18
Elburg
Tja...eruit halen ging nog wel (brute kracht)....maar nu het
terugplaatsen.

Is daar een foefje voor ?

Je hebt zooooo weinig ruimte....en die rubbers zijn zo stug......

HZ8V7315.jpg


mvg, Z
 
met een flinke fohn of een verf afbrander.
of je gooit ze in heet water.
maar het blijft een rotklus op wat voor manier je het ook doet.
het beste is nieuwe rubbers tussen filter en carb.(als het nog te koop is).
 
idd is het gedeelte wat eruit steekt vrij hard/stug geworden, maar nog zonder scheurtjes ed.

thanks voor de tips !

Zijn nog wel nieuw te krijgen... 70euro 't setje ....
 
Inderdaad rubbers uit het luchtfilterhuis halen en dan een beetje warm maken. Ongeveer 40 graden Celsius is voldoende om ze soepel te maken. Een paar manieren:

- in warm water met Biotex, heeft als effect dat ze lekker soepel worden en dit ook blijven na afloop.
- met een Fohn, maar dat is een vervelend werkje. Het duurt even voor ze lekker doorgewarmd zijn.
- (even oppassen voor de vrouw des huizes) in de oven leggen. ongeveer een 20 minuten. zet de oven op 40 graden! Mocht de oven gaan stinken: bakje water op 110 graden met wat citroenafwasmiddel....

Oh ja, als je ze als hierboven behandelt dan glijden ze er zo tussen en heb je ook nog aangename warme vingertoppen :-)

Succes,

Rob
 
@Z900,

je moet natuurlijk niet de oven te heet zetten, of was de hoofdgebruiker van de oven er niet zo blij mee?

De rubbers in warm water met Biotex, dat bevat weekmakers en maakt het rubber weer wat soepeler. Met een heel klein beetje vaseline op strategische plaatsen gaat het nog makkelijker.

Succes,

Rob
 
Is inderdaad een K klus. Heb daarom op mijn Z openfilters geplaatst...gaat een stuk makkelijker wantje heb meer ruimte.
Maar zoals banana al zei, rubbers tussen filter en carb eruit dan hem je meer ruimte en een beetje vaseline of olie op je rubbertjes dan glijden de carbs er zo weer in.

succes
 
:? 't kan aan mij liggen, maar als je de rubbers er tussen uit haalt, en vervolgens weer ertussen moet pielen als de carbs er al zitten ???? Lijkt mij dat je hier niet echt veel voordeel uit haalt.

Heb op mijn z900 geen filterhuis mer zitten, dus weet ook niet exact hoe ze zitten maar bij mijn gsx1100et zitten binnenin de rubbers ook nog verende stalen ringen, deze zou je dan nooit meer op z'n plek krijgen.

Loshalen en in bak warm water leggen of zo'n klein straalkacheltje met ventilator ervoor zetten heeft het bij mij meestal wel gedaan.

Hoe dan ook , blijft een pokke-klus
 
@Rob, was op 90graden voor een lager uit een helimotortje te krijgen ;)
(maar prima gegaan dus.... tikkie reuk...maar och)

Ze liggen momenteel in de biotex met warm water......voelen na een kwarietje al soepeler aan... hoelang is aan te raden?

We gaan het meemaken.... de carbs zitten alweer in de rubbers naar de cilinders ^^
 
Laatst bewerkt:
citeer< 't kan aan mij liggen, maar als je de rubbers er tussen uit haalt, en vervolgens weer ertussen moet pielen als de carbs er al zitten ???? Lijkt mij dat je hier niet echt veel voordeel uit haalt.>

JE kan de rubbers tussen luchtfilter en carb van binnen uit het luchtfilter terugplaatsen en dan is dat niet eens zo'n heel geprigel.
 
Laatst bewerkt:
citeer< 't kan aan mij liggen, maar als je de rubbers er tussen uit haalt, en vervolgens weer ertussen moet pielen als de carbs er al zitten ???? Lijkt mij dat je hier niet echt veel voordeel uit haalt.>

JE kan de rubbers tussen luchtfilter en carb van binnen uit het luchtfilter terugplaatsen en dan is dat niet eens zo'n heel geprigel.


Dan mag jij me uitleggen hoe .... bij deze fiets !

Ze blijven veel te stug na de biotex....de verfbrander maakt ze mooi zacht.
Maar met de carbs er nog tussen krijg je ze met geeen mogelijkheid goed in het filterhuis vastgemaakt.
Dus toch eerst weer terugplaatsen in het luchtfilterhuis en dan de rubbers verwarmen en hopen dat de carburateurs eroverwillen vallen.....

HZ8V7317.jpg
 
Laatst bewerkt:
luchtfilter eruit halen , zorgen dat je filterbak goed ver naar achter kan tegen het frame aan dus niet zoals op de foto met allemaal draadjes en slangetjes er tussen en dan via de opening van het luchtfilter opnieuw monteren sucses er mee.
 
heet water of fohn, siliconen spay of bandenvet als glijmiddel en bisontix om de rubbers in het filterhuis luchtdicht vast te lijmen
 
luchtfilter eruit halen , zorgen dat je filterbak goed ver naar achter kan tegen het frame aan dus niet zoals op de foto met allemaal draadjes en slangetjes er tussen en dan via de opening van het luchtfilter opnieuw monteren sucses er mee.

Die slangetjes/draadjes heb ik al anders gelegd.

Via de opening van het luchtfilter...weet je hoe klein dat is ?
Kan hooguit voor de middelste 2 rubbers......

Morgen houdt iemand het luchtfilterhuis naar achteren..... de rubbers goed verwarmen....en dan hoop ik dat de carbs erover zullen vallen. (nadat ze aan de voorkant erin ploepen...)
 
Inderdaad door het gat waar langs je het luchtfilter monteert de rubbers terugplaatsen.
Het is lastig dat zeker (gewoon lekker open filters plaatsen.......veel makelijker)
succes!
 
Daar zit gaas voor zag ik net.....het spul zit wel weer alleen zijn de rubbers vervormd en niet juist uitgelijnd nog ....en dat met 4 stuks...damn.... ik ga voor losse filters....is dit wat?

http://www.efkaimport.nl/Producten/1211/Filter_RC2490.html

moet iig 43mm aansluiting zijn op mijn carbs......

andere/goedkopere suggesties?......deze bovengenoemde vind ik wel erg fraai !!

of zoiets?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390207395223
 
Laatst bewerkt:
als je toch geld wil uitgeven, koop dan nieuwe originele rubbers.

Mja 70euro uitgeven voor een nieuw setje...en dan nog maar de vraag of je ze er wel redelijk makkelijk in krijgt ?

Hoorde afgelopen middag dat je wel tot 4 maten groter moet qua hoofdsproeier.
Zou dat kunnen kloppen ?

en.... is het misschien mogelijk om dmv "vulmateriaal" de luchtdoorlaat bij die RC-2490's te verminderen zodat je de carbs niet hoeft af te stellen/wijzigen ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan