camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas niet. Sterker nog, soms werkt het averechts omdat UHS II kaartjes trager gaan werken als de camera bijvoorbeeld maar UHS I aankan, en dan kan het zo zijn dat de kaart zelfs trager werkt dan een geadviseerd kaartje met lagere classificatie.

Maar in dit geval is het gewoon een instelling in de firmware, dus geen defect of iets. Het staat ook gewoon vermeld in de handleiding als bewuste functie.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de schrijfsnelheid van het kaartje geen invloed op bovenstaande? Class 10 wordt minimaal geadviseerd maar UHS-II zal het sneller verwerken. En daarmee de buffer minder belasten.
Nee. Class 10 is 10 mbyte/s = 80 mbit/s, wat genoeg is voor de meeste camera's. Een GoPro 4 Black gaat tot 60 mbit/s volgens mij.
Voor >= 2160p60 heb je waarschijnlijk wel iets snellers nodig.

omdat UHS II kaartjes trager gaan werken als de camera bijvoorbeeld maar UHS I aankan,
Waarom dat? Linkje?
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwer kaartje heeft instellingen om backwards compatible te zijn. Maar dan kan hij bijvoorbeeld zijn snelheid halveren of nog lager. Dan kan je dus een kaartje hebben met UHS 3 erop die maar 25 mb/s haalt naast een UHS 1 kaart die 100 mb/s haalt omdat de camera 1 wel snapt en 3 niet.

Het scheelt per kaartje hoeveel ze zichzelf vertragen, dus vaak is het een kwestie van proberen en meten. Er zijn fotografie-sites waar ze diverse SD kaarten hebben getest, zal die link nog eens opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje over het bevestigen.
Ik heb lopen denken over waar ik de camera wil hebben en denk dat links op mijn borst het beste beeld geeft (op mijn helm zit daar mn smh5 bluetooth setje)
Zou ik die 3M sticker gewoon op mijn textiele jas kunnen plakken?
De jas betreft de Rev'it Voltiac HV
 
Even een vraagje over het bevestigen.
Ik heb lopen denken over waar ik de camera wil hebben en denk dat links op mijn borst het beste beeld geeft (op mijn helm zit daar mn smh5 bluetooth setje)
Zou ik die 3M sticker gewoon op mijn textiele jas kunnen plakken?
De jas betreft de Rev'it Voltiac HV

armband op je bovenarm..

ps, zit je kuip aan het frame? boven je koplamp dan.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje over het bevestigen.
Ik heb lopen denken over waar ik de camera wil hebben en denk dat links op mijn borst het beste beeld geeft (op mijn helm zit daar mn smh5 bluetooth setje)
Zou ik die 3M sticker gewoon op mijn textiele jas kunnen plakken?
De jas betreft de Rev'it Voltiac HV

Of een harnas ?
 
Na alle lovende reacties over de SJcam, sta ik nu op het punt van het aanschaffen
van de SJ5000X-elite met Sony sensor....

Of is deze intussen achterhaald door een nog betere en betaalbare camera???

Ik heb nu liggen een Sports 1.2Mp camera (vd Action), een Maxxter 5Mp camera (ook vd Action)
en een Denver AC5000W, de huidige camera van de Action (Maxxter) is nog de beste kwaliteit,
die kan alleen niet zo goed tegen montage op het stuur tov trillingsfrequentie bij hoge toeren,
daarna word het beeld onscherp totdat je hem weer uit zet, neemt wel op in een loop van 30 min.
Die Denver neemt wel in full hd/1080p op, maar helaas op 30fps, op 720p kan hij wel 60fps aan,
en dan gaat het wel redelijk goed, maar ook vanaf bepaalde trillingsfreqeunties komt er een
soort van wave door het beeld, die gelukkig wel weer verdwijnt zodra je lager in toeren rijd

Dus leek mij de SJcam 5000x-elite een leuke upgrade
iemand betere opties??
 
Die wave-vervoeming zie je eigenlijk altijd wel bij bepaalde trillingen, zelfs bij de duurste cams... Dat heeft meer te maken met de techniek van de sensor. Sommige camera's kunnen het iets opheffen met hun steady-shot / vibration reduction, maar vaak os de beste remedie een goede plek zoeken om de cam te monteren...
 
....aangezien de SJ5000X-elite momenteel opzich laat wachten, werd mij een
SJCam M20 aangeboden, heb ik nog zeer weinig over gelezen.
Maar heeft een 16Mp sensor ipv een 12Mp, een iets kleinere scherm, maar wel
genoeg instellingen die gelijk of beter zijn als de SJ5000X-elite.

Iemand al eens beide getest??
of ervaringen met een M20?

BVD
 
Deze week bij de kruitvat een Quintezz sportcamera in de aanbieding voor 19,95. Veel klemmen e.d bijgeleverd oa ook een klem waarmee je de cam op het stuur kan monteren. 100% waterdicht.
 
Is er soms nog een andere manier om de camera op je helm te bevestigen zonder dat plakplaatje? Ik had dit op mijn vorige helm en door een fabricage fout ben ik die helm kwijt en heb nu een andere helm op t oog en wil die niet meer ontsieren met zo een plaatje. Ik heb een sjcam sj 4000. Ben ook aan het kijken voor een 2de cam er bij en wou weten hoe de ervaringen zijn met de sj 5000?
 
Ik weet niet of een touchscreen een vereiste is? Heb zelf veel positiefs over de Firefly 6s gelezen en gezien en hoop hem volgende week binnen te krijgen.
 
Vandaag de Git2 binnen gekregen. €105,00 via banggood.

Na wat vergelijkingsfilmpjes tussen de SJ, firefly en go-pro's voor de Git2 gekozen en ik moet zeggen ben voor de prijs best onder de indruk.

De gyro werkt echt super !! Ik heb gelijk een shitload aan extra mounts, accu's besteld en een extra 64GB samsung pro+ micro SD.

Voor iets meer dan €200,00 helemaal ready :P :P *O*


....

Helaas een verdomd saai filmpje zo op een Z300 (kon even niet snel wat anders vinden online) maar geeft wel aan dat je geen Gopro geld hoeft uit te geven tegenwoordig. *D

 
Laatst bewerkt:
je hebt al een contour camera als ik het goed zeg voor rond de 150 euro
Drift stealth zag ik laatst op eBay nog voorbijkomen voor die prijzen ook

Vond het vanaf het eerste moment dat ik een camera wou kopen al vreemd dat alles en iedereen een GoPro clone maakt.
Buiten dat ik met veel dingen niet de standaard dingen neem, had ik juist voor een drift gekozen. Omdat die anders was kwa vorm en ook standaard tegen water kon zonder behuizing.

Nu moet ik ook wel zeggen een camera als een SJCAM m10 of m20, is zeker geen slechte camera. Dan wel vierkant maar wel een compact formaat
Polaroid Cubes zijn ook nog wel geinig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan