Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Hallo! Wij hebben een cagiva planet 125 gekocht (handelsbenaming N1, daar is dr maar 1 van :D), maar in hoeverre is een planet uit 1998 gelijk aan de latere raptors en eventueel mito/aprilia rs? Dan gaat het met name om de blokdelen.

Ding was nog nooit naar omgekeken blijkbaar, zag er niet uit :( dus hij ligt al grotendeels uit elkaar om op te knappen en te spuiten, dan is ie straks in nieuwstaat, net als de raptor 650 :)
 
Beetje een zooitje bij de RDW. Die van mij staat alleen als M2 bekend terwijl het toch echt een V raptor is.

Volgens een italiaanse wikipedia pagina zijn er maar 300 V Raptors gemaakt:
Version V-1000 unofficial sources say that it has been produced about 300 V-Raptor 1000, while the Xtra have been produced about 600 and not 1000 as previously thought, and as was stated in the press when the motion was presented.
 
Het zou staan voor Monster2.

Cagiva Raptor - Wikipedia

Built in versions of 125 , 650 and 1,000 cm³ was designed by Miguel Galluzzi [ 1 ] , the designer of the Ducati Monster . The project was born when Cagiva Raptor was still owned the brand Ducati and was originally known as M2 - ( Monster 2 ) , this symbol remains on the adhesive label near the steering head of the Raptor , the 125 not only shows this symbol .
 
Beetje een zooitje bij de RDW. Die van mij staat alleen als M2 bekend terwijl het toch echt een V raptor is.

Volgens een italiaanse wikipedia pagina zijn er maar 300 V Raptors gemaakt:
Version V-1000 unofficial sources say that it has been produced about 300 V-Raptor 1000, while the Xtra have been produced about 600 and not 1000 as previously thought, and as was stated in the press when the motion was presented.



Mijne staat ook alleen als M2, en is een Raptor 1000.
 
Misschien totaal overbodig om te zeggen maar ik heb nog geen spijt gehad van mijn aankoop.

Kom van supersport af, zx6r en r6 maar de raptor rijdt gewoon heerlijk. Natuurlijk niet zo snel op het lange stuk maar toch snel genoeg voor de Nederlandse weg mede door de korte versnellingen en koppel. 600cc supersport moet eerst een beetje op toeren komen en dan krijg je de kick maar dit is gewoon continu vermogen. Heerlijk.

Ook heb ik door de rechtop zithouding veel meer overzicht van wat er om me heen gebeurt.

Het eerste wat me opviel is hoe wendbaar de motor is en dit zal wel voor alle naked bikes gelden maar ik kan nu heel makkelijk keren op de weg en durf eerlijk gezegd veel sneller de bochten te nemen. Ook de remmen zijn heel goed.

Als ik een minpuntje kan bedenken dan heb ik het gevoel dat hij wat minder stabiel is op hogere snelheid wat denk ik komt doordat het frame minder stijf is??
Maar ik hoef niet 200+ te rijden. Tot de 160km/h gaat het best rap en goed.

Misschien met een jaartje de 1000cc proberen, vraag me af hoe dat rijdt. Tot nu toe rijdt de 650 heerlijk. Ook heb ik veel bekijks door het typische twee cilinder geluid. Heb Mivvs zonder db killer en dat hoor je goed. Misschien wel een beetje te.
 
Laatst bewerkt:
Beetje een zooitje bij de RDW. Die van mij staat alleen als M2 bekend terwijl het toch echt een V raptor is.

Volgens een italiaanse wikipedia pagina zijn er maar 300 V Raptors gemaakt:
Version V-1000 unofficial sources say that it has been produced about 300 V-Raptor 1000, while the Xtra have been produced about 600 and not 1000 as previously thought, and as was stated in the press when the motion was presented.
Vreemd verhaal.. De X-tra zou in een gelimiteerde oplage van 999 stuks zijn uitgebracht. Dat zouden er te allen tijde minder moeten zijn dan het aantal gewone V-Raptors. Denk dat die '300' niet helemaal klopt, typfoutje op Wikipedia misschien?
 
Het schijnt dat ze die 999 nooit gemaakt hebben maar door slechte verkoopcijfers eerder zijn gestopt. Helaas is bevestiging nauwelijks te vinden. Mails naar Cagiva en MV Agusta blijven onbeantwoord. Alleen deze italiaanse wikipedia pagina noemt aantallen, verder is er niks over te vinden. Op het raptorchapter vermoed men dat het best wel eens kan kloppen.
 
Het kan wel kloppen dat die 999 stuks X-tra Raptors nooit gehaald zijn, maar het aantal gewone Raptors dat wordt genoemd lijkt me bijzonder sterk..
 
Maar 300 V Raptors wereldwijd?

Wow, ik heb er dus twee van gehad. Met maar 300 gemaakt is de V Raptor dus zeldzamer dan menig exclusieve superbike....
 
MV Agusta zal die info ongetwijfeld hebben maar goed, je weet het maar nooit met die Italianen. :+
 
Maar 300 V Raptors wereldwijd?

Wow, ik heb er dus twee van gehad. Met maar 300 gemaakt is de V Raptor dus zeldzamer dan menig exclusieve superbike....


Als er in nederland al 46 rondrijden zal het aantal wereldwijd een stuk hoger zijn dan 300 denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat het verbruik van de 650 ongeveer 1:17 tot 1:20 is.

Nu heb ik al een paar keer getankt en ik kom op 1:15 en dan doe ik voor mijn doen toch helemaal niet extreem. Ik hou van vlot optrekken maar rij ook stukken rustig.

Iemand een idee wat het kan zijn.

Is het mijn rechterhand.
Staat hij te rijk afgesteld. Hij knalt wel lekker bij gas los.
Kan het zijn dat er een dynojet kit op zit en daardoor meer verbruikt.
Andere technische opties misschien.

Ik hoor het graag.
 
Ik lees dat het verbruik van de 650 ongeveer 1:17 tot 1:20 is.

Nu heb ik al een paar keer getankt en ik kom op 1:15 en dan doe ik voor mijn doen toch helemaal niet extreem. Ik hou van vlot optrekken maar rij ook stukken rustig.

Iemand een idee wat het kan zijn.

Is het mijn rechterhand.
Staat hij te rijk afgesteld. Hij knalt wel lekker bij gas los.
Kan het zijn dat er een dynojet kit op zit en daardoor meer verbruikt.
Andere technische opties misschien.

Ik hoor het graag.

Mn 1000 komt ook niet veel verder dan 1:14/1:15, viel me ook een klein beetje tegen.
Ik heb hem de afgelopen tijd veel voor woon/werk verkeer gebruikt, en op de snelweg netjes in zn 6 gereden.

Maar ja het is alosng zuiniger, en 10x leuker als met mn auto gaan.
 
Laatst bewerkt:
Mn 1000 komt ook niet veel verder dan 1:14/1:15, viel me ook een klein beetje tegen.
Ik heb hem de afgelopen tijd veel voor woon/werk verkeer gebruikt, en op de snelweg netjes in zn 6 gereden.

Maar ja het is alosng zuiniger, en 10x leuker als met mn auto gaan.

Het verbruik is slecht voorspelbaar. Maar met saaie wegen bestraft hij je met hoog verbruik :)
Bijvoorbeeld gummend door de bergen denk je dat hij enorm veel gaat gebruiken omdat je echt meer tekeer gaat dan anders,... en dan kom je ineens op 1:17 / 1:18... dan denk je ook "ik had nog ff 50km meer kunnen pakken" voordat je gaat tanken.

Of Bouke, misschien ga jij echt hard waar ik alleen maar denk hard te zijn gegaan ;)
Op zijn best heb ik 1 op 19,4 gereden en ik reed echt niet achteraan bij de Goldwing boys met vossenstaartjes.
Hieronder de samenvatting van het verbruik in het Zwarte Woud. Benzine prijs per liter staat er ook bij mocht je willen weten waar het voordelig tanken is :)
30if6vk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het verbruik is slecht voorspelbaar. Maar met saaie wegen bestraft hij je met hoog verbruik :)
Bijvoorbeeld gummend door de bergen denk je dat hij enorm veel gaat gebruiken omdat je echt meer tekeer gaat dan anders,... en dan kom je ineens op 1:17 / 1:18... dan denk je ook "ik had nog ff 50km meer kunnen pakken" voordat je gaat tanken.

Of Bouke, misschien ga jij echt hard waar ik alleen maar denk hard te zijn gegaan ;)
Op zijn best heb ik 1 op 19,4 gereden en ik reed echt niet achteraan bij de Goldwing boys met vossenstaartjes.
Hieronder de samenvatting van het verbruik in het Zwarte Woud. Benzine prijs per liter staat er ook bij mocht je willen weten waar het voordelig tanken is :)
[afbeelding]

Nou voorlopig kom ik nog niet veel boven Goldwing snelheid uit _O- . Ik denk dat ik inderdaad gestraft wordt voor de korte snelwegritjes, van het weekend maar een eens een lange toerrit maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan