Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

wat wel eens voor komt is dat de afwatering van de tankdop verstopt raakt, waardoor er water in de tank kan komen.
dus als je pas in de regen heb gereden of dat de motor buiten heeft gestaan dan is dat ook een mogelijkheid.

ik ben een mooi weer rijder geworden, maar ik heb het reptiel wel gewassen na de vorige rit.
Dat zou het dus wel kunnen zijn.
Nu maar een manier zoeken om dat water er uit te krijgen.
 
Ik neem aan dat je wel de choke gebruikt toch?

Die van mij had vorig weekend ook wat moeite om op gang te komen, maar na even proberen bleef 'ie toch pruttelen. Heb gewoon te lang niet gereden.

Zet hem anders een tijdje in het zonnetje vandaag en probeer het dan nog eens. Ik weet niet waar je hem stalt, maar misschien is er ergens wel wat vocht bevroren? Ik roep ook maar wat hè.. :P
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dat je startmotor draait sluit dit al uit dat er iets mis is met je koppelingsschakelaar / dodemansknop. de standaardschakelaar is alleen ervoor dat je niet weg kunt rijden met de standaard uitgeklapt en de neutraalschakelaar zorgt ervoor dat je em zonder koppeling niet gestart krijgt als ie in de versnelling staat. maar aangezien ie draait is dit dus allemaal ok.
Afwatering verwacht ik niet want dan zou er al ontzettend veel water in de tank moeten zijn gelopen en dit is haast onmogelijk. en wat er in de tanktop zit is geen afwatering maar een knoei-retour voor bij het tanken en tevens wel een ontluchting van je brandstoftank,
maar indien deze verstopt is zou hij evengoed moeten starten als je lucht in je tank laat door de benzinedop even los te halen.
dat gezoem wat je hoort is je brandstofpomp dus die werkt ook en als ie stopt betekent dit dat hij voldoende druk heeft opgebouwd. nu kan nog hoogstens het filter in je tank bij de pomp verstopt zijn,
(maar dit verwacht ik niet) of je computer geeft geen signaal naar de injectoren / of er is iets mis met je ontsteking.
Ruik je na een tijdje starten wel een benzine-lucht?
Je zou ook eens kunnen proberen of ie wil starten met een beetje startpiloot (ether) spuit een beetje in je luchtinlaat (makkelijkste in die rubberen dingetjes wat links en rechts tussen je frame zitten)
meestal slaat ie dan wel aan, komt vaker voor dat je even een "boost" nodig hebt.
als ie aanslaat en weer afslaat betekent dit dat je ontsteking ok is maar je een brandstof probleem hebt.
als ie niet aanslaat dan heb je een ontstekingsprobleem,
Succes
 
trouwens wel zonde dat je niet kunt rijden vandaag eindelijk eens super motorweer in het weekend!!!
(ben ondertussen nog steeds aan't wachten op mijn bestelde pakking maar als het goed is kan ik hem dinsdag halen)
 
ff een heel ander onderwerp.

Kent iemand hier een champagne kleurige Vraptor die pas geleden onderuit is gegaan??
Zag 'm in Maasdijk met schade staan bij een motorzaakje.

Nee heb geen foto of kenteken |(
 
Oh en nog ff een ander dingetje wat betreft mijn raptorrrr...

Op één of andere manier blijft hij een beetje sputteren in het lage toeren gebied.
Bij wegrijden en kalm in het stadsverkeer dan hoor je de uitlaat rechts echt ff knetteren voordat hij echt oppakt.
Hij heeft ondertusswen al 2X op een testbank gestaan en nu zelfs een PC 3 gemonteerd maar dat ene kleine sputtertje krijgen we er tot nu toe nog niet uit...

suggesties???

We gan 25 april voor een 3e maal de bank op om alles na te zoeken maar tips en tricks zijn uiteraard mooi om ff onder de aandacht te brengen daar.

thnx :} :} :}
 
trouwens heeft er iemand ervaringen met gpr ofwel mivv dempers?
ben toch op zoek naar nieuwe dempers, had er gisteren 1e van mij uit elkaar gehaald en het dempingsmateriaal was helemaal opzijgeblazen en het doek wat het bij elkaar houdt aan flarden gescheurd.
 
Aangezien dat je startmotor draait sluit dit al uit dat er iets mis is met je koppelingsschakelaar / dodemansknop. de standaardschakelaar is alleen ervoor dat je niet weg kunt rijden met de standaard uitgeklapt en de neutraalschakelaar zorgt ervoor dat je em zonder koppeling niet gestart krijgt als ie in de versnelling staat. maar aangezien ie draait is dit dus allemaal ok.
Afwatering verwacht ik niet want dan zou er al ontzettend veel water in de tank moeten zijn gelopen en dit is haast onmogelijk. en wat er in de tanktop zit is geen afwatering maar een knoei-retour voor bij het tanken en tevens wel een ontluchting van je brandstoftank,
maar indien deze verstopt is zou hij evengoed moeten starten als je lucht in je tank laat door de benzinedop even los te halen.
dat gezoem wat je hoort is je brandstofpomp dus die werkt ook en als ie stopt betekent dit dat hij voldoende druk heeft opgebouwd. nu kan nog hoogstens het filter in je tank bij de pomp verstopt zijn,
(maar dit verwacht ik niet) of je computer geeft geen signaal naar de injectoren / of er is iets mis met je ontsteking.
Ruik je na een tijdje starten wel een benzine-lucht?
Je zou ook eens kunnen proberen of ie wil starten met een beetje startpiloot (ether) spuit een beetje in je luchtinlaat (makkelijkste in die rubberen dingetjes wat links en rechts tussen je frame zitten)
meestal slaat ie dan wel aan, komt vaker voor dat je even een "boost" nodig hebt.
als ie aanslaat en weer afslaat betekent dit dat je ontsteking ok is maar je een brandstof probleem hebt.
als ie niet aanslaat dan heb je een ontstekingsprobleem,
Succes


Dat is zeker wel een afwatering, en staat direct in verbinding met het slangetje onder je tank. ik heb zelf ook hier last van gehad met als gevolg dat er water in de tank komt, wat door het gewicht onder in de tank blijft staan en als eerste opgezogen wordt door de benzine pomp.
 
Oh en nog ff een ander dingetje wat betreft mijn raptorrrr...

Op één of andere manier blijft hij een beetje sputteren in het lage toeren gebied.
Bij wegrijden en kalm in het stadsverkeer dan hoor je de uitlaat rechts echt ff knetteren voordat hij echt oppakt.
Hij heeft ondertusswen al 2X op een testbank gestaan en nu zelfs een PC 3 gemonteerd maar dat ene kleine sputtertje krijgen we er tot nu toe nog niet uit...

suggesties???

We gan 25 april voor een 3e maal de bank op om alles na te zoeken maar tips en tricks zijn uiteraard mooi om ff onder de aandacht te brengen daar.

thnx :} :} :}

is hier al eens naar gekeken, filmpje is van een TL1000s maar komt voor de raptor op het zelfde neer.


En ik weet niet of je al een TRE heb gemonteerd.(zie openings post bij mods.)
 
Ja, bij mijn rode V Raptor was de achterremschijf ook gebarsten. Zou het een zwak punt geweest zijn bij de Raptors? Als dat zo is zouden alle Raptoristen ff hun remschijf moeten controleren.
Ja. Aftermarket kopen.

Ik ben een pinkerbehuizing kwijt. Alles weg, sokkel en lampje intact :-s
 
Ladies and Gentlemen......
we've got him!!!
full
 
Hij start weer *O*

Bedankt voor alle suggesties.
Ik heb die een halve dag in de zon gezet: geen resultaat.
Ik heb de tank eens opgehoffen om te kijken hoe ik de benzine er uit kreeg, maar vond niet direct een mogelijkheid.
Ten einde raad de reisbijstand gebeld. Takelwagen voor de deur. En meneer, wat scheelt er.
Ik druk op de startknop en wil nog zeggen dat ie wel ronddraait, maar... en voor ik de kans krijg te zeggen dat hij niet start, dan slaat hij aan.
Ik maar don staan kijken. Nog eens starten: OK
Dan maar een ritje gedaan om het af te leren.

Nu maar hopen dat hij later nog start, aangezien er niet echt iets gevonden is.
 
Hij start weer *O*

Bedankt voor alle suggesties.
Ik heb die een halve dag in de zon gezet: geen resultaat.
Ik heb de tank eens opgehoffen om te kijken hoe ik de benzine er uit kreeg, maar vond niet direct een mogelijkheid.
Ten einde raad de reisbijstand gebeld. Takelwagen voor de deur. En meneer, wat scheelt er.
Ik druk op de startknop en wil nog zeggen dat ie wel ronddraait, maar... en voor ik de kans krijg te zeggen dat hij niet start, dan slaat hij aan.
Ik maar don staan kijken. Nog eens starten: OK
Dan maar een ritje gedaan om het af te leren.

Nu maar hopen dat hij later nog start, aangezien er niet echt iets gevonden is.


zal je altijd zien _O-
wel jammer dat je geen oorzaak hebt inderdaad.
 
Oh en nog ff een ander dingetje wat betreft mijn raptorrrr...

Op één of andere manier blijft hij een beetje sputteren in het lage toeren gebied.
Bij wegrijden en kalm in het stadsverkeer dan hoor je de uitlaat rechts echt ff knetteren voordat hij echt oppakt.
Hij heeft ondertusswen al 2X op een testbank gestaan en nu zelfs een PC 3 gemonteerd maar dat ene kleine sputtertje krijgen we er tot nu toe nog niet uit...

suggesties???

We gan 25 april voor een 3e maal de bank op om alles na te zoeken maar tips en tricks zijn uiteraard mooi om ff onder de aandacht te brengen daar.

thnx :} :} :}

TPS sensor afstellen?! Staat bij de TLS info in de OP wel eea over.
 
Goedenavond,weet er iemand of het model van bouwjaar 2001-2005 enige problemen/kinderziektes heeft?

Dank bij voorbaat
 
Goedenavond,weet er iemand of het model van bouwjaar 2001-2005 enige problemen/kinderziektes heeft?

Dank bij voorbaat


afbrekende bevestiging voorspatbord, inmiddels bij alle raptors wel opgelost denk ik.

lekkage koppelingsstift, kwestie van een keerringetje.

de achterrem kan aanlopen, bij de meeste ook wel opgelost denk ik.

let verder op de bevestiging van de zijkapjes, die willen wel eens breken.

verder een uiterst betrouwbare motor.
 
afbrekende bevestiging voorspatbord, inmiddels bij alle raptors wel opgelost denk ik.

lekkage koppelingsstift, kwestie van een keerringetje.

de achterrem kan aanlopen, bij de meeste ook wel opgelost denk ik.

let verder op de bevestiging van de zijkapjes, die willen wel eens breken.

verder een uiterst betrouwbare motor.
Thanks voor de info :')
 
Sos voor de techneuten onder ons , vorige week ritje gedaan als wegkapitein met mijn raptor 650i.e. die vers volgetankt was ,maar toen hij iet of wat warm kreeg had ik steeds voor dat de motor stilviel bij gas lossen en toen ik de weg moest afzetten natuurlijk , soms was hij moeilijk terug te starten maar telkens ben ik terug weggeraakt. Nu en dan ging het weer enkele km's goed maar na een tijdje heb ik besloten om de rit af te breken en naar de lokale motorfietshersteller te rijden . hij heeft er nu naar gekeken maar vind niet direct een reden die dit kan veroorzaken . hij heeft de bougies nagekeken =ok , alle fiches enzo ook ok hij vreest de cdi omdat als hij hem doet draaien met tank omhoog zonder de luchtfilter de 2 kleppen die de luchttoevoer regelen staan te dansen als ie warm krijgt en hij dan weer afslaat maar hij heeft geen foutcode op het display :( verder gaat hij nog proberen om de benzine eruit te halen en nieuwe erin te doen ( was pas vers getankt van bij esso maarja je weet nooit natuurlijk).dus ff kort kan iemand vermoeden wat er scheelt ? dus bij warm lopen (na 10km ofzo) stilvallen bij lage toeren of gas terug nemen maar als ik doortrek gaat ie lekker en is er geen verlies van kracht, geen foutcodes , bougies ok heeeeeeellllllppppppppp :( ik rij er nu 3 jaar zorgenloos mee en als het niet aan de benzine ligt dan vrees ik dat ik hem zo terug mee naar huis krijg :(
 
steek 'm eens binnen bij een soes dealer.. Die kennen vaak meer van de specifieke 'ziekten' (SV blokje) en de stukken zijn veel goedkoper dan bij Cagiva.
 
lijkt er op dat hij te arm loopt, mischien injectie laten reinigen en afstellen.
en wat hubertje al zegt, de suzuki dealer weet veel van deze blokken.
 
@ schepieraptors..
Anders eens proberen bij stotteren te stoppen en de benzinevuldop eens te openen en te sluiten mocht dan het probleem weer weg zijn voor +/- 10km kan het zijn dat je tank vacuum zuigt... zelfde als vinger op je rietje en uit je drinken halen, dan blijft je drinken ook hangen in het rietje. Het kan zomaar zoiets kleins zijn. Op de binnenkant van de dop zit als het goed is een heel klein gaatje om lucht aan te zuigen. Als de tank vol is zal dit eerder gebeuren omdat er minder lucht in zit en lucht valt te comprimeren vloeistof niet. succes ermee
 
hoi even een update , te arm loopt hij zeker niet (eerder net iets te rijk) , met de vuldop open betert het ook niet dus heb ik hem zo terug meegekregen naar huis :(. maar ondertussen heb ik hier lokaal een ex cagiva dealer gelokaliseerd en heb ik hem dan gisteren binnengebracht bij deze . Hopelijk vind hij het probleem snel (sprak op het eerste zicht van mss een injector die dom deed).
Ik hou jullie op de hoogte als het gelukt is en wat het nu net was :)
 
Hallo allemaal, wegens te weinig gebruik zet ik mijn raptor te koop. Dus voor de geïnteresseerden:

Zeer mooie, goed onderhouden Cagiva Raptor 650 IE van augustus 2006 met <11.0000 km. Met orginele uitlaten, nieuwe achterband < 1000 km. Naast zelf toegevoegde opties Rizoma knipperlichten, spiegels en slot, worden de orginele spiegels en knipperlichten en windscherm meegeleverd.

Opties & accessoires:
Rizoma knipperlicht 'Zero 11'
Rizoma Spiegel 'Dynamic'
Rizoma Spiegel adapters
Abus Granit 68 Victory X-plus

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Mvg, Jack van der Pers
 
Terug
Bovenaan Onderaan