Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Kapjes zijn makkelijk te vervangen natuurlijk. Kleur van de wielen klopt wel zo te zien, en ook de instelbare achtervering zit er zo te zien op. En blijkbaar ook de nummering. De stuurdemper daarentegen weer niet. Hij is iig niet meer helemaal origineel ;)

Daar heb je gelijk in. De basis lijkt idd een Xtra Raptor.
 
Origineel is hij inderdaad niet meer. Stuurdemper is verwijderd en de achterveer is aangepast. Container opzij hangt er nog wel maar is niet meer aangesloten op de veer zelf. Nr plaatje staat op het stuur en aankoopfactuur van destijds vermeld ook Xtra raptor.

Hoe dan ook, hij rijdt super en ik ben er blij mee :p Wat mij betreft nog steeds het belangrijkste :)
 
Waar kan je eigenlijk allemaal aan zien dat t een Xtra zou moeten zijn?
Waar zou het nummer ergens moeten staan?

@ Worldbeater ? Had je al gezien dat er in jou ouwe nu een TL1000R blok in ligt? ;)
Nummer staat op een plaatje op het stuur:

xraptor_clocks_lge.jpg


Verder idd de kleurstelling (mat antraciet) i.c.m. o.a. de genoemde extra's: instelbare achtervering (zie instelmogelijkheid links naast het motorblok), de stuurdemper boven het spatbord voor, het veldd carbon en het genummerde plaatje op het stuur. De originele uitlaten van de Xtra zijn ook voorzien van een carbon huls en carbon beschermplaatjes. Deze ziet er redelijk 'standaard' uit:

xraptor_2_lge.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Worldbeater ? Had je al gezien dat er in jou ouwe nu een TL1000R blok in ligt? ;)
Gezien niet, maar wel een tijdje geleden van Don Pjotr begrepen dat dit op de rol stond.
Dan heeft hij nu de snelste Raptor van het land. :} :9~

Wel zonde van die vier keer olieverversen die ik dit jaar heb gedaan. :+

De waarde zal ook wel flink gestegen zijn met dit verse blok. :t (Km stand was al over de 120.000)
 
Laatst bewerkt:
Origineel is hij inderdaad niet meer. Stuurdemper is verwijderd en de achterveer is aangepast. Container opzij hangt er nog wel maar is niet meer aangesloten op de veer zelf. Nr plaatje staat op het stuur en aankoopfactuur van destijds vermeld ook Xtra raptor.

Hoe dan ook, hij rijdt super en ik ben er blij mee :p Wat mij betreft nog steeds het belangrijkste :)

Natuurlijk. Origineel of niet, de motoren van de Raptor familie rijden allemaal super met een hoog fungehalte. En waar vind je trouwens nog echt fabrieksoriginele motoren. Bij bijna elke gebruikte motor is er iets of iets meer niet meer standaard. Gewoon lekker lol hebben met je aankoop. :]
 
Net spijtig dat het motorseizoen op z’n einde loopt... Er komen vast nog wel een paar mooie winterdagen ook maar voor de eerste echte stevige fun rit zal het nog even wachten zijn. Ik sta al te popelen op er voluit mee te kunnen gaan :)

Zijn er trouwens nog ‘typische’ aandachtspunten die ik misschien deze winter kan nakijken? Behalve dan misschien een uitlaatpakking hoewel het geknal en gevlam wel iets heeft dus als het niet echt nodig is, laat ik het liever zo :p
 
ehh.. nee.
Als je wil winterrijden zien dat de batterijpolen niet losgetrild zijn. (anders kortsluiting in de mist, vaak gehad eigenlijk)
TLR zaken.. seal rond versnellingspookas, seal waterpomp.
Ik zou sowieso een verhogingskit voor de achterzijde monteren.
Radiator bovenste ophangpunten scheuren af (weinig aan te doen)
Verder voorzichtig zijn met de kappen, durven kraken rond de bevestigingspunten en zijn niet meer te vinden.

Niet vallen durft ook helpen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Raptor 650 uit 2009 heb ik vandaag geschorst :(
Het motorblok is in de soep gelopen, dit omdat de elektronica niet meer werkte en hij dus niets meer weergaf op het dashboard.
Te veel gereden, niet genoeg olie. Stom, ik weet het.
Is er iemand die hem over wil nemen?
Iemand enig idee wat ik er nog voor zou kunnen krijgen?
Motorblok moet vervangen worden en de elektronica werkt niet goed meer. Voor de rest is er niet veel mis mee. Hij zou ook goed gebruikt kunnen worden als onderdelen donor.
 
Dat is inderdaad een tijdje geleden, wacht wel even af.
Ik neem aan dat het blok past weet niet wat je zou moeten aanpassen aan de electronica, maar eerst maar eens afwachten..
 
Dat is inderdaad een tijdje geleden, wacht wel even af.
Ik neem aan dat het blok past weet niet wat je zou moeten aanpassen aan de electronica, maar eerst maar eens afwachten..
Kabelboompje met CDI mag er vast wel bij.
Deze MFér klust een beetje bij met onderdelen en eventuele arbeid: Don Pjotr
(Heeft vaker dan niet 1-2-3 TL1000 motorfietsen per week :} )
 
Zal dat echt passen joh?
Zit er geen verschil in de breedte met een 650 en een 1000?
En de inspuiting is toch ook anders?
Dan kan je misschien beter kijken voor een SV650 blok.
 
Zal dat echt passen joh?
Zit er geen verschil in de breedte met een 650 en een 1000?
En de inspuiting is toch ook anders?
Dan kan je misschien beter kijken voor een SV650 blok.
Natuurlijk wel een blok compleet. :Y
Jammer dat sommige generaties SV650 blokken niet goed zijn.
Al was het eerste TL1000S blok in 1997 ook verdacht. (Big end lager)
 
Ik heb een Cagiva Raptor 650ie van 2007 waarvan het blok uit elkaar gehaald is omdat de versnellingsbak stuk was. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe versnellingsbak EN een werkplaatshandboek van dit model zodat we het blok opnieuw
in elkaar kunnen knutselen :)

In het openingstopic staat wel een link naar het werkplaatshandboek van de 1000 maar daar ben ik dus niks mee he?

Bestaat er een Haynes manual van de Raptor? Kan ik het werkplaatshandboek ergens kopen?

Waar heb ik de grootste kans om een versnellingsbak te vinden voor dit blok?

Wie kan mij helpen?
 
Het blok komt uit een suzuki SV 650. Zowel voor de handleiding als voor de bak onderdelen / vervangblok moet je gewoon daarnaar kunnen zoeken.
Op zich een groot geluk, die dingen zijn helemaal niet zeldzaam en worden sinds de jaren 90 in grote aantallen gemaakt, verkocht en stuk gereden, dus vind je vlot tweedehands. Onder andere de SV 650 en DL 650 vstrom blokken moeten in principe gewoon uitwisselbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op 2dehands.be bijvoorbeeld staat zowel een bak als een blok te koop, vraagprijs elk €200.
 
Hoi, Ik zit ook nog steeds verlegen om de 650ie manuals, Workshop, Owners en Heyes. Heeft enigeen toevallig een scan ervan liggen?
 
Hallo

Even een vraagje,

Sinds kort mijn km/h teller het niet meer van mijn raptor 1000. Dag teller doet het ook niet (wat mij vrij logisch lijkt) toerenteller werkt nog wel.

Dit gebeurde na 1 tankbeurtje wilde de dag teller weer op 0 zetten en einde verhaal was het helaas.

Speed sensor heb ik vervangen helaas geen verandering. Alle connectors heb ik ook nagekeken. Speed rotortje op de voortandwiel zit nog goed vast.

Weet even niet meer wat het verder nog zou kunnen zijn misschien teller kaduuk?
 
Laatst bewerkt:
Mede Raptor mensen,

Kan iemand mij vertellen waar ik de knipperlicht relais kan vinden op mijn Raptor? (bj 2000)

@Bouke_D heb jij de werkplaats handboek nog in jouw bezit? Zo die wel heel graag willen.

Tevens ben ik ook opzoek naar een kettinggeleider, orgioneel is niet meer leverbaar. Dat is wel algemeen bekent ;( . Weet er iemand een goed alternatief of degelijk?

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan