Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

Hoi, heb je inmiddels als zijdragers gevonden? Heb evt setje hepco en becker dragers liggen die moeten passen.
Voor 50 euro mogen die weg.

Hoi, heb inmiddels zelf iets gefabriceerd wat het ook goed doet. Maar voor €50 wil ik ze best van je over nemen! Mocht ik ooit nog koffers er op willen. Heb je er nog een fototje bij? En waar zijn ze af te halen?
Gr Sam
 
Heren, hierbij geef ik dit topic weer een kickje :)!

Ik ben benieuwd of MB-LL-46 een bekende Gran Canyon 900 is op dit forum of bij iemand? Ik heb het hele draadje al doorgelezen maar de meeste foto’s laden niet meer. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Dank alvast!
 
Ik kom me hier ook even melden. Heb zondag mijn Elefant 750 verkocht. Er staat nu een Gran Canyon op de brug die ik ga aanpassen. Ik heb er al een eerder gehad en die reed echt fijn. Sam heeft die motor overgenomen van mij en nu heb ik er ook weer een! Inmiddels andere dempers er op gemaakt, zadel smaller en vlak en koffers (touratech Zega Pro 38 liter) er op gemaakt! Ik wil het kuipruitje nog rechtop zetten zodat de Garmin er bij kan en een supermotard spatbord er op.
Volledig onderhoud natuurlijk eerst gedaan en er komen nog valbeugels met mistlampen op.
 
Ik kom me hier ook even melden. Heb zondag mijn Elefant 750 verkocht. Er staat nu een Gran Canyon op de brug die ik ga aanpassen. Ik heb er al een eerder gehad en die reed echt fijn. Sam heeft die motor overgenomen van mij en nu heb ik er ook weer een! Inmiddels andere dempers er op gemaakt, zadel smaller en vlak en koffers (touratech Zega Pro 38 liter) er op gemaakt! Ik wil het kuipruitje nog rechtop zetten zodat de Garmin er bij kan en een supermotard spatbord er op.
Volledig onderhoud natuurlijk eerst gedaan en er komen nog valbeugels met mistlampen op.

Klinkt goed! Heb je het zadel zelf smaller gemaakt of laten maken? Ik ben 1,71m en vind het zadel ook vrij breed/hoog waardoor ik net niet lekker bij de grond kom. Een van de eerste to do's zou dus het zadel aanpassen zijn, dus ik ontvang graag tips ;)
 
Ik heb het zadel alleen achteraan smaller gemaakt. Eerst het schuim er af en toen het kunststof warm gestookt en omgebogen. Af laten koelen en toen het schuim er weer op gelijmd. De zijkanten er afgesneden en weer tegen de zijkant achter gelijmd. Toen met een mes grof de hobbel van het passagierdeel er af gesneden en met een powervijl weer glad gemaakt. Daarna 1 cm schuim er over en nieuw skaileer. Nu ben ik bezig met de achterkant want dat past niet meer. Ik wilde eerst het originele kunststof aanpassen maar dat lukte niet zo goed. Nu een plaat aluminium gebogen, geklopt en gelast zodat het in de juiste vorm zit. Laagje epoxy er over en nog glad schuren. Het deel waar de kuipruit in zit heb ik ook al verhoogd met epoxy. Als alle kappen klaar zijn ga ik het nog spuiten. Maar nu eerst even kleppen stellen en de balhoofdlagers vervangen. Hij is nu toch kaal. Meteen de achterveer er uit gehaald om schoon te maken. Misschien meteen een progressieve veer er maar in?
 
Heeft iemand een kofferrek met zijkoffers in de aanbieding die passen op een Gran Canyon 900?
Ik zoek een gebruikte set :)

Heb uit interesse dit hele topic doorgelezen en al veel te weten gekomen over het wel en wee van de Gran Canyon.
De mijne gekocht in Veenendaal bij de fietsenwinkel en afgelopen jaar 5000 km op gereden. Met goede banden (Anakee), een nieuwe accu en een lage km stand had ik er wel vertrouwen in. Zit op km stand 19000km

Aanpassingen tot nu toe:
DB killers laten maken voor de open pijpen - Gran Prix - bij Star Twin techniek.
Klaar terwijl u wacht en voor een goede prijs.
Anders werd de fiets niet toegelaten op een activiteit op het politie baantje in Lelystad en is voor mijn buren ook niet onaardig.
Na de activiteit en nadat ik oordoppen bij 'beter horen' heb laten aanmeten zijn de db killers er weer tijdelijk uit.
Topkoffer van Givi van mijn vorige motor gemonteerd voor de boodschappen en de helmen.

Onderhoud zover
Olie beurt etc. en een riem laten vervangen.

Probleem:
Lampje van het achterlicht is meerdere keren uitgevallen.
Het lijkt erop dat de oorzaak zit in de knipperlicht schakelaar. Wanneer ik 'links' knipper gaat dat niet van harte met vroeg of laat dus de zekering/ achterlicht problematiek. Het was zelfs een keer zo dat m'n dashboard verlichting/ snelheidsmeter etc het ook niet meer deed - is dezelfde zekering.
Nieuwe zekering erin en het probleem was weer verholpen > die knipperhendel heeft wat aandacht nodig.

Mocht iemand een kofferrek voor zijkoffers in de aanbieding hebben hoor ik het graag - komende zomer wil ik met de GC op pad en dan zijn die koffers geen overbodige luxe. Afgelopen jaar met mijn vriendin op de NX250 met enkel een topkoffer door Schotland getuft. Deze keer is het plan om met meer bepakking op pad te gaan en mss een tent mee te nemen. Ik verwacht niet veel reactie's maar ik heb maar 1 rekkenset nodig ;)
 
Heeft iemand een kofferrek met zijkoffers in de aanbieding die passen op een Gran Canyon 900?
Ik zoek een gebruikte set :)

Heb uit interesse dit hele topic doorgelezen en al veel te weten gekomen over het wel en wee van de Gran Canyon.
De mijne gekocht in Veenendaal bij de fietsenwinkel en afgelopen jaar 5000 km op gereden. Met goede banden (Anakee), een nieuwe accu en een lage km stand had ik er wel vertrouwen in. Zit op km stand 19000km

Aanpassingen tot nu toe:
DB killers laten maken voor de open pijpen - Gran Prix - bij Star Twin techniek.
Klaar terwijl u wacht en voor een goede prijs.
Anders werd de fiets niet toegelaten op een activiteit op het politie baantje in Lelystad en is voor mijn buren ook niet onaardig.
Na de activiteit en nadat ik oordoppen bij 'beter horen' heb laten aanmeten zijn de db killers er weer tijdelijk uit.
Topkoffer van Givi van mijn vorige motor gemonteerd voor de boodschappen en de helmen.

Onderhoud zover
Olie beurt etc. en een riem laten vervangen.

Probleem:
Lampje van het achterlicht is meerdere keren uitgevallen.
Het lijkt erop dat de oorzaak zit in de knipperlicht schakelaar. Wanneer ik 'links' knipper gaat dat niet van harte met vroeg of laat dus de zekering/ achterlicht problematiek. Het was zelfs een keer zo dat m'n dashboard verlichting/ snelheidsmeter etc het ook niet meer deed - is dezelfde zekering.
Nieuwe zekering erin en het probleem was weer verholpen > die knipperhendel heeft wat aandacht nodig.

Mocht iemand een kofferrek voor zijkoffers in de aanbieding hebben hoor ik het graag - komende zomer wil ik met de GC op pad en dan zijn die koffers geen overbodige luxe. Afgelopen jaar met mijn vriendin op de NX250 met enkel een topkoffer door Schotland getuft. Deze keer is het plan om met meer bepakking op pad te gaan en mss een tent mee te nemen. Ik verwacht niet veel reactie's maar ik heb maar 1 rekkenset nodig ;)

Ik weet dat iemand een setje koffers die op de GC hebben gezeten te koop heeft. Hepco en Beckers geloof ik. Weet alleen niet of de beugels er bij zitten.
Zelf heb ik een setje touratech koffers gescoord en de beugels voor de Multistrada 1000 die er bij zaten pas gemaakt op mijn Granny. Die liggen nu bij de poedercoater en kunnen er vrijdag op.
 
Ik weet dat iemand een setje koffers die op de GC hebben gezeten te koop heeft. Hepco en Beckers geloof ik. Weet alleen niet of de beugels er bij zitten.
Zelf heb ik een setje touratech koffers gescoord en de beugels voor de Multistrada 1000 die er bij zaten pas gemaakt op mijn Granny. Die liggen nu bij de poedercoater en kunnen er vrijdag op.

Dank je wel voor de reactie - als die rekken erbij zitten zou dat super zijn.
Zag op jouw 'zadelfoto' het op maat gemaakte rek al zitten. Met die poedercoat actie ziet het er vast helemaal top uit - kappen er weer op en klaar :) Zo handig ben ik niet dus een kant en klare optie heeft mijn voorkeur - mocht het onverhoopt niet lukken kan ik altijd nog op de creatieve tour..
 
Dank je wel voor de reactie - als die rekken erbij zitten zou dat super zijn.
Zag op jouw 'zadelfoto' het op maat gemaakte rek al zitten. Met die poedercoat actie ziet het er vast helemaal top uit - kappen er weer op en klaar :) Zo handig ben ik niet dus een kant en klare optie heeft mijn voorkeur - mocht het onverhoopt niet lukken kan ik altijd nog op de creatieve tour..

Hoi, ik heb zoals Defiduc zei nog 2 koffers van Hepco &Becker liggen die ik verkoop. Mocht je intresse hebben mag je mij een PB sturen!

Gr Sam
 
Hallo iedereen - het ziet ernaar uit dat ik een mooie set Nonfango zij-koffers heb gevonden - met rek - fingers crossed en voordat je het weet zitten ze erop :)
 
Rek zit erop - nu kan alles bijna worden terug geplaatst.
Onder de buddy moest ik een connector met drie draden loshalen om bij twee bouten te komen - deze connector leek het op 1 draad wat warm te hebben gehad dus die connector ga ik vervangen voordat de kappen terug worden geplaatst..

IMG_0681.JPG
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand welk type lamp erin moet voor je licht, klein en groot? Had in de manual gekeken maar daar zag ik geen type aanduiding staan zoals H4. Ik kan me nu niet meer voor de geest halen hoe die lamp eruit ziet en heb er geen foto van gemaakt. Is het H1? H4 en H7 is het in ieder geval niet..

Het rek is erop gesleuteld, stekkertje naar of van de spanningsregelaar is vervangen en .. ta-da zie hier de cagiva met cagiva koffers ;)
Proefrit gemaakt met het mooie weer en dat ging prima.

Beetje off-topic - Helemaal stoked voor de op stapel staande vakantie in september heb ik een zwarte motorjas gekocht: Rev'it urban sand. In Nederland met deze temperaturen gaat dat super met die jas. Met al die ritsen die open kunnen hoop ik er ook met warm weer goed mee uit de voeten te kunnen. Heb de schouder pads vervangen voor level 2 bescherming (die je wel gewoon standaard in de sand 'niet urban versie' krijgt) en die schouderpads die ik over had pasten 'dubbel' in de elleboog pockets. Want die level 2 bescherming voor de elleboog van de sand paste er niet in. Onder het motto level 1 + level 1 = level 2 :) Bij Biker-outfit krijg je leuke korting en een 4 laags dikke rug-protecter op de koop toe.
IMG_0804.JPG
 
Bij mijn Navigator is de linker lamp een H3 en rechts een H1. Zover ik weet heeft de Gran Canyon de zelfde koplampunit er in zitten.
Wat vaak voorkomt is dat de binnenkant van de unit vuil wordt. Deze is uit elkaar te halen en van binnen schoon te maken met een zacht doekje en eventueel wat water.
 
..de kenners zagen dat natuurlijk meteen maar de koffers zitten verkeerd om - heb ze inmiddels omgedraaid
 
Bij mijn Navigator is de linker lamp een H3 en rechts een H1. Zover ik weet heeft de Gran Canyon de zelfde koplampunit er in zitten.
Wat vaak voorkomt is dat de binnenkant van de unit vuil wordt. Deze is uit elkaar te halen en van binnen schoon te maken met een zacht doekje en eventueel wat water.

Bedankt voor de reactie - ik ga ermee aan de slag :)
 
Hallo, ik ben nieuw in motorforumland, mijn eerste motor een gran canyon rijd heerlijk! geef toe heb verder nog weinig vergelijk met andere motor maar deze motor past en voelt goed aan.
Ik heb er een givi monokey topkoffer bij maar......geen plaat om het te bevestigen.
Kan iemand mij helpen met een plaat of verwijzen ernaar...bvd oja ik denk er ook aan om valbeugels aan te schaffen alle sugesties ervaringen hiermee welkom.
 
Hallo, ook nieuw maar al jaren erg tevreden met mijn Cagiva gran canyon. In september nog even naar de Dolimieten geweest er daar voelde de GC zich helemaal thuis! Voor de GC de 600 Canyon gehad. Dus Cagiva is mijn merk.
 
Hallo, ik ben nieuw in motorforumland, mijn eerste motor een gran canyon rijd heerlijk! geef toe heb verder nog weinig vergelijk met andere motor maar deze motor past en voelt goed aan.
Ik heb er een givi monokey topkoffer bij maar......geen plaat om het te bevestigen.
Kan iemand mij helpen met een plaat of verwijzen ernaar...bvd oja ik denk er ook aan om valbeugels aan te schaffen alle sugesties ervaringen hiermee welkom.

Heb toevallig een montageplaat op MP gezet. Krijg je een GIVI e42 topkoffer bij :) Mijn ervaring met topkoffers van Givi (wss ook bij andere merken) is dat de montageplaat kan verschillen per type koffer. Dus als je alleen een montageplaat zoekt moet je goed opletten dat je de goede kiest die past bij jouw koffer. Succes!
 
Bedankt ik ga kijken en anders een universele montageplaat

Heeft iemand ervaring met het vastzetten van de motor op een aanhanger en welke spanbanden daar het handigst voor zijn?
Ik dacht inrijklem, en dan 2 korte spanbanden voor maar waaraan vastmaken bij gran canyon?(of toch beter valbeugel aanschaffen en daaraan) En achter kan denk aan de voetsteunen.
 
Ik heb mijn granny verkocht en heb een (volgens mij) originele middenbok liggen. Is van RVS en dient aan de rechterkant van de motor te worden opgebokt. Omdat de zijstandaard verder naar achteren zit zou hij de middenbok in de weg zitten.
volgens mij dus zeer zeldzaam op deze motoren, maar ik heb er een over. Misschien hier een liefhebber? Anders gaat hij voor 100 euro op marktplaats ;-) voor forumleden mag hij voor 80 euro. Koopje volgens mij.
middenbok1.jpg
middenbok.jpg
 
Ik heb mijn granny verkocht en heb een (volgens mij) originele middenbok liggen. Is van RVS en dient aan de rechterkant van de motor te worden opgebokt. Omdat de zijstandaard verder naar achteren zit zou hij de middenbok in de weg zitten.
volgens mij dus zeer zeldzaam op deze motoren, maar ik heb er een over. Misschien hier een liefhebber? Anders gaat hij voor 100 euro op marktplaats ;-) voor forumleden mag hij voor 80 euro. Koopje volgens mij.Bekijk bijlage 1390219Bekijk bijlage 1390220
Heb je de middenbok nog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan