Nu de caferracers weer in de belangstelling staan, kan ik niet achterblijven.
Van een medeforummer een Suzuki Katana GS 650 G op de kop getikt (letterlijk).
Bleek een tik in het blok te zitten, waarschijnlijk de kleppen,dacht ik.
Dus wil ik hier de vorderingen met jullie delen als ik met de revisie en ombouw begin.
Zo heb ik `m gekocht met een hoop onderdelen, waaronder een compleet frame met kenteken.
De uitlaten zijn rot en blok zweette meer als ik ooit gedaan heb.
Je word op je wenken bediend,want....tweede zuiger heeft geen schaallagers meer. Dus hele blok moet open om ze allemaal te vervangen. Je trekt de zuiger zo`n 3/4 mm op en neer. Verder hangt ie aan mekaar van vloeibare pakking op de normale pakkingen.
Kleppen zijn zover nog goed. Eerst op mijn werk een kleppentang maken voor de inlaatkleppen eruit te halen. Voor de uitlaatkleppen zelf een tang gemaakt van een lijmtang, maar te klein voor de inlaat kleppen.
Klep controle: lijkt in orde
Dit gaat serieus in de papieren lopen, misschien leuk om er een ander blok met wat meer pk's in te bouwen als je toch geld uit gaat geven? Bijvoorbeeld GSX600/750F of 750R.
Mmmm je komt net te laat met je project. Ik heb een compleet 850 blok (óók cardan) over. Alleen mijn nieuwsgierigheid nam de overhand dus ben het blok gaan openmaken, had ik nog nooit gedaan. Lekker buiten op de binnenplaats in de zon, je kent het wel. Het is al wel een paar weken geleden dat de zon écht scheen dus je kan wel raden hoeveel water er ondertussen in dat blok staat... je had hem zo op kunnen komen halen. (kan nog hoor, ik schroef hem wel weer in elkaar)
Dat kan nog interessant worden, er mankeert altijd meer aan als je hoopt. Maar dat leidt ook weer naar nieuwe mogelijkheden. Of een 850 blok in onderdelen met een1000g onderblok en verder 650 onderdelen in elkaar gaat passen betwijfel ik maar we hebben meer creatieve oplossingen gezien.
Na eerst het water uit het schuurtje gepompt te hebben na de stortbui van 18 aug. weer verder met blok openen.
Ook een WHP gedownload, waar dus in staat dat de koppeling ook los moet.
Op het werk koppelings- en rotorsleutel gemaakt en verder met blok splitsen.
(Volgende week nog een ontvetterbak maken om de onderdelen te ontvetten)
Na de krukasstang gedemonteerdt hebbende is er ook de schade aan de krukas te zien.
.Mij prima, Majesteit.
Van de week ff kijken bij Woesthof. Had nog een lopend blok liggen van een GS 650.
Kan ik misschien gebruiken als donorblok of gebruiken als vervanger.
Update: 4 sept 2011.
Naar de motorsloop gereden na gebeld hebbende. Blok was aanwezig, dus er heen gegaan, blijkt het blok nog in het frame te zitten.
In 3 kwartier het blok eruitgehaald en nog een Lazer uitlaat erbij gekocht, weer naar huus.
Utilaat is niet nieuw meer ,maar na een poetsbeurt weer redelijk.
Ontvetterbak bijna klaar....
....met wat gereedschap erbij gekocht. (Slagschroevendraaier en een ratelsleutelset)
Nu ff kijken hoe we het frame gaan verbouwen. Accubak en zitje zelf maken van alu met logo erin.....Frame laten powdercoaten...Ideeën zat. Nu nog uitvoeren.
Zo, intussen weer wat verder gekomen met de Katana.
Accubakje gemaakt om eerst te kijken waar ie gaat komen.
Uitslag gemaakt om zo dicht te vouwen, daarna als ie voldoet aan de eisen de naden dicht lassen en afwerken. Lip word later gerold om de accu met een rubberbandje vast te zetten. Word later ook nog een Katana logo in gesneden. Moet ook nog een overloopgaatje maken voor slangetje.
Frame is zo ver dat ie gestraald kan worden samen met het blok en cardanhuis.
Nee hoor, er komen toch ook verfbladders en andere verontreinigingen vanaf.
Het is de bedoeling om het egaal schoon te krijgen om het daarna te spuiten of powdercoaten. Het meeste zand en olie heb ik al van het blok af gehaald.
Als het straalgrit of glasparel vuil is,gooien ze het weg. (op verantwoorde manier)