Burgman AN 400 deel 2

No me jodas

MF veteraan
15 nov 2007
3.929
0
Alweer een nieuw topic over De Suzuki Burgman *O*
Gaat snel :Y
Wat vooraf ging Burgman AN 400 K7

chopper_cooper in "Burgman AN 400 K7"
haringkje in "Burgman AN 400 K7"
haringkje in "Burgman AN 400 K7"
Klompmeister in "Burgman AN 400 K7"
Pimobiel in "Burgman AN 400 K7"

http://www.moto4.ru/manuals/suzuki_an400k7-k8-k9-service_manual.pdf

How-to: remmen reviseren incl foto's
Oud: Motor-Forum how-to's.... ze staan HIER!
Wegenrecords. Steilste wegen, meeste bochten etc.

Kleuren codes niet compleet What are the paint color codes for the Burgman? - Suzuki Burgman Forum

Klep instellingen voor de Burgman en banden spanning.

1999- 2002

Intake: koud: 0,08-0,13 MM
Exhaust koud 0,17-0,22 MM

Voorband: 1,75 BAR (nieuw type HOOPB03 PRO 2,0 BAR)
Achterband: 2,0 (2,8) BAR (nieuw type HOOPB02 PRO 2,5 BAR)

2003- 2005

Intake: koud: 0,08-0,13 MM
Exhaust koud: 0,17-0,22 MM

Voorband: 1,75 BAR (nieuw type HOOPB03 PRO 2,0 BAR)
Achterband: 2,0 (2,8) BAR (nieuw type HOOPB02 PRO 2,5 BAR)
tot 2006 Burgman.

2007- 2009
Intake: koud: 0,10-0,20MM
Exhaust koud: 0,20-0,30MM

Voorband: 1,75 BAR
Achterband: 2,0 (2,5) BAR


2010 tot ?
Intake: koud: 0,10-0,20MM
Exhaust koud: 0,20-0,30MM

Voorband: 1,75 BAR
Achterband: 2,0 (2,5) BAR
 
Laatst bewerkt:
Autoband onder de Burgman650:

IMG_3970.jpg


IMG_3976-1.jpg


IMG_3966-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lyonel in wat voor stadium zijn eigenlijk jou plannen voor wat betreft het monteren van een autoband op je Burgman, ik hoor je er eigenlijk niet meer over. :) :Y
 
Was ff naar Duitsland wat bier drinken. Ik wacht nog op wat onderdelen voor de grote beurt.
Zodra dat allemaal achter de rug is.
 
GVD maak net een glijer, klote tramrails. Lichte kuipschade, ach tja...
 
Michelin :( bandjes he -O- als de schade mee valt kijken of je het zelf kan herstellen
 
GVD maak net een glijer, klote tramrails. Lichte kuipschade, ach tja...

oops , gevallen ? en wat noem je lichte kuipschade? de ervaring leert dat dat kuipwerk helemaal niet zo goedkoop is ..
hoop dat je het er zelf een beetje goed van afgebracht hebt is dat zo ?

ik zit trouwens al een poosje te denken hoe iets van bescherming op het kuipwerk te maken , zodanig dat de meest kwetsbare plekken van de kuip toch vrij blijven van schade bij een val..
met kwetsbare plekken bedoel ik dan die plekken die bij een val links of rechts zeker beschadiging oplopen ..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Ja er valt mee te leven, was krasjes op de gebruikelijke plaatsen, dacht inderdaad net zoals Smokey; waarom ze daar geen rubbere stootrand plaatsen. En uiteraard het hitte schild weer een mooie schaafplek.
Ik zelf, klein plekkie op mijn regenpak en ik mijn linkerhand is een klein beetje beurs.
Zal vanmiddag wel een fotootje zetten van de schade.
Had ik die autoband er nu maar onderzitten.
 
Ja er valt mee te leven, was krasjes op de gebruikelijke plaatsen, dacht inderdaad net zoals Smokey; waarom ze daar geen rubbere stootrand plaatsen. En uiteraard het hitte schild weer een mooie schaafplek.
Ik zelf, klein plekkie op mijn regenpak en ik mijn linkerhand is een klein beetje beurs.
Zal vanmiddag wel een fotootje zetten van de schade.
Had ik die autoband er nu maar onderzitten.

dat is ook precies waar ik al langer aan zit te denken , iets van rubber strips of rubber stukken op de meest kwetsbare delen te plaatsen ..
er zijn voor de autohandel zijstrips te krijgen o.a. sterker ik heb hier nog wat van dat spul liggen ..
ook zat ik al te denken om iets te maken uit knie beschermers die de stratenmakers gebruiken , misschien is met wat aanpassing daar iets uit te maken ..
hoe dan ook , zoiets zou zeker wel functioneel zijn...

zo'n autoband eronder dat zou ik zelf wel is willen proberen een poosje , maar ik zou niet weten hoe dat te verwezenlijken..elke keer de banden laten wisselen dat gaat me weer te ver ..
het zou makkelijk zijn een autoband op een tweede velg te hebben ..

gelukkig heb je het er zelf goed van af gebracht zover ..

gr smokey :W
 
Ik hoop dat het meevalt Lyonel iedere kras op je Burgman is er een teveel.
Gisteren ging er ook een motorrijder onderuit vlak voor mijn neus de man had gelukkig zelf geen letsel maar de motor was zwaar beschadigd, De boodschap is dus dat we weer heel goed gaan opletten de komende tijd met alle shit op de weg.
 
Hallo allen, wellicht rijd ik binnenkort ook op een Burgman 400, en dan de winteruitvoering. (heb ik in elk geval nu op het oog. Klinkt niet best die valpartijen... Hebben jullie nog tips over welke banden het beste zijn voor de komende natte/gladde tijd? Heb je uberhoubt speciale winterbanden voor een Burgman? En wat zouden die dan moeten kosten? Ik ben namelijk van plan hem te gaan gebruiken voor woon werk verkeer en de wintermaanden zo lang mogelijk door te rijden. Een zo goed mogelijke grip lijkt me dus geen overbodige luxe...
Groeten Joost
 
de bridgestone hoop is speciaal voor de burgman,een superband met zeer veel grip ook met
regen.
ik had zelf michellin onder mijn nieuwe scoot maar ben toch weer terrug naar bridgestone.
ik kan deze allen maar aanraden
gr mart
 
Na veel informatie op dit forum te hebben verzameld nu eindelijk een beslissing genomen over een nieuw windscherm, geen overbodige luxe met de winter voor de deur.
Uiteindelijk gekozen voor het Givi Airoflowscherm met de verstelbare ruit en nu na een paar testrondjes zeer enthousiast wat is dit een verschil met het standaard scherm.
Het geluidsniveau is ontzettend gedaald en is het werkelijk comfortabel vertoeven achter dit scherm, het materiaal is lekker stevig en de constructie om de ruit te verstellen is van goede kwaliteit het lukt zelfs om onder het rijden de ruit te verstellen. Kortom ik kan dit scherm voor iedereen aanbevelen. Hier nog een paar foto's van dit mooie Givi product. :) *D

full

full

full
 
Met alle respect maar een autoband?....
Ik dacht dat die dingen gemaakt waren om zo goed als recht te blijven.
Tenzij je de Burgman alleen gebruikt om rechtdoor te rijden ;)
Onder een zijspan kan ik het nog begrijpen....
 
Een autoband onder je scooter, kuipstrippen tegen valbeschadiging :?
Het moet niet gekker worden hoor ;)
Er al over nagedacht om je scooter in een auto te monteren _O-
 
Op MV is er ook een topic over de autoband achter te monteren maar wat ik er van begrijp met mijn steenkolen engels is men er zeer blij mee en rijd het gewoon goed...

Wel ff wennen natuurlijk maar toch, als je een veel rijder bent zeker aan te rijden volgens mij...
 
Een autoband onder je scooter, kuipstrippen tegen valbeschadiging :?
Het moet niet gekker worden hoor ;)
Er al over nagedacht om je scooter in een auto te monteren _O-

iets van strippen is helemaal niet zo'n vreemde gedachte ..het blijkt gewoon dat in de praktijk nog al is een scooter plat gaat ..bij de motoren zie je vaak dat er al standaard iets gemonteerd zit om een val op te vangen ..bij de motorscooters mis ik dit echter..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Ja..dat begrijp ik echt wel hoor ;)
Ben vandaag met dit mooie weer wezen motorscooteren :]
Heel wat oneffenheden, waaronder tramrails in de stad, tegengekomen
en helemaal niet gevallen zeg ;)
Ik zou misschien wel gevallen zijn als ik onoplettend of te gemakkelijk zou hebben gereden...maar ja...motorscooter rijden vergt wel een goede voertuigbeheersing :Y
En het allerbelangrijkste is dat de bestuurder behendig is, zowel in inzicht als in beheersing..in de ruimste (verkeers) zin 8-)
De kans op vallen is natuurlijk altijd aanwezig...maar kan zeker, door je rijstijl aan de situatie aan te passen, voorkomen worden 8-)
Maar voor diegene die deze eigenschappen (nog) niet onder de knie heeft
is er altijd nog de MP3...maar dan wel de LT uitvoering want deze is breder en lijkt ook wel een beetje op een auto, model cabriolet,...vandaar dat deze MP3 uitvoering dan ook met een auto (B) rijbewijs bereden mag worden...is tegen het vallen en om over moeilijke opstakels te kunnen rijden met gemonteerde autobanden ;)

Maar oke...alle gekheid op een stokje...succes met het aanpassen van de motor(fiets)scooter met anti-val aanpassingen voor hen die dat nodig achten.

En blijf vooral foto's plaatsen van alle aanpassingen want het is wel grappig om te zien _O-
 
Laatst bewerkt:
@Motorscootert

Ik hoop dat je het iets anders bedoelt dan ik het lees. Klinkt als "Ik kan goed rijden en let op, dus ik zal niet vallen. Een MP3 is er voor degene die er niets van kunnen".

Rick
 
Ja..dat begrijp ik echt wel hoor ;)
Ben vandaag met dit mooie weer wezen motorscooteren :]
Heel wat oneffenheden, waaronder tramrails in de stad, tegengekomen
en helemaal niet gevallen zeg ;)
Ik zou misschien wel gevallen zijn als ik onoplettend of te gemakkelijk zou hebben gereden...maar ja...motorscooter rijden vergt wel een goede voertuigbeheersing :Y
En het allerbelangrijkste is dat de bestuurder behendig is, zowel in inzicht als in beheersing..in de ruimste (verkeers) zin 8-)
De kans op vallen is natuurlijk altijd aanwezig...maar kan zeker, door je rijstijl aan de situatie aan te passen, voorkomen worden 8-)
Maar voor diegene die deze eigenschappen (nog) niet onder de knie heeft
is er altijd nog de MP3...maar dan wel de LT uitvoering want deze is breder en lijkt ook wel een beetje op een auto, model cabriolet,...vandaar dat deze MP3 uitvoering dan ook met een auto (B) rijbewijs bereden mag worden...is tegen het vallen en om over moeilijke opstakels te kunnen rijden met gemonteerde autobanden ;)

Maar oke...alle gekheid op een stokje...succes met het aanpassen van de motor(fiets)scooter met anti-val aanpassingen voor hen die dat nodig achten.

En blijf vooral foto's plaatsen van alle aanpassingen want het is wel grappig om te zien _O-

sorry hoor , begrijp die inhoud en trend niet helemaal ,
een val betekent niet dat de bestuurder onbekwaam zou zijn..

gr smokey :W
 
Mooi zo...ik heb de gelederen weer even wakker geschud ;)
Blijf nadenken over je interpretatie van mijn " reactie op "vallen" " :Y
dan lees ik graag jullie reacties voordat ik, mocht dat dan nog nodig zijn,
tekst en uitleg geef 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan