BSA C11 1952

Z900

MF veteraan
24 nov 2004
1.000
18
Elburg
Ik vroeg mij af of dit te doen is:

De primaire kettingkast zo aanpassen dat het een droge overgbrenging wordt ?
(met het weglaten van de kap)

Voorbeeldje (in Barneveld 2003):

IMG_7144footo.jpg
 
Moet je de krukas van een keerring voorzien. Tenminste bij de T140 Triumph. Meestal was de primaire kast een apart onderdeel. Maar je moet even kijken waar je carterontluchting zit.
Ja, je hebt dan het voordeel van een droge koppeling, maar je hebt dan wel gelijk weer werk om je ketting vet te houden.
Je kunt bij Martin Morren informeren, hij verkoopt primaire belt kits voor heel veel fietsen, ook vaak droog
 
Ik heb vele jaren een C12 gehad en ik heb altijd met een "droge" primaire kast gereden.
Achter de alternator zit er al een oliekeerring, dus de olie blijft in het carter.
Ik oliede wel na elke 1000km de primaire ketting met kettingolie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan