Bril dragen in helm

Anoniem195735

Rookie
3 mrt 2017
15
0
Ha medeforummers, vraag:

Ik heb een lastige oogafwijking waardoor ik (helaas) geen lenzen kan dragen, dus heb ik een bril. Zonder kan ik niet verantwoord de weg op, dus ik moet de bril ook op bij het motorrijden. Je voelt 'm al aankomen: hoe krijg ik die bril nou in mijn helm? Nieuwe helm is geen optie, ik heb een Arai Quantum-X die nog lang niet aan vervanging toe is. Het probleem met de bril zit 'm in de kromme pootjes, die ik helaas niet kan afknippen. ;)

Nou, ik hoop dat hier mensen zijn die weleens voor dezelfde uitdaging hebben gestaan en een creatieve oplossing hebben bedacht... Alvast bedankt!
 
Ik snap dat het zuur is maar je zal het moeten accepteren en bij je volgende helm wat beter kijken. Bijvoorbeeld de IS-MAX II van HJC heeft een uitsparing voor brillenpootjes. Of je ogen laseren ;-).

Ik rij al jaren met bril en heb verschillende helmen gehad. Mijn pootjes hebben er niet zoveel last van..
 
Andere helm of bril. Ik let er bij aanschaf van een nieuwe bril altijd op dat :
  1. pootjes stevig genoeg (dus niet van die dunne flexibele) zijn
  2. pootjes zo recht mogelijk
  3. de bril niet te breed is en teveel buiten mijn hoofd uitsteekt.
Punt 1 is nog belangrijker in geval van een integraal helm. Standaard heb ik een systeemhelm (Schubert C3 pro), maar gebruik ook af en toe een integraal.
 
Laat me raden, je hebt prisma's? Ik ook, zit dus ook 'vast' aan de bril tenzij ik een oogoperatie onderga (want het kan ook niet gelazerd worden).
Nu kan ik 't nog prima compenseren zonder bril, dus als het echt slecht weer is dan gooi ik m'n bril in m'n tas en ga ik zonder bril rijden (want door een beslagen bril zie je niet zoveel).

Ik heb er bij de aankoop van m'n bril rekening mee gehouden dat ik een montuur heb met redelijk smalle en niet teveel gebogen pootjes, zodat ik die vrij gemakkelijk tussen hoofd en helm kan steken. Meer kun je er niet tegen doen.

IMG_20180918_130312563.jpg