bouten borgen remklauw bevestiging

srad-rob

MF veteraan
24 jan 2010
5.127
278
Ik wil graag de bouten van mijn remklauw borgen, het zijn bouten met een holle kop, en ik heb er inmiddels 1 gat in geboord.

Weet iemand wat de beste manier is om te borgen met maar 1 gat er in?

bedankt alvast!
 
Het kan wel met 1 gaatje, maar zou toch 2 gaatjes adviseren.
Met een enkel gaatje heb je toch "sneller" dat de bout "door kan schieten" doordat het draad over de kop heen floept zeg maar.

Met enkel gaatje zo:

safety-wire-1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zou doen is de bouten op moment monteren. Bepalen waar de gaten moeten komen zodat de borgdraad trekt de juiste richting, markeren en boren.
 
Wat ik zou doen is de bouten op moment monteren. Bepalen waar de gaten moeten komen zodat de borgdraad trekt de juiste richting, markeren en boren.
Cheers :) ze zitten al op moment.. alleen zitten de gaten er al in dus de ideale positie kan al niet meer.. tenzij ik er gatenkaas van de kop maak :9
 
Zet er lekker imbus bouten in en boor daar op elk vlak een gaatje in. Dan draadje doorsteken en achterlangs tegen de draairichting leiden. Borgdraad dat over de kop loopt is alleen voor de show.
Mocht je de munten voor 4 imbussen niet hebben, boor dan de koppen hol.
 
Mooi filmpje. Maar even een algemene vraag. Komt het vaak voor dat je bouten los lopen? Rijd nu ruim 40 jaar motor en heb nog nooit een bout verloren, ook geen losse meegemaakt.
Het juiste moment en Loctite 221 of 222 zou toch afdoende moeten zijn. Of zit er ook een show element aan vast?
 
Als het onzin is, waarom wordt het dan gedaan? (En in de racerij vaak verplicht)

Om te voorkomen dat senielen zich mol rijden..

In de vroege jaren reed ik mee in de scooter sprint scene en moest alles ook geborgd worden.. ieder persoon met enig verstand zorgde gewoon dat alles goed vast zat en die hadden zoieso nooit niks.. echter nog steeds kwam t voor dat achterwielmoerem of inbusboutjes je baan op kletterde omdat t allemaal los zat.. borgen is simpeweg de enige op t oog controleerbare manier om vast te stellen dat japie zn brommer het einde haalt
 
Om te voorkomen dat senielen zich mol rijden..

In de vroege jaren reed ik mee in de scooter sprint scene en moest alles ook geborgd worden.. ieder persoon met enig verstand zorgde gewoon dat alles goed vast zat en die hadden zoieso nooit niks.. echter nog steeds kwam t voor dat achterwielmoerem of inbusboutjes je baan op kletterde omdat t allemaal los zat.. borgen is simpeweg de enige op t oog controleerbare manier om vast te stellen dat japie zn brommer het einde haalt

:^

Ik zeg overigens niet dat dingen borgen onzin is. Maar om daar borgdraad voor te gebruiken wel.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan