Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Feestelijke opening van ons nieuwe forum
20180907_131016-EFFECTS.jpg
 
Laatst bewerkt:
IMG_20170802_125546.jpg



In het weekend een prachtige rit gemaakt.
Met het oliepeil is alles dik in orde nu. De enige mogelijke oorzaak moet olielek geweest zijn. Aan de dichtingen van de schroeven van het kleppendeksel en aan de aftapplug moet dan toch meer olie verloren zijn dan de sporen deden vermoeden. Ik heb nu al meerdere keren ritten gemaakt van meer dan 100 km en de olie blijft netjes op het maximum van de peilstok staan.
 
Bekijk bijlage 1328814


In het weekend een prachtige rit gemaakt.
Met het oliepeil is alles dik in orde nu. De enige mogelijke oorzaak moet olielek geweest zijn. Aan de dichtingen van de schroeven van het kleppendeksel en aan de aftapplug moet dan toch meer olie verloren zijn dan de sporen deden vermoeden. Ik heb nu al meerdere keren ritten gemaakt van meer dan 100 km en de olie blijft netjes op het maximum van de peilstok staan.
Dat is mooi toch
 
Ja dat is een verschijnsel van een kromme schakelvork.
Ben bang dat je gelijk heb, altijd geschakeld met "tussengas" nooit woeste dingen dus krom kan haast niet ,versleten 154000 km op de klok is mogelijk.
Winterprojectje denk ik

Met die km stand is dat niet ondenkbaar,ik zag dat het 4e versnellingstandwiel ook gewijzigd is in de loop van de
jaren,blijkbaar was het eerste tandwiel al niet goed af fabriek en hebben ze dat gemodificeerd.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs een slijtplekje op de standaard ! Tijdelijk oplossen en toch nog een proefrondje rijden, kan een hoop werk besparen, je weet maar nooit.
20181108_155223.jpg
 
Lasrups op de aanslag van de zijstandaard leggen dan zou je weer genoeg ruimte moeten hebben.
 
ik ben even benieuwd of iemand hier op zijn bol d'or een olietermperatuurmeter heeft gemaakt. En zo ja waar. Ik vraag dit omdat ik met dit mooie weer nog steeds woon werk kilometers maak, 20 heen en 20 terug. Maar ik vraag me af of mijn motor dan helemaal op bedrijfstemperatuur kan komen. Het is toch redelijk koud.
En ik vind het ook gewoon leuk zo'n meter te hebben en in te bouwen.
Ik denk aan zoiets:
4E81C2E1-DF01-42D2-99EA-39BD815CA7F9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger een oliedruk en olie temperatuur meter op mijn CB750KZ gehad.
Maar dat waren analoge meters die met een bevestiging set bij mijn km en toerenteller zaten gemonteerd,
olie kwam vrij snel op temperatuur 20km moet zeker al voldoende zijn.
Bol blokken hebben de neiging om bij koud weer witte sludge door vocht in de olie te produceren,die witte troep
kan je ook aan je oliepeilstok zien,dat word veroorzaakt door het niet goed op temperatuur komen,dus als
je daar last van heb dan weet je zeker dat de motor niet goed op temperatuur komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan