Bo Bendsneyder deel 2

Ja dat vergeten we te makkelijk. Het blijft knap dat je uit zo'n landje uberhaupt mee kan rijden. De vraag is, wat mogen we als fans verwachten? Is het redelijk om te verwachten dat hij het wel ff schopt tot de MotoGP? Dat hoop je wel als fan zijnde.
Ik zou als fan zijnde eerst maar eens hopen op een constante plaats bij de eerste 10 in de Moto 2.
Dat zou al geweldig zijn , en dan maakt het weinig uit wat voor land je komt.
 
En kijk ook eens hoe snel het kan veranderen. Alex Marquez pakte vorig jaar geen enkele overwinning, en op de één of andere manier klikt er iets dit jaar en paalt hij er nu drie op rij. Een deel zal vast met zelfvertrouwen te maken hebben.
 
Zodra er een goed resultaat komt, komt het vertrouwen ook, kunst is dan om het vast te houden.
 
Ik zag bij de start al dat het fout ging , hij kwam al slecht van z'n plek en ging ook nog eens helemaal naar buiten en zette zichzelf klem in de daarop volgende rechts linkse ,......en toen kon hij er niet meer naar toe rijden , normaal ben en blijf ik altijd positief maar nu was het duidelijk dat hij dit zichzelf aan heeft gedaan en daar zal in het team wel over gesproken worden ......en of de topsnelheid op Assen geen hoofdrol speelt heb ik geen vertrouwen in een goed resultaat want er zit iets bovenin zijn bolletje niet lekker ,....wedstrijd druk of zoiets ....ik weet het niet.
Ik houd dat het hele seizoen al in de gaten gerrit maar dat doet hij constant, weet je wie dat ook doet ? Fenati !
Ze rijden op plekken waar niemand rijd of wil zitten en er word altijd door anderen voorlangs gekruist.. inleggen van de eerste 2 bochten kost vaak al 2 a 3 plekken, plus de start verspeeld hij er vaak 2 of 3, maakt het op zn minst 4 plekken verlies of vaak toch wel een stuk of 6.
Als in de 2de ronde er dan een enorm tempo uitkomt met dito inhaalacties is er niks aan de hand, helaas blijft dat uit.
Bo lijkt meer te moeten vechten, lijkt er te zacht op te zitten, te bang, te voorzichtig etc etc Ik weet niet of het echt zo is maar het lijkt wel zo.

Trouwens: Bazza zit daar in de box via knmv denk ik ?

Ja dat vergeten we te makkelijk. Het blijft knap dat je uit zo'n landje uberhaupt mee kan rijden. De vraag is, wat mogen we als fans verwachten? Is het redelijk om te verwachten dat hij het wel ff schopt tot de MotoGP? Dat hoop je wel als fan zijnde.

Ik , als fan zijnde, vind dat als iemand op p14 kwalificeert (terwijl hij er normaal minder goed bij zit) er automatisch verwachtingen komen want "als het nu al zo loopt, dan lukt het in de wedstrijd ook wel "

Dat het dit keer puur aan eigen dingetjes lijkt te liggen geeft dus heel goed aan wat Gerrit zegt, het zit blijkbaar niet goed of lekker in de kop.
 
Allemaal leuk...maar feit blijft dat het nog niks gebracht heeft. Of het nou lorenzo bij Honda is....mr talk bij nts..er is cq wordt niks gepresteerd. 2 jaar zo rijden..en je carriere als coureur in de gp is voorbij. Of niet...
Het zal beter moeten ja anders houdt t snel op.
Maar Bo heeft toch een contract voor volgend jaar? Als hij nog zo'n stap zetten als dat hij dit jaar heeft gemaakt dan is hij een vaste puntenpakker. Dat moet genoeg zijn om samen met RW in moto2 te blijven. Tenminste lijkt me dat die combi wat toevoegd voor dorna.
 
Ik verwacht zeker niet dat hij wint of een top 5 naar huis rijdt, maar ik denk dat Bo wel in staat is om boven zichzelf uit te stijgen op Assen. Vorig jaar reed hij ook van een afstand naar de groep voor hem toe, op die Mistral, en had hij die tijdstraf niet gehad destijds dan had hij op Assen zijn eerste punten gepakt.

Indien hij P12 weet te pakken in Assen, dan heeft hij wat mij betreft een dijk van een wedstrijd gereden.


ik waardeer je optimisme maar ik deel hem niet. Het zou ook niet goed zijn als hij alleen in Assen boven zichzelf uitstijgt en dan weer terugzakt naar het niveau waar hij zat.

We gaan het zien over iets meer als een week.
 
ik waardeer je optimisme maar ik deel hem niet. Het zou ook niet goed zijn als hij alleen in Assen boven zichzelf uitstijgt en dan weer terugzakt naar het niveau waar hij zat.

We gaan het zien over iets meer als een week.

Als je naar de resultaten van Bo van de afgelopen drie jaar kijkt, zie je dat Bo vanaf Assen steeds beter gaat uitgezonderd de drie fly-aways.
 
Ook een mooi interview, weet niet zo goed waarom, maar doet mij goed om te lezen hoe hij erin staat.

Bo Bendsneyder: De TT is altijd speciaal
In de aanloop naar de Dutch TT brengt NTS RW Racing GP dagelijks een interview of reportage om een kijkje achter de schermen te bieden. Vandaag: Bo Bendsneyder over zijn carrière, zijn seizoen tot nu toe en uiteraard over zijn thuiswedstrijd.
“De TT is altijd speciaal en wat mij betreft een hoogtepunt in het seizoen. Vanaf Qatar werk ik daar naartoe. Ik zie er niet tegenop, integendeel zelfs. Op de een of andere manier kan ik daar altijd iets extra’s brengen. Het TT Circuit ligt me goed. Vooral in het laatste stuk zijn Nederlanders altijd snel: het stukje van De Bult tot aan de Geert Timmer. Echt een geweldig stuk circuit is dat, ook al omdat je, als je Ramshoek uit komt, bijna recht op het publiek af rijdt. Heel spectaculair. Afhankelijk van je positie zit je dan met kippenvel op de motor. Toen ik in de Red Bull MotoGP Rookies reed, had ik nog wel voordeel, omdat ik toen veel in Assen reed, maar dat voordeel heb je in de GP’s niet meer. Mijn voorbereiding op de TT is niet veel anders dan voor andere wedstrijden.
Ik heb de TT gewonnen in de Rookies Cup, maar nu, in de Moto2, is dat niet realistisch. Top 10 is een realistischer doel. Dat zou al heel mooi zijn. Het eerste deel van het seizoen is niet onaardig gegaan, met twee keer punten (Argentinië en Texas) en twee keer bijna (zestiende in Qatar en Jerez). Kwalificeren en starten zijn dingen waar ik aan moet werken, wil ik dichter bij de top komen. Starten vanaf de twintigste plaats is veel moeilijker dan vanaf de tiende plaats. Dat geeft veel meer druk en spanning, het is ook moeilijker inhalen. Als je dan ook de start nog eens verkloot, wordt het nóg moeilijker.
Het is geen kwestie van gebrek aan agressiviteit of van een trage reactie bij de start, maar van het moment van de koppeling loslaten. Ik ben daar flink op aan het trainen. Het gevoel beter ontwikkelen, helpt zeker. Het is net als met trainen op penalty’s nemen: de druk en de spanning in de wedstrijd kun je niet nabootsen, maar je kunt je lichaam en je systeem wel laten wennen aan de handelingen, zodat het gemakkelijker wordt.
Je hebt in deze sport altijd te maken met verwachtingen, zowel van anderen als van jezelf. Na mijn twee podiumplaatsen in mijn eerste jaar Moto3 zat iedereen te wachten op de eerste overwinning, maar dat was in het tweede jaar niet realistisch. KTM had teveel veranderd aan de motoren, ik was langer en zwaarder geworden en doordat ik licht moest blijven, had ik te weinig kracht. Ik wist zelf wat er speelde, en wist dat winnen niet realistisch was, maar de buitenwereld vindt dat moeilijk te begrijpen.
Vorig jaar dacht ook iedereen: ‘Nu zit die Bendsneyder in de Moto2, nu gaat het gebeuren’, maar met het pakket dat ik vorig jaar had, kon ik niet veel. De motor werd niet meer doorontwikkeld en mijn crewchief was iemand die alleen nog maar ervaring had opgedaan als data engineer bij een juniorteam. Daarom heb ik ook meteen gevraagd om Hans Spaan als crewchief toen ik de eerste gesprekken had met RW Racing GP.
Hans heeft heel veel ervaring. Hij is no-nonsense, zegt waar het op staat. We hebben best wat meningsverschillen gehad, maar we kunnen en durven alles tegen elkaar te zeggen. Ik denk dat juist die discussies ons als team sterker hebben gemaakt, hechter.
Het pakket van dit jaar past me veel beter. De combinatie van het NTS-frame en het Triumph-blok bevalt me goed. Het voelt als een natuurlijke machine. Het is fijn werken met mensen die dezelfde ambities hebben: RW en NTS willen ook naar de top.

Ik zit al een stuk lekkerder op de motor dan vorig jaar. Toen zat ik soms zo verkrampt dat ik vergat adem te halen. Nu let ik daar veel beter op: goed ademen en rustig blijven, dan gaat het rijden ook een stuk beter. Fysiek ben ik een stuk sterker geworden. Liever meer kracht en spiermassa dan 2 kilo lichter zijn. Ik train bij de vader van een voetballer met wie ik op school zat. Krachttraining, maar ook mountainbiken, hardlopen, met touwen werken. Soms train ik met voetballers mee. Die afwisseling vind ik prettig.
Wat ook heel prettig is, is dat rijderscoach Alex de Angelis nauw betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de machine. Hij weet hoe die aanvoelt en reageert in bepaalde omstandigheden. Daardoor kan hij het onderscheid maken tussen iets wat aan de rijder ligt – aan mij dus – of aan de afstelling of aan de machine. Met die kennis kan hij gerichte adviezen geven, ook in overleg met Hans. Ik heb daar heel veel aan.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het allemaal vanzelf gaat. We maken op donderdag een plan voor het weekend, waarin we verschillende scenario’s doorspreken. Welke banden gaan we op welke momenten gebruiken, hoe gaan we de trainingen indelen, wat zijn onze opties met de afstelling? We maken een plan A, B én C, maar het kan altijd veranderen door bijvoorbeeld de temperatuur, wel of geen regen, meer of minder grip op de baan. Daar heb je weinig invloed op, terwijl zulke details wel grote impact kunnen hebben.”


Bo Bendsneyder: De TT is altijd speciaal
 
ik waardeer je optimisme maar ik deel hem niet. Het zou ook niet goed zijn als hij alleen in Assen boven zichzelf uitstijgt en dan weer terugzakt naar het niveau waar hij zat.

We gaan het zien over iets meer als een week.

Vorig jaar werd ie met dat hok van een Mistral 14de. (ja ik weet tijdstraf bla bla)

Dit jaar zit de top 20 nog weer dichter op elkaar dan vorig jaar, maar ik schat de NTS van dit jaar toch competitiever dan de Mistral vorig jaar. En Bo zelf ook. Ik zeg niet dat een top 10 moet. Maar ik gok dat zn racepace goed genoeg moet zijn. Alles hangt of staat met zn startpositie en zn start.

Ik heb goede hoop en wens hem het allerbest!
 
Apart dat er eerlijk word toegegeven dat er een probleem is bij de start maar dat er word gezegd dat dat alleen ligt aan het moment van de koppeling los laten.
Het is toch niet zo dat hij het alleen verliest van start tot 1ste bocht ? Juist vaak in de complete 1stre en 2de ronde naar mijn mening.
Wel eerlijk dat het er in word gezet en verder een mooi verhaal om te lezen.

Top 10 moet gewoon gebeuren, roep het vanaf de winter al.
 
Apart dat er eerlijk word toegegeven dat er een probleem is bij de start maar dat er word gezegd dat dat alleen ligt aan het moment van de koppeling los laten.
Het is toch niet zo dat hij het alleen verliest van start tot 1ste bocht ? Juist vaak in de complete 1stre en 2de ronde naar mijn mening.
Wel eerlijk dat het er in word gezet en verder een mooi verhaal om te lezen.

Top 10 moet gewoon gebeuren, roep het vanaf de winter al.
Ik denk dat er iets in Bo zijn hoofd moet gebeuren om de start en de eerste ronden goed door te komen en zo mee te kunnen doen voor een top 10 notering .
Als je de laatste 2 races ziet da zit Odendaal na de start voor Bo en wint 6 plaatsen terwijl Bo er steevast 6 verliest en ik denk dat dat echt in zijn hoofd zit dat laatste stuk agressie en inzicht ontbreekt gewoon bij hem .
 
de druk en de spanning in de wedstrijd kun je niet nabootsen, maar je kunt je lichaam en je systeem wel laten wennen aan de handelingen, zodat het gemakkelijker wordt.
Vanuit mijn werk als mental coach weet ik dat dit niet waar is. Je kunt met bepaalde technieken juist een wedstrijd nabootsen en onderzoeken wat er gebeurt in het systeem of zoals veel mensen in het hoofd. En daar "het probleem" aanpakken. Alleen maar je lichaam en het fysieke systeem laten wennen aan de handelingen is echt onvoldoende. In "onze" wereld hebben we de stelregel 30% is materiaal/fysiek/talent en 70% is mentaal.
Ik lees dat Bo elke keer hetzelfde probleem heeft, dan kan je met enige zekerheid stellen dat dat een patroon is en vanaf de buitenkant niet op te lossen is. Hoe hard je je best ook doet. Ik ken Bazza niet goed genoeg om te weten of hij ook mentale aanpassingen kan doen. Ik ben van mening dat Bo dat wel nodig heeft.
 
Vanuit mijn werk als mental coach weet ik dat dit niet waar is. Je kunt met bepaalde technieken juist een wedstrijd nabootsen en onderzoeken wat er gebeurt in het systeem of zoals veel mensen in het hoofd. En daar "het probleem" aanpakken. Alleen maar je lichaam en het fysieke systeem laten wennen aan de handelingen is echt onvoldoende. In "onze" wereld hebben we de stelregel 30% is materiaal/fysiek/talent en 70% is mentaal.
Ik lees dat Bo elke keer hetzelfde probleem heeft, dan kan je met enige zekerheid stellen dat dat een patroon is en vanaf de buitenkant niet op te lossen is. Hoe hard je je best ook doet. Ik ken Bazza niet goed genoeg om te weten of hij ook mentale aanpassingen kan doen. Ik ben van mening dat Bo dat wel nodig heeft.

Kan mij daar wel in vinden, al ben ik mental coach.

Telefoontje naar Bo doen denk ik zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan