Bo Bendsneyder deel 2

k heb even gekeken naar de rondetijden van Bo, en het verval nav de bandenproblemen, maar dat verval is er niet echt. Zijn rondetijden zijn achtereenvolgens (waarbij ik de eerste ronde buiten beschowuing laat want dat was immers de startronde en kent dus sowieso een atypische tijd):

39.7
40.1
38.2
38.5
38.5
38.2
38.4
38.6
38.2
38.2
54.6

Die laatste tijd komt natuurlijk doordat hij toen in de pitstraat reed en de pijp aan Maarten gaf, dus is logisch dat die langzaam is. Maar de rest is dus redelijk constant en laten geen enkel verval zien en zijn te vergelijken met de coureurs die voor en achter hem reden. Best raar dus die bandenproblemen, in de tijden is er niets van terug te zien.
 
Dacht je echt dat er bandenissues waren? Waar andere harder en dieper aan het gas hangen..is er niks aan de hand.. maar bij max biaggi ligt het aan de banden.... misschien een vogelpoep erop? Vraag eens aan hilbert....
 
Bo is een beetje zoals glenn coldenhoff.
heel goed, alleen dat laatste beetje extra wat nodig is, het vastbijten, een klootzak zijn, slechts 1 ding in de kop hebben, en dat is winnen, kost wat het kost.
Hij heeft het, maar nu nog het eruit krijgen.
 
Is voor bo helemaal geen slecht vergelijk.. hij mag hopen dat hij tot de prestatie van die flapdrol komt ( Biaggi )

Vandaag de machtige fan dag ( blijkbaar voor mensen die geen werk hebben ofzo ? of er vrij voor nemen ) maar mag hopen dat ze daar wat eerlijkere verhalen verspreiden want dit van die band slaat helemaal nergens op.
 
Is voor bo helemaal geen slecht vergelijk.. hij mag hopen dat hij tot de prestatie van die flapdrol komt ( Biaggi )

Vandaag de machtige fan dag ( blijkbaar voor mensen die geen werk hebben ofzo ? of er vrij voor nemen ) maar mag hopen dat ze daar wat eerlijkere verhalen verspreiden want dit van die band slaat helemaal nergens op.
Ik ben benieuwd hoe de fandag is verlopen. Iemand die er is geweest?
 
Ik ben benieuwd hoe de fandag is verlopen. Iemand die er is geweest?
Heb gewoon moeten werken, maar wat ik zag aan foto's en verhalen op de sociale media heeft een paar honderd man zich alsnog gemeld en is het een geslaagd evenement geweest. En da's leuk voor het team en coureurs!

Voor hen uit het westen des lands, is Bendsneyder ook aanwezig op de Rockanje classics dit weekend. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Mooi initiatief van RW racing. Voor herhaling vatbaar. Ben ook even wezen kijken. Maar voor sommige is het ook nooit goed. Oa op een ander forum weer wat kritische berichten. Dat het op een dinsdag was. Tja, het circuit moet wel vrij zijn. " En ik moet werken " , ja ik ook. Gewoon even wat eerder vrij gevraagd. Maar woon dan ook in de buurt. Dat dan wel weer.
 
Eerlijk gezegd vind ik het seizoen van Bo tot nu toe wat tegenvallen.
Ik had er eigenlijk iets meer van verwacht.

Zijn starts en 1e paar ronden zijn gewoon prut.
Volgens mij heeft hij in elke race, de 1e paar ronden alleen maar plekken verloren ipv gewonnen....
Om in het 2e gedeelte van de race rondetijden te rijden waarmee hij in de top 10 mee kan rijden.

Waarom kan hij dat niet vanaf het begin van de race?
Dan kan hij tenminste voor de top 10 strijden, ipv met moeite naar plek 15 (of net niet)

Het positieve is, dat hij al meer punten heeft dan heel vorig jaar.
 
Ik vind dat hij het tot dusverre best aardig doet. Hij staat voor jorge martin, ottl en bezecchi in het kampioenschap en zijn teammaatje kan ie ook makkelijk hebben. Die grotere namen rijden ook nog eens op vermoedelijk beter materiaal. Verder zijn de verschillen in moto2 gewoon heel klein en is de top breed, als je een paar tienden per ronde misloopt doordat je motor niet top notch is gaat het gewoon een heel moeilijk verhaal worden, kijk maar naar al die jaren dat tech3 hopeloos heeft lopen kloten met die mistral.
 
Ik vind dat hij het tot dusverre best aardig doet. Hij staat voor jorge martin, ottl en bezecchi in het kampioenschap en zijn teammaatje kan ie ook makkelijk hebben. Die grotere namen rijden ook nog eens op vermoedelijk beter materiaal. Verder zijn de verschillen in moto2 gewoon heel klein en is de top breed, als je een paar tienden per ronde misloopt doordat je motor niet top notch is gaat het gewoon een heel moeilijk verhaal worden, kijk maar naar al die jaren dat tech3 hopeloos heeft lopen kloten met die mistral.

De 3 die jij noemt, rijden allemaal op een KTM, en dat is op dit moment nou ook niet echt een allemansvriendje.

Ik vind dat Bo het erg goed doet, behalve in de Q2 sessies en de eerste paar ronden van de race. En dat is toch wel heel erg zonde, ook voor hemzelf. En daar zal hij ook echt wel mee worstelen.

Er schijnt er nog 1tje rond te rijden in de GP's die ongeveer hetzelfde probleem heeft, alleen die kan wel behoorlijk kwalificeren.
 
Als wij de zelfde persoon bedoelen , hebben we het wel over iemand die al heeft laten zien dat hij in dergelijke klassen kan winnen ! Dus is het een extra schaamte als je ineens niet meer mee kan komen.


Bo rijdt in de trainingen etc idd een stuk beter dan vorig jaar, lijkt ook wat aanvallender te rijden.
Zodra het om de plekken draait zit er ineens niet veel verbetering meer in en is er eigenlijk altijd wel een ( terecht ) excuus.
Als ik in de gp zie dat er tussen die jongens nog enorme verschillen zitten waar ze bijv. remmen als ze voor t eerst op de eerste bocht af komen maar er daarna toch allemaal redelijk gelijk doorheen komen, of in de eerste 2 ronden die plekken weer goed maken dan betekend dat voor mij dat er mensen zijn die heel aggressief richting de 1xste bocht gaan en ook mensen zijn die het daar even laten lopen maar het daarna wel corrigeren.. nouja, bijna allemaal :P
 
De 3 die jij noemt, rijden allemaal op een KTM, en dat is op dit moment nou ook niet echt een allemansvriendje.

Ik vind dat Bo het erg goed doet, behalve in de Q2 sessies en de eerste paar ronden van de race. En dat is toch wel heel erg zonde, ook voor hemzelf. En daar zal hij ook echt wel mee worstelen.

Er schijnt er nog 1tje rond te rijden in de GP's die ongeveer hetzelfde probleem heeft, alleen die kan wel behoorlijk kwalificeren.

Wat je zegt, hij zal er zelf als geen ander mee worstelen. En soms heb ik ook commentaar als, geef nou eens gewoon gas man! En later denk ik dan: Ja makkelijk oordelen vanaf de bank. Sommige aspecten doet Bo erg goed, zoals vrije trainingen en WUP's. Je hebt daar alleen zo bar weinig aan als je iedere keer je start verkloot. Als hij dat laatste onder de knie krijgt, dan kan het alsnog iets heel moois worden. Tot dan toe blijven de race statistieken gelden.
 
Als het makkelijk was geweest dan had ie het allang opgelost. Het is een extreem competitieve klasse met allerlei aspecten waar wij geen weet cq kennis van hebben. Er komen waarschijnlijk talloze dingen bij kijken, groot en klein, welke een invloed hebben op alle aspecten van de race.

Af en toe begint er hier naar mijn mening een wat apart en zuur sfeertje te hangen. Het zal vast voortkomen uit de wens om het beste te gunnen/willen voor Bo. Maar je kunt ook gewoon blij zijn met het feit dat er een Nederlandse rijder in de Moto2 zit en het relatief gezien bést goed doet. Alleen ja, het komt nog niet tot uiting in de races. Ipv te gaan zeuren kun je hem beter zoveel mogelijk proberen aan te moedigen. Want aan negativiteit heeft ie zeker niks, en als je z'n interviews ziet is hij al kritisch genoeg op zichzelf en z'n resultaten. Dus dáár hoeven we hem echt niet in te ondersteunen.
 
Als het makkelijk was geweest dan had ie het allang opgelost. Het is een extreem competitieve klasse met allerlei aspecten waar wij geen weet cq kennis van hebben. Er komen waarschijnlijk talloze dingen bij kijken, groot en klein, welke een invloed hebben op alle aspecten van de race.

Af en toe begint er hier naar mijn mening een wat apart en zuur sfeertje te hangen. Het zal vast voortkomen uit de wens om het beste te gunnen/willen voor Bo. Maar je kunt ook gewoon blij zijn met het feit dat er een Nederlandse rijder in de Moto2 zit en het relatief gezien bést goed doet. Alleen ja, het komt nog niet tot uiting in de races. Ipv te gaan zeuren kun je hem beter zoveel mogelijk proberen aan te moedigen. Want aan negativiteit heeft ie zeker niks, en als je z'n interviews ziet is hij al kritisch genoeg op zichzelf en z'n resultaten. Dus dáár hoeven we hem echt niet in te ondersteunen.

En daar aan toevoegde, vergeet niet dat het over het algemeen een paar jaar duurt voor dat men "up-to-speed" is.
 
Naar mijn mening is het gewoon jammer dat hij zn progressie na de 1ste dag niet of nauwelijks doorzet.
Ik hoop op het beste voor hem en wens hem het allerbeste toe, toch denk ik dat hij zelf degene is die het verschil moet gaan maken.. Die fiets is geen kalex maar toch zeker wel een punten fiets
 
Ach niet iedereen is een race winner of top 10 kandidaat,het is inderdaad al mooi dat we een Nederlander hebben die mee doet in die klasse
en mocht het ooit lukken bij de top te geraken is dat mooi meegenomen.
 
Naar mijn mening is het gewoon jammer dat hij zn progressie na de 1ste dag niet of nauwelijks doorzet.
Ik hoop op het beste voor hem en wens hem het allerbeste toe, toch denk ik dat hij zelf degene is die het verschil moet gaan maken.. Die fiets is geen kalex maar toch zeker wel een punten fiets
Dat viel mij vooral vroeger bij Iwema op, dat hij op vrijdagochtend al vaak op zijn top leek te zitten en de top 10 binnenknalde, om gaandeweg het weekend terug te zakken terwijl de rest van het veld verder op stoom kwam. Bendsneyder heb ik echt veel hoger zitten en RBRC kampioen wordt je echt niet zomaar, laat staan om 3x het podium te pakken in de Moto3 klasse. Da's historisch!

De hele combinatie heeft gewoon tijd nodig, en zolang Bo die tijd gegeven wordt en de Japanners van NTS willen blijven gaan, zie ik Bo zich nog wel verbeteren.

En ook de kritiek op de "zure sfeer" kan ik mij wel voorstellen, maar houd het er dan maar op dat iedereen gewoon heel graag wil dat Bo succesvol is, omdat het dan ook ergens wel "onze Bo" is die het goed, of juist slecht, doet.

Als je een heel blik Spanjaarden kunt opentrekken dan geeft het wat minder als een Lecuona rond de top 20 hobbelt en het wel of niet redden zal, buiten voor zijn eigen fanclub dan...

Maar in het geval van Bo zit de trots van de natie en van onze motorsportharten op dat NTS zadel, waar een (groot) deel van hier ook mede aan gedoneerd heeft, en dus is ook de emotionele betrokkenheid groter.

Aanmoedigen blijven we hem sowieso wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan