BMW Xmodellen: Xmoto-Xcountry-Xchallenge

In de MotoPlus van deze week.
 

Bijlagen

  • 15435863113418211115399724210119.jpg
    15435863113418211115399724210119.jpg
    1 MB · Weergaven: 30
Geen idee. Zoveel G650X-Challenge rijden er niet rond in NL. Is lid van de Guzzie Club. Ws een bekende van Quota gok ik zo.
 
Zeker, dat had je al. Maar er zijn wel meer posts deze week verdwenen.
Normaals dank voor het zoeken!
 
In de MotoPlus van deze week.
Ik ben de Adrie van de foto. Ik heb een xchallence vanaf midden vorig jaar. Ben er begin dit jaar mee naar Iran geweest. De bedoeling is dat ik volgend jaar o.a de raod of Bones en de BAMroute er mee ga rijden en dan via Mongolie en de stanlanden via Iran Turkije, Bulgarije, Roemenie, Hongarije, Slowakije en tjechie en Duitsland weer naar huis.
 
Aangezien ik afgelopen 3 maanden geen goede BMW Xcountry kon vinden heb ik een SWM Superdual gekocht.
Wie weet ooit weer BMW.
swm-superdual-10.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: AA3
Mocht iemand nog off-road willen rijden dan heb ik nog een setje banden te koop. Deze zijn amper gebruikt. Een bod wordt op prijs gesteld.
Pirelli Scorpion Rally 140 en 110 / 80 17 / 19
 
Is er iemand met ervaring van een betere ketting beschermer dan er standaard op de Xchallence zit?
Mijn ervaring is dat de standaard beschermer niet ver genoeg naar voren reikt, waardoor shit van de band op de ketting komt en zich verzameld in de behuizing rond het voorste kettingtandwiel met snelle slijtage van tandwiel en ketting als gevolg.
 
Tja, dat is nagenoeg bij iedere enduro zo. Zeker als je door de prut rijdt ;)
Ik heb mensen er nog niet eerder over horen klagen.
Maar goed, je kunt hem makkelijk verlengen dmv een plastic strip erop te poppen (popnagel).
 
  • Leuk
Waarderingen: AA3
Ik heb nog e.e.a. opgeruimd en heb, van de BMW Xcountry, nog een oude TomTom Rider een oplaadkabel voor de accu liggen, bagagenet, een schakelpedaal(F650) en een Touratech tanktas liggen. Mag voor weinig weg.
 
Heb je een plaatje van Touratech tanktas? Of linkje? Effe kijken of ie ook op de xChallenge zou passen.
 
Dank je.
Die voorste clips haken om de xCountry "tank" denk ik? Geen lange banden aan de andere kant naar beneden, voor om het frame? Afmetingen 20 x 30 cm? Waterdicht?
 
Heb de motor iets van 10 jaar gehad, maar de tanktas iets van 2 keer gebruikt:$.
De haken gaan inderdaad om de "tank". Aan de achterzij zit een klittenband aansluiting zodat je daar ook vast kan zetten. Geen lange banden.
Afmetingen: 30cm lang, 20cm hoog, 20 tot 30cm breed(loopt taps toe)
Waterdicht , zo ver ik weet wel. Ik heb er te weinig mee gereden om het nauwkeurig te beoordelen.
 
Ik zal wel een paar dingetjes moeten veranderen om hem netjes en vast op de xChallenge te krijgen. Moet eigenlijk wel lukken.
Wat vraag je ervoor?
 
€50,- had ik 'm op marktplaats willen zetten, maar op motor-forum is €40,- wel netjes toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan