BMW Xmodellen: Xmoto-Xcountry-Xchallenge

Bedankt voor de reacties!

ik ga dit volgende week(nu weg voor werk) even nakijken en laat horen of het gelukt is:)
 
Iemand een idee wat het kan zijn als mijn motor geen sensor heeft in het achterwiel? De ring zit er, maar op de plek waar een sensor kan zitten, zit een mooi rond gat8)7
 
Iemand een idee wat het kan zijn als mijn motor geen sensor heeft in het achterwiel? De ring zit er, maar op de plek waar een sensor kan zitten, zit een mooi rond gat8)7

Weet je zeker dat je op de goede plek kijkt?
Dat ronde gat boven je achterbrug (in de remklauw adapter) hoort zo:
ehvb9ykk1h8d.jpg


De snelheidsmeter zit verstopt achter het zwarte plastic dekseltje onder je achterbrug en kun je van buitenaf niet direct zien zitten.
 
Bedankt voor de hulp!

Ik was verkeerd aan het kijken, inderdaad naar het gat in de remklauw adapter. :z nog niet helemaal wakker houden we het maar op:)
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
ik mag sinds kort meedoen hier met een Xmoto.

ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen aan een linkje naar een wph/servicemanual. Ik zoek al eventjes, maar kom t nog niet tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Yep, toen jij nog een Bandit had en een XL500. Ik heb een Xchallenge gehad, vorige jaar verkocht en een Tenere 700 aangeschaft.
 
De bandit heb ik nog steeds. Alle 4 in mijn handtekening staan nog in de garage.

de XL ligt allang in het oudijzer.
 
ik mag sinds kort meedoen hier met een Xmoto.
Proficiat! *O*

Heb je het schakelpookje al vervangen voor een buigbaar exemplaar? De originele is zó stevig dat de uitgaande as van de versnellingsbak buigt ipv het pookje. En dan heb je een kostbare reparatie te pakken.

En een foto van je nieuwe fiets doet het altijd goed :)
 
TIP:
Ik gebruik al jaren het TwinAir filter en wil ze vervangen, dus drie besteld bij CheapMXParts:
Zie: **Twin Air Airfil. BMW G650X 07-10 - CheapMXParts

Ze zijn niet op voorraad bij TwinAir, maar wel te produceren, mail van CheapMXParts:

Goedeavond Marten,

De bestelde filters heeft Twin Air niet op voorraad liggen omdat ze niet vaak besteld worden. Wij kunnen ze speciaal voor jou laten maken en dan heb je ze binnen 2 tot 4 weken in huis.

Als er meer mensen zijn die die dingen nodig hebben, laat maar weten via sales@cheapmxparts.nl
Hij gaat er drie voor mij bestellen.

Groet Marten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een uitlaatdemper te koop voor een G650X .
Iemand interesse? Dan hoor ik het graag.
 
Mocht iemand nog zijn Xcountry weg willen doen dan hoor ik graag van diegene. Ik heb er twee gehad, maar wil 'm toch weer terug.
Alvast bedankt voor het reageren op dit bericht!
 
Wanneer er nog mensen actief zijn op dit forum met betrekking tot de Xcountry; ik heb eventueel nog een topkoffer met bevestiging voorhanden. ( ja, ik heb gelukkig weer een xcountry gevonden na 1,5jaar!)
Deze zou ik graag willen ruilen voor originele delen die daar horen te zitten. Ook ben ik nog op zoek naar originele spiegels en de linker carterdeksel. (koppeling?) Ik hoor graag van jullie.
 
Mocht iemand nog zijn Xcountry weg willen doen dan hoor ik graag van diegene. Ik heb er twee gehad, maar wil 'm toch weer terug.
Alvast bedankt voor het reageren op dit bericht!
Dit zie ik dus opvallend vaak... Mensen die hun X verkopen en daarna spijt krijgen. Ik doe de mijne daarom preventief niet weg :P
Fijn dat je er weer een hebt gevonden, proficiat met je nieuwe aanwinst. Goede reden voor een foto *O*

Ik kan je niet helpen aan de delen die je zoekt, maar ben wel benieuwd waarom je een koppelingsdeksel zoekt. Is dat vanwege schade of vanwege het feit dat de passing van de schakelas na verloop van tijd "uitlubbert" in de originele deksels? Dit speelt overigens alleen op de eerste serie volgens mij. De latere (gele) Countrys zijn volgens mij fabrieksaf al uitgerust met een stalen bus.

Het is dus even opletten dat je je huidige deksel niet vervangt door een "oud" model, want dat zou zonde zijn van je tijd, moeite en geld. De nieuwere deksels met de stalen bus erin schakelen soepeler :t

Zie deze link voor meer info en onderdeelnummers.
 
Ik heb beide modellen eerder gehad en nooit problemen met de schakelas gehad. De aluminium zou wel eerder afbreken. Het deksel was al beschadigd door de vorige berijder die er continu met de laars langs kwam. Na 15 jaar is het erg versleten geraakt.

Foto's volgen nog.

Bedankt voor de info en nr's !
 
@PH_F4 Net ding, veel plezier ermee!
Die gele Country's hebben al het nieuwe Loncin deksel, dus technisch gezien zit je goed :t
Als het puur om een optische slijtplek gaat, kun je overwegen om hem te demonteren en te spuiten?

Het deksel is evt eenvoudig te verwijderen zonder de olie af te laten. Kwestie van de motor schuin tegen een muur laten leunen. Wel opletten dat je beide wielen blokkeert zodat ie niet kan wegrollen.

Is het schakelpookje al vervangen door een buigbare? (€10 bij Louis)
 
Terug
Bovenaan Onderaan