BMW virus...... bestaat dat ook?

Peer1963

Let the music rock and the motorcycle roll
Lid geworden
20 jan 2010
Waarderingsscore
212
Tja, vraag mijzelf toch af of ik een BMW virus heb opgelopen,
of dat het toch de leeftijd is! ;)
Na een R 60/5 en een R1100S te hebben gehad, laat het BMW rijden
me niet meer helemaal los.
Heb vorige week een K100RT gekocht en deze week een R80RT.
De K heeft een 1000cc 4 cilinder injectie motor die heerlijk zoeft.
De R heeft een boxermotor met heerlijke charme en typisch BMW geluid.
Ze zitten beide heerlijk en gaan goed mee met het verkeer
Vooral de K is behoorlijk pittig
Geen R1100S, maar gaat goed van zijn plak.
Bij de 3000 toeren is er al goed power voelbaar en boven de 4500/5000 vertrekt ie serieus
De R rijdt zoals een boxer rijdt
Je houdt ervan of je vindt het vreselijk
Weet nog niet welke mijn favoriet gaat worden.....
Waarschijnlijk met mijn voorliefde van twins en triples de .....

Hier alvast een foto van de K
De R moet ik nog poetsen, maar dat gaat volgende week ofzo pas gebeuren
Dan plaats ik daar ook een foto van

100_7610.jpg

Laatst bewerkt:
Onmogelijk dat je daarvoor een virus oploopt , daar ben je als baby al tegen ingeent zonder het te weten. ;)

Ik ken mensen die noemen dit "foute motoren ".
Heeft iets met duitsers te maken of zo.

Hoe goed ze ook zijn, ze blijven echt spuuglelijk die K's :+

Doe maar een fotootje van je R ernaast, stuk beter waarschijnlijk 8-).

En ja dat virus bestaat, heb er zelf ook al jaren last van :D.

Oh ja, zullen we het nog even over Ierland, India en Afghanistan hebben? Fijne jongens die Britten.

Maar goed, een K is lelijk en rijdt karakterloos. Ik kan er niet warm van worden. Maar als gebruiksfiets is hij onverslaanbaar.

Oh ja, ik heb een K75.

Laatst bewerkt:
Wij zeggen altijd met een tourtje.. er gaan rijden 6 motoren mee en 1 bmw.. :+

alhoewel ik wel gecharmeerd ben van een R80 en met name de oudere modellen (niet de touring versie)

Kijk, als ik mocht kiezen, stond er morgen een Triumph Bonneville Thunderbird of T100 van de jaren 50/60 of een BSA Road Rocket Super Rocket of Goldstar in de schuur.
Of ik hiermee door wind en weer naar het werk zou rijden is weer ten tweede

Zocht dan toch weer een 'goedkoop' alternatief ..... ;)

Wij zeggen altijd met een tourtje.. er gaan rijden 6 motoren mee en 1 bmw.. :+

alhoewel ik wel gecharmeerd ben van een R80 en met name de oudere modellen (niet de touring versie)

Zat ook te denken om van de R80 een naked te maken

Deze sticker zat bewerkt op mijn BSA Rocket van 1964
Kijk meteen maar eens naar de uitzonderlijke Smiths teller
Deze gaat van links onder met de klok mee
Very rare om het maar eens op zijn engels te zeggen

bsa_te10.jpg

Laatst bewerkt:
Ken het virus...

Geschiedenisgewijs is er geen land te vinden dat geen foute dingen heeft gedaan (aannemend dat we hebben over landen die al enige tijd bestaan).

En K'tjes zijn best leuk te maken ;)

dsc04029.jpg

Janus weet je wat het is: is het niet een bepaalde motor dan is het weer het type of bouwjaar of een andere banden nippel of iets dergelijks.

Mijn vrouw vind BMW's spuug lelijke motoren, maar zeer fijne motoren om mee te rijden.

Toch weer die leeftijd........ ;)

Ik eet graag toch op zijn tijd:wurst bacon with eggs kebab chinees etc,ook een duvel hoegaarden Fosters of Lowenbrau drinken heb ik geen probleem mee :}

Ik moet helaas toegeven dat er bij mij ook een soort BMW virus rondsluipt.
Een K is een lelijk ding maar het rijdt wel onwaarschijnlijk goed.
Een R kan ik niet aan wennen, gelukkig maar voor Sunaj-janus, die heeft mijn R80 nu, en heeft er trouwens een erg leuk ding van gemaakt.

Ik heb ooit een R100RS gehad, een vroeg type uit 1976. Vond het gewoon een heel fijn ding om mee te rijden. Verder heb ik nog een beetje een zwak voor de R60/5 en eigenlijk zou ik ook best een R65LS willen hebben. Maar ook een Guzzi V50 Monza staat op mijn verlanglijstje. Of een R75/5. Of een mooie R90S, liefst de oranje. Of.....

Zat ook te denken om van de R80 een naked te maken

AAAARRRRGGHHHHH heiligschennis :( :(

van een K een naked maken alla, maar van een R80rt,,,tsssk tsssk tsssk :N :N

ik zou mijn K75 liever naakt maken of ruilen voor een 80rt of 100rt..

de R..rt versies zijn zo mooi :} :}

Heb hier wel een BMW virus voor over... :Y

Lekker ding (zoek de schokbrekers). :W

BMW museum Munchen.
full

bmw begint te boeien als je je 2e set tanden verliest. hoewel een wehrmacht bmw von damals :P

Weet niet of je over een "virus" kan/mag spreken. De K75RT is ruim 9 jaar m'n gereedschap voor het werk geweest in weer en wind. Heb ook nog 2.5 jaar prive met een K75RT gereden/getoerd :]
Als het om uiterlijk gaat..........er is mooier............als het om betrouwbaarheid gaat ......
er zijn dan merken die meer "karakter" hebben zeggen ze dan _O- Ze bedoelen dat er meer stuk gaat ........... :X Ze zijn dan ontzettend saai ...want er roest geen chroom en alles blijft lekker heel en er is niets bijzonders aan te sleutelen............

Ze zijn zo ontzettend saai............maar doen het altijd *O*

Ze zijn niet saai en karakterloos omdat er niets stuk gaat, hoewel dat mooi meegenomen is. Ze zijn saai en karakterloos omdat het vermogen er onwaarschijnlijk lineair inkomt en ze traag sturen en ongelofelijk goed hun lijn houden.

en toch...kan wel saai zijn maar voor mij persoonlijk is de k100rs, en dan de eerste versie, een motor die ik ooit graag nog eens in mijn schuur zou zien...maar heb dat helaas met meer fietsen dus houdt het bij m'n yamaha's vooralsnog. Weet nog wel een in nieuwstaat zijnde vroeg type bij een kennis te staan die een soort van te koop is, hoeft niet weg maar toch.....zal ik? Nog maar ff niet al jeukt het wel

Doctor Kornfed zegt: BMW virus.......uhm........Raar, nooit van gehoord. Heeft toch geen 3 cilinders. Dan moet het wel iets heel ernstigs zijn.

Ze zijn niet saai en karakterloos omdat er niets stuk gaat, hoewel dat mooi meegenomen is. Ze zijn saai en karakterloos omdat het vermogen er onwaarschijnlijk lineair inkomt en ze traag sturen en ongelofelijk goed hun lijn houden.

Zo zal een ieder ....net als bij "olie", z'n eigen ervaring hebben :+
Brede banden en een hoop (niet liniaire) pk.aas zeggen niet alles op de openbare weg })

Terug
Bovenaan Onderaan