BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Heren,

hoe bevalt het orgineele ruitje? Heb er nu een toer (?) ruitje op, maar de windstroom zit precies op mijn helm (vorige eigenaar was langer).
 
Daar kun je eigenlijk niks zinnigs over zeggen als je niet weet welke helm iemand draagt, hoe lang hij is, welke routes hij neemt etc.etc.
 
Goh wat blijft het een mooie motor de R1100S.
Ik mis hem wel een beetje, maar goed voor de liefhebber heb ik een zeer weinig gebruikte goed schokbreker voor..
Zonde dat hij hier maar ligt dus voor jullie Gratis af te halen. 52F67A30-D536-46D5-9214-40C7F257B327.jpeg
 
Iemand nog interesse in een splinternieuwe catalisator?
Destijds gekocht voor reserve..maar ligt nog steeds op zolder.
 
De r1100s is een mooie fiets, echter toch besloten om hem in te ruilen voor een gs 1200 dus de boxer blijft. De hogere zit gecombineerd met het hogere stuur was de reden. :)
 
Een beetje rustig hier, dus dan maar een technische vraag:

Hoeveel vrije slag mag het achterwiel hebben voordat ik me zorgen moet maken? Mijn wiel heeft (gemeten op de zijkant van de band) in de eerste versnelling 7 cm vrije slag, en in de 6e heeft ie 9 cm slag.

Er zit geen speling op de aandrijving vanaf de versnellingsbak tot en met het achterwiel, dus de speling die er is komt uit de V-bak.

Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, graag.
 
Ja, geen zorgen over maken. Als de eindaandrijving zo goed als spelingsvrij is heb je sowieso al minder speling dan de meeste fietsen. Uit de bak komt altijd wat speling, en de spiebanen van de ingaande as willen nog wel eens slijten maar daar doe je toch weinig aan als er al speling op zit.
 
Thnx MasterT, de boel ligt nu uit elkaar om de spiebanen te smeren. Ik zie dat ik ook een paar keerringen moet vernieuwen, dus mijn kerstverlof is weer ingevuld :t

Oh, en gemeten tussen de in- en uitgaande as van de v-bak: de ingaande as heeft een (bijna) kwart draai vrije slag ten opzichte van de uitgaande as ;(
 
Iedereen hele fijne dagen en alvast een fijn sportief motor jaar!
Zijn er al r1100s meetings bekend die gaan komen komend jaar?
 
Wie is er bekend met de tuning van de r1100s?
Ik heb de cat vervanger en originele dempers, dit wil ik graag zo houden, maar omdat de S standaard wat arm loopt ivm de milieu eisen en ik ietsje meer vermogen en/of koppel niet vervelend vind... Maar ervaringen kan ik niet goed vinden op het internet.
Powercommander III, best prijzig (465,-)
Wunderlich powercontroller (250,-)
Of race chip (110,-)
Laatste bijv als onderstaande link.
eBay

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
PC en RB zijn niet meer leverbaar dacht ik. De chips zijn one size fits all.....Orgineel goed afstellen en niks meer aan doen. Worden ze heel oud mee.
Ze zijn allemaal nog wel te krijgen en bovenstaande prijzen zijn actueel.
Wat ik hier en daar lees is dat ze nog fijner kunnen rijden, omdat ze wat arm afgesteld staan. Kan de originele chip dan ook aangepast worden? Vanwege een ander luchtfilter en de kat vervanger?
 
Ze zijn allemaal nog wel te krijgen en bovenstaande prijzen zijn actueel.
Wat ik hier en daar lees is dat ze nog fijner kunnen rijden, omdat ze wat arm afgesteld staan. Kan de originele chip dan ook aangepast worden? Vanwege een ander luchtfilter en de kat vervanger?
Als ze er nog zijn, zou ik de RB als eerste kiezen. Slechte ervaring met PC, veel kapot gehad en de RB is beter/mooier af te stellen op de bank. Een chip is het goedkoopste, en gelijk de minste oplossing qua afstelling. Het kan aardig in de buurt zitten, maar ook helemaal niet..... Een echt beeld ervan krijg je er pas op de bank van, en anders vertrouw je leverancier ervan op zijn/haar blauwe ogen. De Oem chip is niet te flashen. Qua rijden ga je er met een RB of PC op vooruit mits goed afgesteld. Met een chip evt ook, geen ervaring mee. Ik race nu 15jr met een RB, na de eerste versies van de PC gehad te hebben die 3x kapot gingen.
 
Wie is er bekend met de tuning van de r1100s?
Ik heb de cat vervanger en originele dempers, dit wil ik graag zo houden, maar omdat de S standaard wat arm loopt ivm de milieu eisen en ik ietsje meer vermogen en/of koppel niet vervelend vind... Maar ervaringen kan ik niet goed vinden op het internet.
Powercommander III, best prijzig (465,-)
Wunderlich powercontroller (250,-)
Of race chip (110,-)
Laatste bijv als onderstaande link.
eBay

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb alle door jou genoemde opties er op zitten;RapidBike, Groot SanJose luchtfilter,Carbon inlaatbuis, Laser zonder kat en kan je melden dat ie echt een stuk lekkerder rijdt dan een af fabriek S...Gevoelsmatig zit ie meer in de buurt van m,n 1200GSA qua power....op de bank bij TenKate gaf ie 101pk en 115Nm aan het a.wiel. aar vooral geniet ik van het fijne oppakken bocht-uit...Ik race er tijdens CRT dagen mee...af en toe....Rondetijden gemiddeld 2.02
 
Ok.... Ik heb nu gekozen voor een John Gemi chip. Koste zo'n €86,- incl verzending. Volgens John heb ik dan een stage 10 nodig. (geen Cat en met K&N)
Ik ben benieuwd... In maart laat ik het wel weten of ik wat verschil merk.
 
Gedurende het afgelopen jaar hoor ik in toenemende mate "het geluid''.
Het geluid laat zich bij mijn BMW het best omschrijven als een laag gierend geluid.
Zeker geen hoge fluittoon of een hoog jankend geluid.
Bij mijn BMW is het zo, dat het geluid er is bij stationair toerental in z'n vrij.
Wanneer je het toerental verhoogt neemt het geluid toe.
Wanneer je de koppeling intrekt is het meteen weg.
Wanneer je (opgebokt) een versnelling inschakelt speelt het zelfde.
Laat je de koppeling los dan is het geluid er. Trek je de koppeling in dan is het weg.
Wanneer je gaat rijden idem. Het toerental neemt toe en daarmee het geluid.
Trek je de koppeling in, dan is het geluid weg.
Wanneer je hard rijdt is het geluid niet meer te horen, doordat andere geluiden de overhand krijgen.


Wie kan mij duidelijkheid geven over de oorzaak hiervan?
 
das via een stukje tekst toch wel kryptisch.. :/ Allicht een prise as lagering die versleten is?
 
Gedurende het afgelopen jaar hoor ik in toenemende mate "het geluid''.
Het geluid laat zich bij mijn BMW het best omschrijven als een laag gierend geluid.
Zeker geen hoge fluittoon of een hoog jankend geluid.
Bij mijn BMW is het zo, dat het geluid er is bij stationair toerental in z'n vrij.
Wanneer je het toerental verhoogt neemt het geluid toe.
Wanneer je de koppeling intrekt is het meteen weg.
Wanneer je (opgebokt) een versnelling inschakelt speelt het zelfde.
Laat je de koppeling los dan is het geluid er. Trek je de koppeling in dan is het weg.
Wanneer je gaat rijden idem. Het toerental neemt toe en daarmee het geluid.
Trek je de koppeling in, dan is het geluid weg.
Wanneer je hard rijdt is het geluid niet meer te horen, doordat andere geluiden de overhand krijgen.


Wie kan mij duidelijkheid geven over de oorzaak hiervan?
Je hebt toevallig niet die blauw-zwarte BMW met die turbo?
 
GEZOCHT: kuipframe van 1100S. Moet wel RECHT zijn, want een kromme heb ik al

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb de vraag ook al op marktplaats uitgezet, maar geen reactive gekregen, dus nu maar in dit gezelschap
 
Is je kromme frame weer laten richten geen optie? Zoveel kracht komt er niet op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan