Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze zijn allemaal nog wel te krijgen en bovenstaande prijzen zijn actueel.PC en RB zijn niet meer leverbaar dacht ik. De chips zijn one size fits all.....Orgineel goed afstellen en niks meer aan doen. Worden ze heel oud mee.
Als ze er nog zijn, zou ik de RB als eerste kiezen. Slechte ervaring met PC, veel kapot gehad en de RB is beter/mooier af te stellen op de bank. Een chip is het goedkoopste, en gelijk de minste oplossing qua afstelling. Het kan aardig in de buurt zitten, maar ook helemaal niet..... Een echt beeld ervan krijg je er pas op de bank van, en anders vertrouw je leverancier ervan op zijn/haar blauwe ogen. De Oem chip is niet te flashen. Qua rijden ga je er met een RB of PC op vooruit mits goed afgesteld. Met een chip evt ook, geen ervaring mee. Ik race nu 15jr met een RB, na de eerste versies van de PC gehad te hebben die 3x kapot gingen.Ze zijn allemaal nog wel te krijgen en bovenstaande prijzen zijn actueel.
Wat ik hier en daar lees is dat ze nog fijner kunnen rijden, omdat ze wat arm afgesteld staan. Kan de originele chip dan ook aangepast worden? Vanwege een ander luchtfilter en de kat vervanger?
Ik heb alle door jou genoemde opties er op zitten;RapidBike, Groot SanJose luchtfilter,Carbon inlaatbuis, Laser zonder kat en kan je melden dat ie echt een stuk lekkerder rijdt dan een af fabriek S...Gevoelsmatig zit ie meer in de buurt van m,n 1200GSA qua power....op de bank bij TenKate gaf ie 101pk en 115Nm aan het a.wiel. aar vooral geniet ik van het fijne oppakken bocht-uit...Ik race er tijdens CRT dagen mee...af en toe....Rondetijden gemiddeld 2.02Wie is er bekend met de tuning van de r1100s?
Ik heb de cat vervanger en originele dempers, dit wil ik graag zo houden, maar omdat de S standaard wat arm loopt ivm de milieu eisen en ik ietsje meer vermogen en/of koppel niet vervelend vind... Maar ervaringen kan ik niet goed vinden op het internet.
Powercommander III, best prijzig (465,-)
Wunderlich powercontroller (250,-)
Of race chip (110,-)
Laatste bijv als onderstaande link.
eBay
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt toevallig niet die blauw-zwarte BMW met die turbo?Gedurende het afgelopen jaar hoor ik in toenemende mate "het geluid''.
Het geluid laat zich bij mijn BMW het best omschrijven als een laag gierend geluid.
Zeker geen hoge fluittoon of een hoog jankend geluid.
Bij mijn BMW is het zo, dat het geluid er is bij stationair toerental in z'n vrij.
Wanneer je het toerental verhoogt neemt het geluid toe.
Wanneer je de koppeling intrekt is het meteen weg.
Wanneer je (opgebokt) een versnelling inschakelt speelt het zelfde.
Laat je de koppeling los dan is het geluid er. Trek je de koppeling in dan is het weg.
Wanneer je gaat rijden idem. Het toerental neemt toe en daarmee het geluid.
Trek je de koppeling in, dan is het geluid weg.
Wanneer je hard rijdt is het geluid niet meer te horen, doordat andere geluiden de overhand krijgen.
Wie kan mij duidelijkheid geven over de oorzaak hiervan?