BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Mijn r1100s is er ook mee gestopt😭
Reed op de Eemshavenweg. Trek even door in toeren om een auto in te halen. Ineens stopt hij ermee. Krijg hem met geen mogelijkheid weer aan de praat.
Geen benzinelucht bij het starten. Zat nog voldoende in de tank en de brandstofpomp draait gewoon.
Afgesleept door de ANWB en staat nu bij motorplaza.
Die vonden een bobinekabel met een scheur er in die wordt maandag vervangen. gelukkig allemaal onder garantie maar blijf het een vreemd verhaal vinden. Dacht in eerste instantie dat er misschien een brandstofslang in de tank gescheurd was oid. Maar dat bleek niet het geval. Motorplaza had wel net het brandstoffilter vervangen maar hij liep in eerste instantie probleemloos.

Hopelijk is het idd de bobinekabel maar als die gescheurd is dan start hij toch wel?
Volgende week hopelijk weer klaar.
 
Bobinekabel zou je verwachten dat je hem nog wel aan de praat krijgt (dan wel op 1 cillinder en enorm beroerd lopen).
Kan van alles zijn :)
 
Ze kunnen de oorzaak van het niet willen lopen niet vinden. Bobinekabel zijn vervangen, injectoren gereinigd. Ze zoeken verder.
 
Ze kunnen de oorzaak van het niet willen lopen niet vinden. Bobinekabel zijn vervangen, injectoren gereinigd. Ze zoeken verder.
Beetje bijzonder... een vervuilde injector laat niet "ineens" de motor stoppen. Maargoed... gelukkig garantie gevalletje dus kost het je in dit geval niets
 
als ze klakkeloos onderdelen vervangen hoop ik dat het garantie is idd :P
 
989C5513-89C8-4359-98DD-7EC44F4D0427.jpeg
 
Motorplaza is van Boonstra en die heeft een helegrote motorsloperij. Daar zal de CDI wel vandaan komen want die zijn er nieuw niet meer
 
Hoera hij is weer klaar. Idd was de halgever overleden. Heb nu behoorlijk wat nieuwe onderdelen gekregen sinds aanschaf.
Bougies, bobinekabel, brandstoffilter, luchtfilter, dynamoriem, Halgever, compressie is gemeten en bij beide cilinders keurig, injectoren zijn gereinigd, gaskabels zijn vervangen alles is afgesteld. 😀😀. Motor rijd nu weer als nieuw en het trillen is over. Heeft even geduurd maar alles lijkt opgelost.

En ik heb twee week op een heerlijke, splinternieuwe motor rond mogen rijden (R1200R) en dit alles kosteloos. Ben steeds prima en vriendelijk geholpen.
Dikke duim voor motorplaza
 
Hier ook maar ff melden dan. Heb vandaag mijn "nieuwe" R1100S opgehaald ter vervanging van mijn Moto Guzzi V50 Nato (die wordt nu reservist :P) als woon werk fiets :) Slechts 90.000 gelopen met hier en daar wat tweaks door de vorige eigenaar. Nu nog ff een hugger en een fender extender kopen en dan is die er klaar voor :)

20181023_175001kk.jpg

20181023_175019kk.jpg
 
Welkom DeepSpace, nu lekker genieten van je fiets! Ik rij nu al vijf jaar woonwerk op een S en het bevalt nog steeds. Een hugger monteren kan zeker geen kwaad nu het nat eraan komt 😋

En dan heb je voor de verdeling ook wat Carbon aan de achterkant zitten :)
 
Hallo allemaal, ik heb gisteren mijn R1100S na bijna 4 trouwe dienstjaren ingeruild voor een K1300S. Ik blijf dus in de BMW familie.
Wilde net iets sportiever en nieuwer.

Ik heb een aantal onderdelen in de verkoop:

- Bagster tank-cover (geel-grijze uitvoering): 50 Euro
- handkappen (zwart, kunststof met staal, degelijke kwaliteit): 50 Euro
. eenvoudig te monteren binnen de stuurgewichten met een wat langere bout
- originele uitlaatpijp met katalysator bak (60.000 km, prima staat): 50 Euro
- originele demper (60.000 km, prima staat): 75 Euro
- originele middenbok (prima staat): 20 Euro
- recyclizer (niet gebruikt): 10 Euro
- radiator gril bescherming (niet gebruikt): 10 Euro
- achteruitkijkspiegels (nieuw, goudkleurig): 20 Euro

Hier links naar de foto's:

Uitlaatpijp met katalysator
Demper
Achteruitkijkspiegels
Middenbok
Radiator gril bescherming
Recyclizer
 
Wat doet de recyclizer ook alweer precies? Misschien wil ik die wel eens proberen
Tsja, ik heb hem zelf ook ooit in een impuls gekocht ... wat ik er van begreep is dat het een soort van tuning is. Maar toen ik het aan Oscars motorservice liet zien zei hij dat het niet zo veel zou doen. Wellicht zijn er anderen met ervaringen hiermee?
 
ja laat de motor ietjes rijker lopen omdat hij de temp sensor fopt door te zeggen dat het iets kouder is waardoor hij een beetje meer inspuit. Zorgt voor een wat beter midden gebied. Hij loopt wat minder arm dus. Iets smeuïger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan