BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Iemand klein onderhoud spul nodig?
Filters en bougies, €25 incl verzendkosten.
20231026_125953.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal me hier ook (weer) even melden :)
Nadat ik een aantal jaar geleden al eens had georiënteerd naar een R1100S, is het er gisteren eindelijk van gekomen.
Foto’s volgen, maar het is een nette 98’er met iets meer dan 100K km op de klok, in de kleur mandarin.

Nu nog op zoek naar een superbike stuur kit, dus mocht iemand iets hebben liggen en er vanaf willen, dan laat maar horen :)
 
Gisteren een vrije dag opgenomen en even van het lekkere weer genoten :)

Het was m'n tweede langere rit op de S, heb nu een wat beter gevoel bij alles.
Een opsomming:
+ Sturen: nu snap ik waarom mensen zo lovend zijn over de telelever, want dit stuurt strak
+ Zithouding: het is een vrij lange motor, en ondanks de clipons onder de kroonplaat kan ik het goed uithouden
+ Koppel: ik verbaas me over het koppel van het blok. Elke versnelling, elke snelheid, gewoon gaan
- Verbruik: met 1:16 vind ik aan de stevige kant, wellicht dat een keer afstellen helpt
- KFR: wist ik van te voren, heel storend vind ik het niet, maar het is duidelijk aanwezig. De eerste 10 min meer aanwezig dan erna overigens

Plaatje bij het praatje:
IMG_3128.JPG


:)
 
Ik zal het verklappen : Konstantfahrruckeln .
Op te lossen met bv goede bougies (Brisk, maar in mijn ervaring ook NGK Iridium) in combinatie met recyclizer of als je nog meer wilt kunnen afstellen (bv ivm een andere uitlaat zonder kat) een rapidbike of ander soortgelijk kastje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens de "boxerfamilie" verlaten.....
heb mijn r1200rs ingeruild op een 2021 Triumph Street Triple R 765

nog geen moment spijt gehad.... wat een fijne fiets.

gekke is, ik stap uitgeruster van de Triumph af, dan dat ik van de BMW deed......

reden van de overstap: wilde toch wat lichter/speelser ;)
 
KFR is praktisch helemaal weg als de motor korrekt wordt afgesteld, daarmee bedoel ik: niet enkel de injektie en synchronisatie maar ook de kleppen, het mechanische gedeelte dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan