BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kabelboom voor een oude Rapidbike modul is niet meer leverbaar. Ik had problemen met mijn kabelboom van mijn rapidbike 1, Ruud heeft geprobeerd dit op te lossen maar dat lukte niet, en we heb toen een nieuwe Rapidbike Evo en een daarbij behorende kabelboom moeten plaatsen. (medio oktober vorig jaar).

Ik heb nog een kabelboom voor een R1200RT liggen maar die is ook te gebruiken voor een S. Dat had ik n.l. al bij Ruud nagevraagd maar ik heb er uiteindelijk toch één op de kop weten te tikken. Dus als er interesse is.....
 
Zo,

de witte taartschep is ervan onder....

vooraan zit dus 1 draadstang, waarschijnlijk uit 1 stuk, die onder in een cilindervormige opening past die standaard op het blok zit...

achteraan zit een dikke rvs bus, die in de grote gaten past, met aan beide kanten m6 draad erin.

achteraan kan je dus met een vijs en stopmoertjes de afstand bepalen en de vijs vastzetten....

als achter alles los was, kon ik vooraan de stopmoeren een beetje naar binnen draaien, en dan kwam de undertray redelijk eenvoudig los.

Al bij al toch omslachtiger dan het standaard systeem, vooral hermonteren zal mss wat meer werk zijn.

Aangezien ik de r1100s naakter mooier vind, zal deze enkel nog erop komen als we eens op het circuit gaan...

De 365 mm reactiestang zit er onder. Hoe dit rijd zal voor een andere keer zijn, alles is hier nat... '( '( '(
 
ik heb voor de mijne net voor kerst
45 euro betaald

bij "de knalpot" in rillaar....

en dat is dus een handelaar....
 
destijds,

maar nu vind je ze wel niet zo makkelijk.
Had waarschijnlijk zelfs ook nog een beetje meer willen betalen....

nieuw kan je ze wel nog bestellen bij de bmw dealer...
 
das idd niet lang geleden....

maar ben tevreden hoor met mijn 45 euro :+

@Sorage


alvast bedankt voor het uploaden van de foto's...

De reactiestang zit eronder....

Nu heb ik een vraagje over je wilbers achteraan...

Ik heb net dezelfde steken, deze is zo goed als nieuw en zat op de moto...

de veervoorspanning kan je waarschijnlijk met de twee ringen bovenaan bijregelen.

de ingaande demping ( of uitgaande, geen idee) kan je regelen met de geanodiseerde rode ring onderaan...

Heb jij daar een tooltje voor meegekregen? met de hand kan ik wel naar 1 kant draaien ( 1 klik geprobeert) maar naar de andere kant kreeg ik geen beweging...

een loodgieterstang is ook een oplossing, maar de laatste waarschijnlijk :+
 
ik heb enkel een tooltje om de veervoorspanning aan te passen bij gekregen ( verstel sleutel/ c-sleutel )
normaal moet de stelring onderaan vlotjes in beide richtingen gaan.
kan je maar 1 klik naar een bepaalde richting gaan ?
miss staat die helemaal op het einde van de instelling...ik weet niet vanbuiten hoeveel klik's die kan draaien, denk dat de mijne op 14 staat
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames van het boxertopic! Ik ben bang dat de R1100S mijn onverdeelde aandacht heeft gegrepen. Nu kan ik gedurende de wintermaanden rustig op zoek naar een mooi model, wat mijn budget (max €3000) niet overschrijdt.

Heeft iemand van jullie nog tips, of weten jullie nog een goede te staan?

Had deze al op het oog:
http://link.marktplaats.nl/m982505607
 
Heren en dames van het boxertopic! Ik ben bang dat de R1100S mijn onverdeelde aandacht heeft gegrepen. Nu kan ik gedurende de wintermaanden rustig op zoek naar een mooi model, wat mijn budget (max €3000) niet overschrijdt.

Heeft iemand van jullie nog tips, of weten jullie nog een goede te staan?

Had deze al op het oog:
http://link.marktplaats.nl/m982505607

Ik zie dat je uit eindhoven komt: bij motorport Veldhoven staat er ook één: NIET kopen!
Die heeft me een keer een schade S verkocht en deed vervolgens alsof ik dom was, en was alles behalve meewerkend.

verder even op motoroccassion kijken. Bij Jonkers motoren in Vlijmen staat er ook één, zag er goed uit, denk dat als je 3000 bied krijg je hem mee. Maar is ronduit een aparte man.

Verder in Venlo staat een gele, weinig KM, katvervanger en middenbok. Verder helemaal origineel.

bij de Knalpot staat een hele mooi, met veel extra spullekes, enige nadeel is dat hij 100.000 gelopen heeft, hoeft geen probleem te zijn mits goed onderhouden.
 
Vraagje van mijn kant, heeft iemand de DB killers die in de laser uitlaat gaan? Kan iemand die ff opmeten? dan bestel ik er ff n paartje uit china voor als ik in duitsland ben
 
Ik heb nog een kabelboom voor een R1200RT liggen maar die is ook te gebruiken voor een S. Dat had ik n.l. al bij Ruud nagevraagd maar ik heb er uiteindelijk toch één op de kop weten te tikken. Dus als er interesse is.....
Ik heb bij Ruud geprobeerd of een kabel van een R1200GS paste, maar dat deed hij niet. Wellicht wel zoals jij zegt van een R1200RT. Durf ik niet met zekerheid te zeggen (nummer zijn te checken in de prijslijst) .
Ik heb hier dus nog een Rapidbike 1 modul liggen met hierin een programma voor een R1100S....
Klinkt alsof als iemand de combinatie maakt, hier voor niet te veel geld een complete set heeft.
Weet niet wat jij voor de kabelboom wil hebben, maar de modul kan weg voor een klein prijsje.

(De oude kabelboom met een defect (slecht contact / draadbreuk? ) kan dan uiteraard ook worden meegestuurd)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Ruud geprobeerd of een kabel van een R1200GS paste, maar dat deed hij niet. Wellicht wel zoals jij zegt van een R1200RT. Durf ik niet met zekerheid te zeggen (nummer zijn te checken in de prijslijst) .
Ik heb hier dus nog een Rapidbike 1 modul liggen met hierin een programma voor een R1100S....
Klinkt alsof als iemand de combinatie maakt, hier voor niet te veel geld een complete set heeft.
Weet niet wat jij voor de kabelboom wil hebben, maar de modul kan weg voor een klein prijsje.

(De oude kabelboom met een defect (slecht contact / draadbreuk? ) kan dan uiteraard ook worden meegestuurd)

Heb nog een Rapidbike 1 liggen van een r1200rt past ook aan een r1200gs en aan een r1200s hebben allen dezelfde kabelboom
 
Ik heb bij Ruud geprobeerd of een kabel van een R1200GS paste, maar dat deed hij niet. Wellicht wel zoals jij zegt van een R1200RT. Durf ik niet met zekerheid te zeggen (nummer zijn te checken in de prijslijst) .

Het antwoord van Ruud op mijn vraag was: het enige verschil is de TPS stekker. Als ik deze direct aan het juiste signaal zet, gaat de kabel het wel doen.

Et voila ;)
 
Ik zie dat je uit eindhoven komt: bij motorport Veldhoven staat er ook één: NIET kopen!
Die heeft me een keer een schade S verkocht en deed vervolgens alsof ik dom was, en was alles behalve meewerkend.

Die is alllllaaaaaannnnnggg verkocht (of misschien WEER terug)
 
Die is alllllaaaaaannnnnggg verkocht (of misschien WEER terug)

Staat nu een gele, maar resultaten uit het verleden bij motorzaken bieden in deze wel garantie voor de toekomst. Als hij 2x DOELBEWUST een motor heeft verkocht die duidelijk schade had, dan doet hij dat gerust nog een 3e, 4e, 5e keer met een andere motor. _O-
 
Staat nu een gele, maar resultaten uit het verleden bij motorzaken bieden in deze wel garantie voor de toekomst. Als hij 2x DOELBEWUST een motor heeft verkocht die duidelijk schade had, dan doet hij dat gerust nog een 3e, 4e, 5e keer met een andere motor. _O-

True...true...

Vond het al bijzonder dat hij de katvervanger niet meer had, toen die van jou met een normale kat in de showroom stond :+
 
Staat nu een gele, maar resultaten uit het verleden bij motorzaken bieden in deze wel garantie voor de toekomst. Als hij 2x DOELBEWUST een motor heeft verkocht die duidelijk schade had, dan doet hij dat gerust nog een 3e, 4e, 5e keer met een andere motor. _O-
Dat tie de zaak/klachten niet netjes heeft opgelost is duidelijk, maar schade......
Motor was niet in Oem staat dus zou de prijs daar ook naar moeten zijn, maar hij liep voor de rest toch goed?
 
Dat tie de zaak/klachten niet netjes heeft opgelost is duidelijk, maar schade......
Motor was niet in Oem staat dus zou de prijs daar ook naar moeten zijn, maar hij liep voor de rest toch goed?

Uhm......
- Hij verbruikte 1 op 12
- Hij had andere cilinderkoppen
- Er zat een duidelijk hoorbare harde rammel in het blok tijdens het lopen, welke volgens meneer normaal was(gek genoeg heeft mn nieuwe die rammel niet!)
- De versnellingsbak hoorde niet bij het blok
- De voorband sleet zeer ongelijkmatig
- Dat ding was vergeleken met deze de bocht niet om te krijgen.

De prijs was gemiddeld, keurig maar niet lager dan een wel OEM motor.
En nee hij liep niet goed(heb nu vergelijk, toen niet helaas)
en alle bovenstaande factoren waren wel degelijk schade.

En als hij het wist had hij het moeten melden, want na alleen een proefrit had ik wellicht alleen de bougie op kunnen merken......

Oh en om het verhaal compleet te maken had hij hem voor 100 euro meer te koop staan dan waar ik hem voor kocht.....
 
Laatst bewerkt:
Uhm......
- Hij verbruikte 1 op 12
- Hij had andere cilinderkoppen
- Er zat een duidelijk hoorbare harde rammel in het blok tijdens het lopen, welke volgens meneer normaal was(gek genoeg heeft mn nieuwe die rammel niet!)
- De versnellingsbak hoorde niet bij het blok
- De voorband sleet zeer ongelijkmatig
- Dat ding was vergeleken met deze de bocht niet om te krijgen.

De prijs was gemiddeld, keurig maar niet lager dan een wel OEM motor.
En nee hij liep niet goed(heb nu vergelijk, toen niet helaas)
en alle bovenstaande factoren waren wel degelijk schade.

En als hij het wist had hij het moeten melden, want na alleen een proefrit had ik wellicht alleen de bougie op kunnen merken......

Oh en om het verhaal compleet te maken had hij hem voor 100 euro meer te koop staan dan waar ik hem voor kocht.....

Dat het een samenraapsel is met een historie klopt, maar of dat allemaal schade is.....

-verbruik is geen schade, maar afstelling
-andere cill koppen is ook geen schade als alles netjes is gemonteerd.
-rammel kan NAKS zijn, maar inderdaad niet netjes afgehandeld
-andere bak is ook geen schade, doet niks aan rijden af als tie goed schakelt tenminste
-afslijten kan aan type band liggen en verklaart wellicht ook slechte insturen
-slecht lopen kan te verklaren zijn met verbruik en afstelling

Het was inderdaad netter geweest om alles te melden bij aankoop, en uitleg te geven.
Het verbruik en slecht lopen is in ieder geval niet afleveringswaardig, maar jij hebt misschien van 3mnd garantie afgezien...
En waar hij hem weer te koop voor zet is zijn zaak, wellicht is de motor wel binnenste buiten gekeerd om hem beter te laten lopen. En vraagt tie daar 100,- voor.....
Het is in ieder geval niet motorzaak waardig, al lees ik natuurlijk alleen jou kant van het verhaal.
 
Dat het een samenraapsel is met een historie klopt, maar of dat allemaal schade is.....

-verbruik is geen schade, maar afstelling
-andere cill koppen is ook geen schade als alles netjes is gemonteerd.
-rammel kan NAKS zijn, maar inderdaad niet netjes afgehandeld
-andere bak is ook geen schade, doet niks aan rijden af als tie goed schakelt tenminste
-afslijten kan aan type band liggen en verklaart wellicht ook slechte insturen
-slecht lopen kan te verklaren zijn met verbruik en afstelling

Het was inderdaad netter geweest om alles te melden bij aankoop, en uitleg te geven.
Het verbruik en slecht lopen is in ieder geval niet afleveringswaardig, maar jij hebt misschien van 3mnd garantie afgezien...
En waar hij hem weer te koop voor zet is zijn zaak, wellicht is de motor wel binnenste buiten gekeerd om hem beter te laten lopen. En vraagt tie daar 100,- voor.....
Het is in ieder geval niet motorzaak waardig, al lees ik natuurlijk alleen jou kant van het verhaal.

Ok, dan mag jij me uitleggen:
- waarom men 2 twinsparkcilindersmonteerd à heel veel geld (vermogenswinst andere nokkenassen zou 1 kw zijn, maar wie heeft daar heel veel geld voor over? twinspark was niet eens aangesloten -> Koppen gewisseld na schade?
- Een hoog verbruik kan het gevolg van heel veel zijn, niet alleen de afstelling -> geen programeerbare chip, alles keurig synchroom door jan -> interne schade? MMS in noodloop door defecte sensoren etc?
- het is raar dat op een motor met 60.000KM een hele bak gewisseld is :? -> bak in de soep gelopen?
- er is geen enkele type band die rechts helemaal afslijt en links nog helemaal nieuw is na 5000km, enige verklaring is krom frame/vork -> schade?
- De rammel is geen NAKS, dan zou hij het bij specifiek toerental moeten doen, nu deed hij het altijd en ook het geluid was heel anders dan die van de NAKS.
- Ik ben begonnen met een nieuwe voorband, toen stuurde hij al slecht. Dit is dus geen gevolg van de voorband, slecht insturen -> krom frame -> schade?

Ik weet niet waarom je maar niet wil aannemen dat deze motor geen schade heeft gehad,maar je hoeft geen Erik van Lent te heten om te snappen dat deze motor wel degelijk iets te leiden heeft gehad, en dus niet onder een technisch goede verkocht mocht worden.

Hij is de motorzaak, en had onder geen enkel beding deze motor mogen verkopen in de staat zoals hij was. (ok, misschien voor 500 euro ofzo, kun je de overige 3000 gebruiken om alle troep op te lossen) Ik heb gewoon garantie gehad en gekocht, maar het was allemaal niet waar wat ik zei, ondanks dat hij er met zn grote neus boven stond. Ik ben aan het lijntje gehouden over een vervangende motor totdat hij failliet was. :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan