BMW S1000XR

Dit jaar weinig gereden en de teller staat nu op 35.000
De voorvorkpoten vertonen slijtage en de remschijf achter is onder de limiet.
Verder geheel probleemloos.
Toch maar eens nadenken wat ik nog ga vernieuwen.

Er gaan sterke geruchten dat er een nieuwe S1000RR aankomt met shiftcam.
Dan ga ik er vanuit dat de R en de XR volgen.
Zou een goede reden zijn voor een nieuwe XR😌
Sssssssstttt ik weet van niets maar de volgende XR wordt uitgevoerd met spullen van de jongens van Tractive 😇😇😇.
Ik wacht tot de 2e helft van dit jaar met m’n volgende 😉
 
Sssssssstttt ik weet van niets maar de volgende XR wordt uitgevoerd met spullen van de jongens van Tractive 😇😇😇.
Ik wacht tot de 2e helft van dit jaar met m’n volgende 😉
Ok, de mijne is al uitgevoerd met de spullen van Tractive.
Nieuwsgierig, wie gaat ze monteren?
 
Als de geruchten waar zijn zullen ze van af fabriek zo geleverd gaan worden.
Die geruchten ken ik nog niet.
Als ik tussen de regels doorlees komt er een nieuwe XR (met Shiftcam dus!?) die direct goede vering heeft??
Dan zou ik van de mijne geen vering hoeven om te zetten bij eventuele aankoop van die nieuwe.

Een optie die ik al in gedachten had is een nieuwe met de goedkoopste vering en er dan bv Ohlins op laten zetten.
Alhoewel zonder de Esa zou die later bij inruilen weer minder opleveren.
 
ik heb het nog niet officieel maar ik weet van Eric (Tractive) dat de volgende met componenten van hun geleverd gaat worden.
En van mijn dealer kreeg ik te horen dat ik nog even moest wachten met een nieuwe kopen ;-)
 
Heeft iemand ervaring met risers?
Ik wil het stuur nl iets dichter nar mij toe zetten, dus dan moet ik risers kopen, die in een schuine hoek zijn gemaakt
zie voorbeeld.
Waar moet ik op letten, kan dit zelf worden uitgevoerd, of moeten de kabels losgemaakt worden?



901446-S1000XR-_480-2.jpg
 
Heeft iemand ervaring met risers?
Ik wil het stuur nl iets dichter nar mij toe zetten, dus dan moet ik risers kopen, die in een schuine hoek zijn gemaakt
zie voorbeeld.
Waar moet ik op letten, kan dit zelf worden uitgevoerd, of moeten de kabels losgemaakt worden?



Bekijk bijlage 1353679
Is goed zelf te goed, kwestie van gewoon aan beginnen (mits je het juiste gereedschap hebt). Of de kabels verlengd moeten worden durf ik niet te zeggen.

Ondertussen is de meeste pekel wel weg geregend, en mag van mij het voorjaar wel beginnen. De XR is er in ieder geval klaar voor😎
 
2 maart mijn S1000XR opgehaald maar nog niet gereden (alleen de terugreis van 2 uur)
Het mooie weer mag komen net een rondje buiten gelopen gevoelstemperatuur onder nul volgens mij -O-

Hier wat foto's:
S1000XR gekocht.jpg


En vorige week een MRA Vario screen gemonteerd.

S1000XR MRA Vario.jpg


Kofferbeugels gaan er nog af en nog op zoek naar akrapovic headers :)
 
Nice!! Have fun ermee!
ps headers staan op Marktplaats.

Heb de mijne ook opgehaald, eerste 70km staan erop :]
Verder alleen de radiator bescherming erop geknutseld en die mudguard verwijderd.
 
Nice!! Have fun ermee!
ps headers staan op Marktplaats.

Heb de mijne ook opgehaald, eerste 70km staan erop :]
Verder alleen de radiator bescherming erop geknutseld en die mudguard verwijderd.

Nice gefeliciteerd veel veilige kms!
Ik zie 1 setje headers op marktplaats voor 700eu dan koop ik liever een nieuw setje.
Heb ze tweedehands al voorbij zien komen voor 350/400 euro.
 
Bedankt xoeMe, jij ook.
En inderdaad voor dat bedrag kun je beter een nieuwe header kopen.
 
2 maart mijn S1000XR opgehaald maar nog niet gereden (alleen de terugreis van 2 uur)
Het mooie weer mag komen net een rondje buiten gelopen gevoelstemperatuur onder nul volgens mij -O-

Hier wat foto's:
Bekijk bijlage 1363750

En vorige week een MRA Vario screen gemonteerd.

Bekijk bijlage 1363751

Kofferbeugels gaan er nog af en nog op zoek naar akrapovic headers :)
Feli🎉
Blijft leuk dat personaliseren.

Nice!! Have fun ermee!
ps headers staan op Marktplaats.

Heb de mijne ook opgehaald, eerste 70km staan erop :]
Verder alleen de radiator bescherming erop geknutseld en die mudguard verwijderd.
Lekker he, dat ie er eindelijk is😃
 
Ja superblij na lang wachten. Jammer dat het constant slecht weer is.

2019-03-14 20_06_33-Photos.jpg


Komend weekend mn Puig hendels erop knutselen en die reflectors eraf halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan