BMW S1000XR

Ik heb de grepen ook niet echt nodig maar vind het mooier dan die lange en het lijkt me wel handig ivm tasje vastzetten of iets dergelijks.
 
Ik heb de grepen ook niet echt nodig maar vind het mooier dan die lange en het lijkt me wel handig ivm tasje vastzetten of iets dergelijks.

Ik heb net een originele tanktas overgenomen van die aanbieder van de koffers en voor een vakantie heb ik een grote reistas die op het zadel past of op het bagagerek (is er zo op of af) vandaar dat ik het liefs de grepen kwijt zou zijn.
 
Voor vakantie is hij zo gewisseld inderdaad. Het is te hopen dat het aluminium massief is van de lange greep.
Die tanktas is wel nice trouwens :P
 
Staat trouwens een Evotech radiator guard set op Marktplaats voor de geïnteresseerden :-)
 
Hoe bevalt de tanktas E-Mille?
Geen idee... het is niet echt weer geweest om hem te proberen maar het ziet er degelijk uit zoals je dat van BMW gewend bent. Heb nu ook de Softbag Large erbij gekocht en die is echt groot en prima te bevestigen op het standaard rek. Daar gaan we van de zomer veel plezier van hebben...
 
Eindelijk pekel weggeregend, voorspellen ze weer opnieuw strooidagen....kan niet wachten totdat het voorjaar wordt..

Over marktplaatsspullen gesproken; ik heb hier ook nog een nooit gebruikte originele uitlaat liggen, het rek voor de kofferset en een getint ruitje mocht iemand daar nog in geinteresseerd zijn
 
yep, origineel ruitje. Ik heb het omgeruild voor een Wunderlich variant. (vind het origine ruitje eigenlijk veel mooier, comfort versus looks issue, maar toch maar voor comfort gekozen)
 
Nog 4 weken *D
Eerst even knutselen en daarna lekker :]:]
Wachten duurt lang he :X

De mijne is afgelopen donderdag door de dealer opgehaald voor een beurtje, en wordt volgende week zaterdag weer teruggebracht. Kan ie er weer een seizoen tegen:]
 
Ja duurt zeker lang, helemaal omdat we deze winter best nog mooie rij dagen hebben gehad. Alleen die troep op de weg is een nadeel.
Het begint nu toch wel te kriebelen hehe, als hij bezorgd wordt ga ik eerst de radiator bescherming plaatsen en dan lekker karren :]

Dat halen en brengen is wel netjes, en wel fijn dat je er straks weer een poosje tegenaan kan Rummer.

Wat is jullie ervaring met het fabrieks alarm? Lees er niet de meest positieve ervaringen over op een buitenlands forum.
 
Afgaan met tanken, of tijdens de motor verplaatsen, denk dat het grootste probleem het automatisch inschakelen, oftewel ontbreken van een remote is. En wennen aan de manier waarop het systeem werkt. Voorheen kon je blijkbaar een remote bijkopen (ander model bmw) en laten inleren maar dat is niet meer mogelijk.
 
Dat is toch het hele nut van het alarm? _O- Als ie niet af gaat als je m verplaatst loopt een dief er zo mee weg. Ik denk dat mensen gewoon hun gewoontes moeten aanpassen als ze iets met de motor gaan doen. Aan/uit schakelen van het alarm is paar knoppen duwen.

Echt een alternatief wat zo integraal werkt met de motor bestaat denk ik niet.
 
Alarm gaat wel af als de motor beweegt. kortom, doet waarvoor hij is. Mijn vorige XR is alleen wel gestolen uit een naburige garage terwijl het alarm aanstond. Heeft wat dat betreft dus deze dieven niet afgeschrikt of ze wisten hoe deze uit te schakelen.
 
Het is denk ik ook een kwestie van gewenning, het werkt nou eenmaal anders dan een auto.
Is het alarm uitgeschakeld op het moment dat de sleutel op de contact staat?
Jullie geen problemen met tanken?
 
Het is denk ik ook een kwestie van gewenning, het werkt nou eenmaal anders dan een auto.
Is het alarm uitgeschakeld op het moment dat de sleutel op de contact staat?
Jullie geen problemen met tanken?


je laat'm in het begin geregeld afgaan, maar op een gegeven moment leer je er wel een modus in te krijgen, je kan altijd de sleutel weer in het contact doen na openen tankdop, of bij lange ritten het alarm even uitzetten.
 
Het is denk ik ook een kwestie van gewenning, het werkt nou eenmaal anders dan een auto.
Is het alarm uitgeschakeld op het moment dat de sleutel op de contact staat?
Jullie geen problemen met tanken?

Werkt prima, het inschakelen duurt even na het uitnemen van de sleutel en het inschakelen wordt zichtbaar gemaakt via de knippers.

Als je gewoon afstapt voor het tanken heb je nergens last van, althans ik hoef de motor niet te bewegen tijdens het tanken en hij is niet zo licht gevoelig dat je je tankdop niet kan openen of sluiten.

Daarnaast is het aan- en uitzetten van het alarm inderdaad een koud kunstje via het menu waar je dan wel even je weg in moet vinden.

Als je een keer op de boot moet of met een pondje dan moet je hem wel even uitschakelen want hij reageert uiteraard op bewegingen.

Ik ben juist van mening dat de alarmen met remote vaak lastig zijn en storingsgevoelig...
 
je laat'm in het begin geregeld afgaan, maar op een gegeven moment leer je er wel een modus in te krijgen, je kan altijd de sleutel weer in het contact doen na openen tankdop, of bij lange ritten het alarm even uitzetten.

Precies dat én hij geeft ook eerst nog een paar piepjes voordat het alarm daadwerkelijk afgaat. Je hebt dus nog reactietijd om je sleutel weer in het contact te krijgen.
 
Het zal ook best een kwestie van wennen zijn. Ik vond het alleen opmerkelijk dat de XR niet over een afstandbediening beschikt, terwijl de GS dit wel heeft. Maargoed de GS heeft wel meer wat bij de XR "ontbreekt" voor mijn gevoel, maar dat zal wel kwestie van geld zijn.
We gaan het gewoon zien en proberen binnenkort *D
 
Misschien ben ik veeleisend maar een hydraulische koppeling voor een fiets in deze categorie. Snap wel dat je de koppeling niet altijd nodig hebt maar je kan hem ook zonder quickshifter kopen en dan heb je hem wel steeds nodig.
Verder het ontbreken van de afsluitbare navigatie houder, waarom wel dat kleine ding en niet voor een paar euro meer die met het slotje erop zodat je keidure navigatie kan beveiligen.
 
Dat slotje gaat niks helpen als ze je Navi willen hoor, hard trekken en je breekt m er zo uit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan