BMW S1000XR

@ e-mille: Bij deze kan ik je vertellen dat er tussen de 2016-2017-2018 modellen van de XR geen enkel verschil zit in de originele hendels. Ik heb mijn originele hendels van onder het stof gehaald(model 2016), zowel borging koppelingskabel als voorziene uitsparing zijn identiek aan die van jou!
Ben er vrij zeker van dat de AC Schnitzer hendels zullen passen op jou XR.
Het grote probleem zit hem bij de aftermarkt, daar is men van gedacht dat de hendels op zowel een RR, een R als een XR passen.
 
Weet iemand toevallig of er een E-Keurmerk zichtbaar is op de standaard uitlaat van de S1000XR (bj 2015)
Kan zo 123.. niet zelf kijken.
 
Gister de SW-motech zijkoffers gemonteerd, erg blij mee.
1393513


Vrijdag lekker drie dagen naar Sauerland:]
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Vraagje tijdens het rijden brand mijn DTC en ABS warning light, is dit normaal? (misschien een teken dat ze aan staan?)
Of horen deze uit te gaan als je echt gaat rijden?

1394339
 
Vraagje tijdens het rijden brand mijn DTC en ABS warning light, is dit normaal? (misschien een teken dat ze aan staan?)
Of horen deze uit te gaan als je echt gaat rijden?
Mijne gaan branden na starten maar gaan uit zodra je gaat rijden.
Kan het wellicht komen door je "custom" dynamic pro plug?
 
Thnx mannen ik ga eens kijken, heb inderdaad die stick erin voor dynamic pro maar die gebruik ik niet dus ga die er weer uit halen.
Zal ook nog even in de instellingen kijken of het allemaal wel aan staat.
 
De Continental Road Attack 3 zijn ook perfect geschikt voor de XR. Levensduur ook dik ok. Na 6600km vooraan nog 3.2mm en achter nog 4.6mm.
Hebben er een uitstap via de snelweg naar Oostenrijk en terug opzitten en nog steeds behoorlijk rond. Volgend setje worden dezelfde.
 
Ter overname aangeboden: Mivv sportuitlaat titanium met carbon eindkap. Lage uitvoering voor gebruik van de zijkoffers. In nette staat met montagehandleiding. Gekocht in oktober 2017. Gaat nu weg i.v.m. aanschaf nieuwe XR HP Edition.

2E3E7CD2-F616-4679-8C23-AD32466F7963.jpeg
60027E73-FCB8-4E40-B56E-CAA96BECE346.jpeg
8543174F-B274-44D5-9A9A-29E96E653617.jpeg
 
Ter overname aangeboden: Mivv sportuitlaat titanium met carbon eindkap. Lage uitvoering voor gebruik van de zijkoffers. In nette staat met montagehandleiding. Gekocht in oktober 2017. Gaat nu weg i.v.m. aanschaf nieuwe XR HP Edition.

pics

prijs?
 
Het ziet ernaar uit dat mijn huidige watergekoelde GS niet meer zal opgevolgd worden door een andere.
Ik rijd vaak in de bergen met mijn vrouw achterop.
Ik twijfel dus tussen enerzijds de KAWASAKI VERSYS 1000 en jullie XR.... allebei 4-cilinders in lijn met 1.000 cc.
Ik weet reeds dat de Versys eerder een goeie lobbes is en de XR een (zenuwachtige) sportmotor op hoge poten.
Ik zie ook dat het prijsverschil vrij aanzienlijk is (zeker € 4.000 met een gelijkaardige uitrusting).
Mijn vraag aan jullie is dus : valt het te doen om op de XR met een duo te rijden, zonder te veel compromissen te moeten sluiten qua comfort (zitruimte op de motor en vering) ? Ik meet 1.92 m en mijn vrouw is ook geen dropje.
Ook met de GS rij ik (erg) vlotjes, maar die boxer is een stuk minder nerveus en heeft meer koppel op lagere toeren... ik heb echter teveel problemen met de motor, die niet opgelost raken, zodat ik dit type effe beu ben.
 
Het ziet ernaar uit dat mijn huidige watergekoelde GS niet meer zal opgevolgd worden door een andere.
Ik rijd vaak in de bergen met mijn vrouw achterop.
Ik twijfel dus tussen enerzijds de KAWASAKI VERSYS 1000 en jullie XR.... allebei 4-cilinders in lijn met 1.000 cc.
Ik weet reeds dat de Versys eerder een goeie lobbes is en de XR een (zenuwachtige) sportmotor op hoge poten.
Ik zie ook dat het prijsverschil vrij aanzienlijk is (zeker € 4.000 met een gelijkaardige uitrusting).
Mijn vraag aan jullie is dus : valt het te doen om op de XR met een duo te rijden, zonder te veel compromissen te moeten sluiten qua comfort (zitruimte op de motor en vering) ? Ik meet 1.92 m en mijn vrouw is ook geen dropje.
Ook met de GS rij ik (erg) vlotjes, maar die boxer is een stuk minder nerveus en heeft meer koppel op lagere toeren... ik heb echter teveel problemen met de motor, die niet opgelost raken, zodat ik dit type effe beu ben.

De S1000XR is geen zenuwachtige motor en heeft ook verschillende rijd-modi om een voor jou een eventueel te snel gasrespons af te zwakken (en voor de meeste te verhogen)

Ik rijd niet met een duo maar de zitruimte voor de duo is ruim voldoende, de elektronische vering is in te stellen op zowel comfort als het aantal berijders. Ik verwacht wel dat de GS iest zachter afgeveerd zal zijn.

Maar hoeveel wij er hier van zouden schrijven doet niets af aan je eigen ervaring dus proefrijden is mijn advies (met partner uiteraard)
 
Terug
Bovenaan Onderaan