BMW S1000XR

Volgens mij geen bijzonderheden. Ik kom ook van een sportmotor af (uitgaande van je profielfoto), en zat de eerste ritjes altijd te vroeg in te sturen.
Na de proefrit gaan zitten wanneer je de prijs hoort, en vervolgens de handtekening gaan zetten. Je gaat er geen spijt van krijgen.
Ik heb nu een F800GS uit 2013 :) maar heb wel jaren een 954RR gereden. Ik zal morgen een stoel in de buurt houden haha.
 
Wat een geweldig apparaat! Het was wel even wennen vanaf de F800 maar na de eerste bochten meteen vol vertrouwen. We zijn er nog niet uitgekomen qua deal, ik had verwacht meer terug te krijgen voor mijn huidige motor maar er is nog onderhandelings ruimte. Wordt dus zeker vervolgd :D
 
Voordat ik de XR had, heb ik eens gevraagd of een paddock stand met pennen bruikbaar was voor een XR.
Nou het werkt prima, komt precies goed uit als hij op de midden standaard staat. Ideaal om ff de boel schoon te maken :)
1390785
 
tip, schroef die 4 schroefjes van het spatbord ff los, en reinig ook even het chroom van je vorkpoten goed. Minus het spatbord kan je veel makkelijker rondom boenen. Na het reinigen ff insmeren met een doekje wat je ingespritzt hebt met siliconespray.
 
Goeie tip RoyalClub, had het inmiddels al gedaan. Wat een slap stukje plastic dat spatbord trouwens
 
Ondanks dat ik behoorlijk grote handen heb vind ik de koppeling knap ver van het stuur zitten, daarom zou ik graag een verstelbare set hendels erop willen hebben.
Over de Bmw HP hendels lees ik alleen tegenvallende resultaten en mijn eigen recente ervaringen met Puig zijn ook om te huilen.
Dus voordat ik de volgende set bestel wilde ik even kijken wie er hier ervaring heeft met aftermarket hendels?
 
Klopt maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Suzuki spatbord dan lijkt het wel een tupperware deksel hahaha
 
Ondanks dat ik behoorlijk grote handen heb vind ik de koppeling knap ver van het stuur zitten, daarom zou ik graag een verstelbare set hendels erop willen hebben.
Over de Bmw HP hendels lees ik alleen tegenvallende resultaten en mijn eigen recente ervaringen met Puig zijn ook om te huilen.
Dus voordat ik de volgende set bestel wilde ik even kijken wie er hier ervaring heeft met aftermarket hendels?

Ik heb dus exact dezelfde vraag, op mijn vorige motor jaren lang aliexpress hendels gehad zonder problemen. (zullen vast wel mensen gaan zeuren)
Heb 2 weken geleden een setje besteld om te kijken of ze passen en of het fijn is (je gebruikt de hendels bijna nooit)
Indien het fijn is kan ik altijd echte hendels kopen maar dacht bestel gewoon even een "pilot" uit China :)
 
Wel fijn dat jij goede ervaringen hebt met de imitatie hendels. Heb persoonlijk alleen maar slechte ervaringen ermee.
Heb op mn laatste 2 motoren originele Puig hendels gehad (naar alle tevredenheid) en die wilde ik op de XR gebruiken maar vooral de koppeling heeft heel veel speling dus die heb ik terug gestuurd.
De Bmw HP hendels kun je nauwelijks dichterbij zetten dan de originele hendel en de Vtrec hendels zijn ook niks voor een 2018 model. Ik benieuwd naar jouw ervaringen!

Heb nu een Abm Synto koppeling hendel besteld, die lijkt vrij veel op de originele dus ik ga kijken hoe die bevalt. Wil er ook niet te extreem veel voor kwijt anders krijg ik die Akra headers nooit bij elkaar gespaard :-)
 
Ondanks dat ik behoorlijk grote handen heb vind ik de koppeling knap ver van het stuur zitten, daarom zou ik graag een verstelbare set hendels erop willen hebben.
Over de Bmw HP hendels lees ik alleen tegenvallende resultaten en mijn eigen recente ervaringen met Puig zijn ook om te huilen.
Dus voordat ik de volgende set bestel wilde ik even kijken wie er hier ervaring heeft met aftermarket hendels?
Ik heb V-trec hendels gemonteerd, bevalt goed.
 
Vorig jaar ook besloten om andere hendels te plaatsen op mijn xr. Reden was ook dat de koppelingshendel wel heel ver stond voor mijn kleine handen.
Aanvankelijk gekozen voor de HP versie;(. Wat een teleurstelling...
In eerste plaats werd alleen de koppelingshendel geleverd bij mijn dealer. Deze heeft 3 standen als ik me nog goed herinner. De kleinste stand was nauwelijks dichterbij dan bij de originele hendels. Uiteindelijk bleef de levering van de remhendel achterwege (6maanden later) en besloot ik samen met mijn dealer om voor de AC Schnitzer hendels te gaan. Deze zijn wat pasvorm en afstanden perfect.
Ook hier geen al te vlotte levering (2maanden) maar uiteindelijk wel zeer tevreden van de hendels zelf.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar ook besloten om andere hendels te plaatsen op mijn xr. Reden was ook dat de koppelingshendel wel heel ver stond voor mijn kleine handen.
Aanvankelijk gekozen voor de HP versie;(. Wat een teleurstelling...
In eerste plaats werd alleen de koppelingshendel geleverd bij mijn dealer. Deze heeft 3 standen als ik me nog goed herinner. De kleinste stand was nauwelijks dichterbij dan bij de originele hendels. Uiteindelijk bleef de levering van de remhendel achterwege (6maanden later) en besloot ik samen met mijn dealer om voor de AC Schnitzer hendels te gaan. Deze zijn wat pasvorm en afstanden perfect.
Ook hier geen al te vlotte levering (2maanden) maar uiteindelijk wel zeer tevreden van de hendels zelf.

Klopt; koppeling 3 standen en rem 5 standen. Remhendel is origineel ook goed af te stellen alleen de koppelingskant is ellende...

Wat is het bouwjaar van jouw XR?
 
Verklaar je nader. Ik zou niet weten waarom de koppelingshendel niet zou passen! Je kan ze gewoon bestellen volgens mij, ook al is jou s1000xr van 2017 of 2018.
 
Verklaar je nader. Ik zou niet weten waarom de koppelingshendel niet zou passen! Je kan ze gewoon bestellen volgens mij, ook al is jou s1000xr van 2017 of 2018.

Als je terugleest kun je zien dat diverse mensen (en ook ik) problemen hebben om voor de koppeling passende (after market) handels te vinden die verstelbaar zijn.

Ik heb zelf al een aantal eBay-leveranciers geprobeerd en ook V-Trec (Duitsland) maar die passen niet omdat de borging van de koppelingskabel op een andere positie zit of omdat de locatie waar het kunststof schoentje voor de micro switches niet op de juiste plaats zit. Er zit dus kennelijk een verschil in de modellen t/m 2016 en 2017 en later.

Vreemd genoeg maken enkele leveranciers wél onderscheid en leveren niet voor de 2017+ modellen en zijn er ook die geen onderscheid maken maar dan toch niet of slecht passen. HP heeft ook 2 nummers volgens de dealer maar levert één en de zelfde hendel. Die past dus wel op alle jaargangen... maar geeft niet genoeg verschil en daarom eigenlijk veel te duur.
 
Ok, ik heb alles in het s1000xr topic nog niet gelezen (en weet dus niet of er al een foto van verschenen is) maar zou het verschil wel eens willen zien. Wat ik zelf meegemaakt heb is dat er aanbieders zijn die denken dat de hendels van de rr ook op de xr passen maar daar zit wel degelijk een verschil in. Als die van hp op beide jaargangen past gaan die van ac schnitzer ook passen zou ik denken.
 
Ok, ik heb alles in het s1000xr topic nog niet gelezen (en weet dus niet of er al een foto van verschenen is) maar zou het verschil wel eens willen zien. Wat ik zelf meegemaakt heb is dat er aanbieders zijn die denken dat de hendels van de rr ook op de xr passen maar daar zit wel degelijk een verschil in. Als die van hp op beide jaargangen past gaan die van ac schnitzer ook passen zou ik denken.

1392609

1392611

Bovenstaande van eBay. Bus ontbreekt, stift voor schoentje op verkeerde plaats en schroefgat te groot... ondanks de mooie XR-opdruk

1392612

1392613

Bovenstaande van V-Trec; busmaat iets te groot en onderlinge afstanden niet juist

Dit alles vergeleken met hendel van 2018 model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan