BMW S1000XR

Weet iemand of er een montageplaat te verkrijgen is waarmee een niet-OEM tas/koffer op het originele bagagerek te monteren is?

Er zijn meer dan voldoende montageplaten die vast aan de motor blijven zitten maar ik bedoel een die afneembaar is van het originele rek en dus vast aan de tas/koffer moet zitten.
 
Super, bedankt. Heb een demper gekocht maar moet zelf een beugel maken omdat die niet te koop is.
 
Thanks Rummer, die jij hebt ziet er ook goed uit. Heb zelf die andere staan, die gebruikte ik voor mijn Suzuki.
Die pennen werkt opzich prima, hij raakt meer het nylon dan het metaal.
Ik probeer het wel als de XR geleverd wordt, mocht het niet passen dan verkoop ik deze gewoon.
 
kerst-2018-2.png
 
Tijdens het lezen van het instructie boekje kom ik steeds de zogenaamde "coding plug" tegen,
- DYNAMIC PRO: For sporty riding (only with coding plug installed)
- DYNAMIC PRO is the sportiest riding mode. The DYNAMIC PRO mode cannot be activated unless the coding plug is inserted.

Krijg je die coding plug erbij en moet je die zelf plaatsen?
 
zat er bij in een plastic zakje met vermelding voor circuit only of zoiets. In geplugged en werkte. Ik gebruik het zoals omschreven met zachtere banden zoals Diablo Rosso 3, en Conti Sport Attack. Het verschuift de grenzen van de safety programma's .Ik ben al eens op circuit onderuit gegaan (low sider) zonder enige traction control, dus waardeer deze systemen.
Met normale banden of nattigheid, terug naar Dynamic. De andere settings gebruik ik niet
(ik woon in Belgie, kopen met de de Pro pk is een behoorlijke extra verkeers belasting)
 
Bedankt voor de uitleg BMW-XR.
Heb eerlijk gezegd geen idee met welke banden mijn motor geleverd gaat worden, zal vd week eens bellen. Misschien is het wel handig om ze direct te vervangen voor zachtere aangezien ik dat toch gewend ben.
 
Ik heb met diverse banden ervaring maar ik ben bij de pirelli scorpoin trail blijven hangen, inmiddels 3e setje al. Zijn superbanden, mn maat rijdt met n duc MS1260 en wil ook niets anders meer. Ik kan ze aanbevelen, zelfs nog boven de diablo. Zelfs gisteren tijdens een laatste rit dit jaar zijn ze super. Zie foto, de tijd klopt niet, en ook niet op de snelheid letten, moest in n bocht uitwijken. 😀 Verder iedereen fijne dagen toegewenst.
 

Bijlagen

  • 9DEEA283-1E0F-4E0E-801F-CC0BB05C826E.jpeg
    9DEEA283-1E0F-4E0E-801F-CC0BB05C826E.jpeg
    392,9 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Tijdens het lezen van het instructie boekje kom ik steeds de zogenaamde "coding plug" tegen,
- DYNAMIC PRO: For sporty riding (only with coding plug installed)
- DYNAMIC PRO is the sportiest riding mode. The DYNAMIC PRO mode cannot be activated unless the coding plug is inserted.

Krijg je die coding plug erbij en moet je die zelf plaatsen?

Wordt pas meegegeven na 1000 km-beurt en moet zelf geplaatst worden (op eigen risico voor gebruik op openbare weg i.v.m. uitschakelen electronische veiligheidsmodules).
 
Bedankt mannen duidelijk verhaal, komt goed dan.
Weet inmiddels dat de mijne met Bridgestone Battlax T30 EVO sport tour banden komt.
 
Kwam dit tegen op YouTube tijdens reviews kijken van de Bridgestone banden. Een paddockstand met pennen lijkt dus te werken.

paddock.jpg
 
Kwam dit tegen op YouTube tijdens reviews kijken van de Bridgestone banden. Een paddockstand met pennen lijkt dus te werken.

Bekijk bijlage 1344431

Ja dat kan goed werken mits de juiste breedte én hoek anders is het vrij instabiel.

Heb zelf gewoon een standaard bok met L-steunen. Op de juiste afstand een schroef met ronde kop in de juiste kop-diameter doorgeboord en vastgezet waardoor deze altijd in de juiste hoek meedraait bij het plaatsen zonder te beschadigen en ook naar links en rechts steun geeft door de opstaande kanten. Daarnaast is de bok zelf breder en dus stabieler en er is er meer ruimte om te werken.

Geen foto van dus even plakken & knippen...
 

Bijlagen

  • L-steun.jpg
    L-steun.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 12
Weet in ieder geval zeker dat de motor ermee geleverd wordt, of ik er zelf blij van wordt dat moet blijken.
Gezien de reviews die ik zover heb gezien sta ik nog niet direct te springen om ze te wisselen voor andere.

Begrijp dat je een nieuwe aanschaft? Dan mag je toch wel verwachten van een dealer dat ze zonder meerprijs de banden van je keuze eronder gaan zetten?
 
Het was meer dat ik niet wist wat ik dan moest kiezen. Maar ben eruit, er gaan Pirellis onder.
Is trouwens al geregeld met de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan