Bmw S1000r de koning van de nakeds

Wij hebben helaas geen motortrailer dus zaten te denken aan de trein richting Innsbruck, daar kan de motor in.
Dat is natuurlijk ook een mooie oplossing, met de aanhanger door Duitsland vindt ik minder, de mijne mag daar maar 80 kmh dus dan kom je nooit aan. Of je moet zo'n sticker hebben dan mag je 100 kmh. en grote delen mag je sowieso niet inhalen met een aanhanger B|
In Frankrijk rijd ik er 120 kmh mee want daar mag de aanhanger 130 kmh want dat is daar de max snelheid voor een aanhanger.*O*
Mij viel vooral op dat als je daalt en hard in de remmen moet de druk op de handjes goed voelbaar word na een paar uur. Mijn maat met z'n Ducati Monster 1200S hoefde maar een beetje bij te remmen maar heb zowat een set remblokken versleten dat krijg je natuurlijk met een 4-cil. maar de druk op de polsen en handen wordt dus ook navenant groter lijkt me.
Omgeving Innsbruck is natuurlijk ook supermooi rijden :Y
 
Ja toch? Kom je ook wat uitgeruster aan.
Ah kijk, dat heb jij dus ook. Dacht dat ik er alleen last van had maar inderdaad bij veel dalen wordt de druk op pols en hand wel erg groot. Niet prettig.
Mijn maat met zijn Speed had daar ook veel minder last van. Maar ook van de Speed is de hoek een stuk minder dan die van de S1000R.
 
Waar heb je die trein geboekt Andrew? mijn broer wil er over een maandje ook naartoe maar van een trein wist ik niks (rijdt trouwens ook een Speed :))
Daarnaast heb ik nog een kleine handicap, mijn rechter middelvinger kan ik niet mee buigen door een mislukte operatie van jaren terug, ik moet dus alles doen met enkel mijn wijsvinger, die voel ik wel eind van de dag-O-
Denk je dat een korte remhendel i.c.m. een andere remcilinder zou kunnen helpen? Nu red ik het met een noodstop of hard bergaf af en toe gewoon niet.
 
Eindelijk thuis!*O*
1395909
 
Zijpaneel moet er af, en daarvoor even de onderste motorspoiler los.

Kan ook anders, maar das een beetje lelijk werken.
 
Veel plezier boytje!

Mijn bandjes zijn op. Advies is welkom, rij nooit op circuit, wel stevig op de weg. Af en toe regen schuw ik niet en ook onder koude omstandigheden pak ik hem nog wel eens. Had onder andere fietsen Pirelli Angel GTs naar grote tevredenheid. Zou dat iets zijn voor deze fiets? Of is dat toch iets te toer gericht?
 
Bij mijn liggen de Dunlop Qualifer II eronder. Ondanks dat het een oudere type band is voldoen ze prima. Op een klaverblad krijg ik makkelijk een knietje aan de aan de grond en in de Eifel in stromende regen deden ze ook prima.
Maar ja, het blijft altijd persoonlijk. Als ik nu een nieuw set banden moest hebben, dan koos ik wel een modernere band, zoals bijvoorbeeld de Michelin Power RS+
 
Banden blijft toch altijd persoonlijke voorkeur en rijstijl.
Op mijn monster had ik eerst Pirelli corsa rosso, maar dat was eigenlijk te sportief voor de duc. Vervolgens een set Dunlop roadsmart 3 gemonteerd, hiermee nog meer als genoeg grip en betere levensduur van de band.
Komende week laat ik op de S1000R een set Dunlop sportsmart mk3 monteren, die wordt de markt in de markt gezet voor de powernakeds gezien de S1000R toch ook sportiever is als de monster, ben ik er wel benieuwd naar.
 
Hey Allemaal;

Ik heb een 2dehands BMW S1000R gekocht (2015) en verkoop een paar onderdelen die ik toch niet ga gebruiken.
Heb afgelopen weekend zelf een volledige uitlaatlijn gemaakt met lange carbon SC-project demper dus de akrapovic mag weg!

Klik voor akrapovic

De Top-Block valblokken zijn ook niets voor mij, wel nog in nieuwstaat!
Klik voor Top Block valblokken (compelete kit)

Of stuur me e-mailtje (mjanssens.bk@gmail.com) indien interesse. De PM via motor-forum werkt bij mij nooit goed...

1396651
 
Laatst bewerkt:
Hey Allemaal;

Ik heb een 2dehands BMW S1000R gekocht (2015) en verkoop een paar onderdelen die ik toch niet ga gebruiken.
Heb afgelopen weekend zelf een volledige uitlaatlijn gemaakt met lange carbon SC-project demper dus de akrapovic mag weg!

Klik voor akrapovic

De Top-Block valblokken zijn ook niets voor mij, wel nog in nieuwstaat!
Klik voor Top Block valblokken (compelete kit)

Of stuur me e-mailtje (mjanssens.bk@gmail.com) indien interesse. De PM via motor-forum werkt bij mij nooit goed...

Bekijk bijlage 1396651
Super gaaf die sc. Mag ik vragen wat het kost??
 
Sinds 1.5 maand in het bezit van deze S1000R als opvolger van een Tuono. Zelf uit Duitsland geïmporteerd met sport en dynamic opties en carbon :)

1396717

1396718
 
Super gaaf die sc. Mag ik vragen wat het kost??

Als jij de demper koopt (vind je 2dehands ook wel vanaf 250 euro) en ik mag je originele uitlaatlijn gebruiken als basis dan kost het iets van een 500 euro, dan kan ik ook de uitlaatklep (servo gestuurd achteraan) laten steken zoals ik bij mij heb gedaan. Dit is een groot voordeel tov een complete lijn kopen van bv. akrapovic naar rijdbaarheid op de gewone weg + naar geluid (klep sluit deels aan constante gasstand en steeds deels in lage toeren en snelheden).
Dus kost demper + 500 :)

IEMAND INTERESSE IN AKRAPOVIC DEMPER OF VALBLOKKEN? zie dan originele post aub
 
Heeft er iemand ervaring tussen de s1000r en een ducati monster 1200r?

Beide proefgereden maar de bmw is fijner en soepeler. De monster heeft echter meer beleving. Ook mede door de hele korte cockpit waardoor je meer naked gevoel hebt.

Nog andere ervaringen misschien?
 
Heeft er iemand ervaring tussen de s1000r en een ducati monster 1200r?

Beide proefgereden maar de bmw is fijner en soepeler. De monster heeft echter meer beleving. Ook mede door de hele korte cockpit waardoor je meer naked gevoel hebt.

Nog andere ervaringen misschien?
Met de S1000R rij je aan kop bij circuitdagen, en op de openbare weg is het ook een bijzonder en high-tech gebruiksapparaat.
Is het sportief ietsje minder, en Italiaans meer je ding dan zou de BMW niet eens een optie zijn. ;)

Ik kijk momenteel ook naar een Duc, maar dan voor erbij als leuke hobby machine / de afwisseling.

De keuze is hoogst persoonlijk. :)
 
Ik las eerder in het topic dat er op de s1000r een navigatie voorbereiding zit. Is dat ook bij een 2014 model. En is er Dan ook een verloop te krijgen naar iPhone of USB ?
 
Dat is zeker zo'n kleine imitatie van een sigaretten aanstekerplug?
BMW eigen. O-)
 
Is gewoon een DIN stekker aansluiting, heeft niks met bmw van doen behalve dat ze het toepassen in hun voertuigen :')
De andere DIN is bekend. Ik vind het niet handig in ieder geval.

Laat ik een originele aansluiting op het dashboard van de GS monteren, moet ik er weer een verloopstekker op zetten. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan