Bmw S1000r de koning van de nakeds

Wou pb sturen maar kan niet meer vinden waar dat kan sinds de nieuwe opzet vd site. Dus maar even zo. Ik twijfel nog o.a. vanwege coating. Ik zoek nog afbeeldingen van mijn kleur fiets met die zelfde spiegels. Als je ze ondertussen al verkocht hebt, dan is het niet anders ;)

Ze zijn inderdaad een half uur geleden opgehaald via Marktplaats.
 
Ze zijn inderdaad een half uur geleden opgehaald via Marktplaats.
Dat doe je goed. Ik heb één koper via MP die net iets over de helft bied en ook nog foto's van de onderkant wil.
Gaat die onder de motor liggen ofzo. :? _O-

Heb ik jouw zitje trouwens vorig jaar overgenomen via MP / G.Bes? :)
Volgens mij had ik die toen net gekocht toen jij hem aanbood.
Is het ook van Viking Seat?
 
Ik moet zeggen dat MP mij tot op heden niet teleur heeft gesteld maar je hebt er natuurlijk altijd bij die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.

Jij had inderdaad al net een zadel gekocht toen ik mijn spullen te koop aanbood. Ik had een originele.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat MP mij tot op heden niet teleur heeft gesteld maar je hebt er natuurlijk altijd bij die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.

Jij had inderdaad al net een zadel gekocht toen ik mijn spullen te koop aanbood. Ik had een originele.
Ja, ik wist het ineens weer. :Y Thanks.
MF heeft mijn album onvindbaar gemaakt, anders had ik de foto nog. :+ ;)

Ging jij de motor nou verkopen wegens een nieuw huis? Alles gelukt? *O*
 
Haha, het is je vergeven ;) maar ik ben errug tevreden over mijn beessie :Y
Ja, 'je' motor heeft een opvallend grote schare fans, diehards zou ik ze bijna noemen. Er is niets beters. ;)

Ik wist later weer dat er een rode S1000R was die een huis ging kopen. Iemand anders. :Y

Momenteel ben ik arbeidsongeschikt thuis, zo weer het mandje in voor een paar uur slaap.
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.
:+
 
Nieuwe handkappen gemonteerd op de S. Niet helemaal voor de sier. Staat wel apart. Gelukkig hebben de heren van Dirtbikexpress ongevraagd de juiste montage kit bij de Acerbis X-tarmacs geleverd.

X-tarmac.jpg
 
Ik rij het hele jaar door, incl. af en toe woon-werk. Tegenwoordig sla ik sneeuw en ijzel wel over. De regen kan in NL en bijvoorbeeld Italië best fris zijn en lang aanhouden.
 
Ik rij het hele jaar door, incl. af en toe woon-werk. Tegenwoordig sla ik sneeuw en ijzel wel over. De regen kan in NL en bijvoorbeeld Italië best fris zijn en lang aanhouden.

Hoe bevalt een S1000R om het hele jaar mee te rijden? Heb zelf een deauville voor woon/werk en een aprilia rsv mille voor de lol. Maar ben opzoek naar een vervanger voor beide. De S1000R staat hoog op mijn lijstje.
 
Ah vandaar. Maakt het stuur wel een stuk breder zo te zien.
Zelf vanaf april nieuwe baan en het wordt ook regelmatig weer woon werk rijden maar hoef gelukkig niet meer tussen de files.
Mij lijkt het een prima ww motor. Sterker nog, met wind bijvoorbeeld rijd ik liever op een naked dan de allroads die ik heb gehad. Die dingen vingen veel meer wind plus al die turbulentie :N Je kon alleen makkelijker wat spullen meenemen vanwege koffers.
Sprak laatst iemand die had 80k op zijn S1000R gereden in 2,5 jaar tijd, ook woon werk. Ging prima zei hij, geen problemen gehad.
 
Hoe bevalt een S1000R om het hele jaar mee te rijden? Heb zelf een deauville voor woon/werk en een aprilia rsv mille voor de lol. Maar ben opzoek naar een vervanger voor beide. De S1000R staat hoog op mijn lijstje.

Tja, de S nodigt nogal uit voor asociaal rijgedrag, gewoon altijd leuk om mee te rijden, ook in de regen. Voor woon werk uitstekend maar wel een beetje over the top. Ik zou qua degelijkheid zeker eens kijken naar een CBF1000. Of een Baba Fireblade t/m de sc50.
 
Tja, de S nodigt nogal uit voor asociaal rijgedrag, gewoon altijd leuk om mee te rijden, ook in de regen. Voor woon werk uitstekend maar wel een beetje over the top. Ik zou qua degelijkheid zeker eens kijken naar een CBF1000. Of een Baba Fireblade t/m de sc50.
Ik had de S1000R ook gekocht voor woon~werk.
Voorheen met een RSV4, GSX-F750 en een Raptor 1000 onderweg.
Soms een circuitdagje of avond bij de MAC Zandvoort.
De BMW bedacht ik als de oplossing voor alles in één.

Maar na de eerste maand zag ik de kilometers toch wel erg snel oplopen.
En het verbruik ook :+ want echt zuinig is deze niet.
Bovendien is het een ideale hooliganfiets. Het rijden werd nog iedere dag makkelijker.

Toen een CBR250R erbij gekocht, verbruik tot 1:31.5 gehad, totdat ik door een auto werd gepakt op de snelweg. :X
Nu een andere A2 motor, maar wel acht pk meer. Ideaal voor dagelijks gebruik, niet te snel, maar snel genoeg.

Het ideale aantal motoren is X+1. ;) (Maar ben nu met mijn - ook pas gekochte RR en G310GS wel blij,met de 310cc nog het meest)
 
Ik had de S1000R ook gekocht voor woon~werk.
Voorheen met een RSV4, GSX-F750 en een Raptor 1000 onderweg.
Soms een circuitdagje of avond bij de MAC Zandvoort.
De BMW bedacht ik als de oplossing voor alles in één.

Maar na de eerste maand zag ik de kilometers toch wel erg snel oplopen.
En het verbruik ook :+ want echt zuinig is deze niet.
Bovendien is het een ideale hooliganfiets. Het rijden werd nog iedere dag makkelijker.

Toen een CBR250R erbij gekocht, verbruik tot 1:31.5 gehad, totdat ik door een auto werd gepakt op de snelweg. :X
Nu een andere A2 motor, maar wel acht pk meer. Ideaal voor dagelijks gebruik, niet te snel, maar snel genoeg.

Het ideale aantal motoren is X+1. ;) (Maar ben nu met mijn - ook pas gekochte RR en G310GS wel blij,met de 310cc nog het meest)


Ik heb nu 2 motoren en wil er juist naar één. Het verbruik boeit me niet. De deauville loopt 1 op 22 en de mille 1 op 10 daar tussen in hoop ik het verbruik van de S1000R. Dat hij uitnodigt om lekker vlot te rijden geloof ik wel, maar altijd volgas met een deuville is ook niet alles. De Aprilia staat voornamelijk stil en dus is dat zonde. Woon/werk vindt ik hem niet geschikt voor, veel te zenuwachtig.
 
Ik heb nu 2 motoren en wil er juist naar één. Het verbruik boeit me niet. De deauville loopt 1 op 22 en de mille 1 op 10 daar tussen in hoop ik het verbruik van de S1000R. Dat hij uitnodigt om lekker vlot te rijden geloof ik wel, maar altijd volgas met een deuville is ook niet alles. De Aprilia staat voornamelijk stil en dus is dat zonde. Woon/werk vindt ik hem niet geschikt voor, veel te zenuwachtig.
Mij boeit het verbruik wel, het scheelt een berg of je één of twee keer per week bij de pomp staat.
Maar reken op 1:14 met de S1000R. Supermotor, en veel minder zenuwachtig dan een Aprilia. (Met de RSV4 werd ik bijna gek in de file)
 
Of verbruik belangrijk is hangt natuurlijk sowieso mede af van je hoeveelheid km's en de dikte van je portemonnee ;)
Moet zeggen dat ik voorheen toen ik rond 110km woon werk deed per dag ik koos voor fietsen die wat zuiniger en praktischer waren maar nou niet echt moeders mooiste B| Achteraf gezien denk ik dat ik persoonlijk liever al voor een fiets was gegaan die dan maar wat minder zuinig was, maar waar ik mijzelf wel fantastisch op had gevoeld omdat ik het een droomfiets vond. Het niet gelijk kopen van een droomfiets heeft er bij mij in ieder geval mede voor gezorgd dat ik elk jaar een andere fiets kocht, omdat die fietsen mij simpelweg niet hét gevoel konden geven. In the end denk ik dat het mij zo waarschijnlijk veel meer geld gekost heeft 8)7
 
Of verbruik belangrijk is hangt natuurlijk sowieso mede af van je hoeveelheid km's en de dikte van je portemonnee ;)
Moet zeggen dat ik voorheen toen ik rond 110km woon werk deed per dag ik koos voor fietsen die wat zuiniger en praktischer waren maar nou niet echt moeders mooiste B| Achteraf gezien denk ik dat ik persoonlijk liever al voor een fiets was gegaan die dan maar wat minder zuinig was, maar waar ik mijzelf wel fantastisch op had gevoeld omdat ik het een droomfiets vond. Het niet gelijk kopen van een droomfiets heeft er bij mij in ieder geval mede voor gezorgd dat ik elk jaar een andere fiets kocht, omdat die fietsen mij simpelweg niet hét gevoel konden geven. In the end denk ik dat het mij zo waarschijnlijk veel meer geld gekost heeft 8)7
Heel herkenbaar. Heb de deauville ooit gekocht omdat er ruim 350km per week werdt gereden. Nu zit ik alleen woon werk op +/- 240 per week en is de deuville gewoon saai. Wel verschrikkelijk comfortabel en praktisch. Zelf ben ik niet zo van het wisselen van motoren (raak er te snel aan gehecht) maar met de deauville heb ik dat niet echt. Maar met de gedachten dat ik de Aprilia moet verkopen wordt ik toch een beetje emotioneel.
 
Heel herkenbaar. Heb de deauville ooit gekocht omdat er ruim 350km per week werdt gereden. Nu zit ik alleen woon werk op +/- 240 per week en is de deuville gewoon saai. Wel verschrikkelijk comfortabel en praktisch. Zelf ben ik niet zo van het wisselen van motoren (raak er te snel aan gehecht) maar met de deauville heb ik dat niet echt. Maar met de gedachten dat ik de Aprilia moet verkopen wordt ik toch een beetje emotioneel.
Die emotionele band neemt de S1000R wel over. ;)
Na dubbele gevoelens bij verkoop - de RSV4 nooit meer gemist.
 
Zo'n Deauville is een beetje als onze Suzuki Alto. Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt, maar niets van wat je het liefst zou willen en doet alles op een degelijke manier en dus ook alles zonder emotie ;)

Nou ik kan mij wel voorstellen dat je sowieso het geluid gaat missen van de RSV4! En het is natuurlijk een nóg uniekere fiets dan de S1000R
 
Zo'n Deauville is een beetje als onze Suzuki Alto. Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt, maar niets van wat je het liefst zou willen en doet alles op een degelijke manier en dus ook alles zonder emotie ;)

Nou ik kan mij wel voorstellen dat je sowieso het geluid gaat missen van de RSV4! En het is natuurlijk een nóg uniekere fiets dan de S1000R
Het is niet de RSV4 maar de nog pure 60 graden 2 pitter rotax. Heerlijk geluid en redelijk uniek in het dagelijks verkeer. Ik ziet ze niet veel rijden in de regio rotterdam.
 
Zo'n Deauville is een beetje als onze Suzuki Alto. Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt, maar niets van wat je het liefst zou willen en doet alles op een degelijke manier en dus ook alles zonder emotie ;)

Nou ik kan mij wel voorstellen dat je sowieso het geluid gaat missen van de RSV4! En het is natuurlijk een nóg uniekere fiets dan de S1000R
Ik was gelijk (letterlijk eerste meter) thuis op de S1000R, de Appie vind ik uiteindelijk toch een motor van een oudere generatie. :$
Mooi om gehad te hebben, maar het was niet wat ik er van verwacht had. Misschien heb ik toch geen Italiaans bloed.

Hoewel een Raptor 1000 mij wel heel goed beviel. (Maar Suzuki TL1000 V-twin blok)
Het is niet de RSV4 maar de nog pure 60 graden 2 pitter rotax. Heerlijk geluid en redelijk uniek in het dagelijks verkeer. Ik ziet ze niet veel rijden in de regio rotterdam.
Je kan mij wel zien en horen. 😂
 
Goedenavond,

Graag zou.ik jullie mening / advies willen.

Op dit moment rijd ik een Z1000 2017. Op zich een prima fiets maar ik loop nog al eens tegen de beperkte grondspeling aan van de Z. (Uitlaten komen op de grond in de bochten.)

Nu is mijn oog gevallen op een S1000r uit 2014. Met erg weinig km.(Nog geen 4000km) en geheel standaard. Ik vind deze motoren nieuw behoorlijk duur vandaar kijk ik voor een gebruikt exemplaar.

Wat ik mij af vraag. Is de BMW duurder als en jap in onderhoud en zo ja wat is hier de reden van. Zijn er nog nadelen aan de bmw of is het alleen een groot feest?
 
Goedenavond,

Graag zou.ik jullie mening / advies willen.

Op dit moment rijd ik een Z1000 2017. Op zich een prima fiets maar ik loop nog al eens tegen de beperkte grondspeling aan van de Z. (Uitlaten komen op de grond in de bochten.)

Nu is mijn oog gevallen op een S1000r uit 2014. Met erg weinig km.(Nog geen 4000km) en geheel standaard. Ik vind deze motoren nieuw behoorlijk duur vandaar kijk ik voor een gebruikt exemplaar.

Wat ik mij af vraag. Is de BMW duurder als en jap in onderhoud en zo ja wat is hier de reden van. Zijn er nog nadelen aan de bmw of is het alleen een groot feest?
Ik zou eerst eens kijken naar je vering, ik reed met de S1000R ook alles aan de grond totdat de veervoorspanning is verhoogd bij de BMW dealer. ;)

Persoonlijk valt het verbruik per kilometer mij wel tegen, rond de 1:14.. (Wie scoort beter?)

Een BMW dealer is vast 25% duurder met onderhoud dan de gemiddelde motorzaak.
Maar ik weet uit ervaring hoe goed ze zijn met bijvoorbeeld terugroepacties.
Mijn S kreeg na jaren geen bezoek gewoon een nieuw koppelingsarmatuur met koppelingskabel en bedieningsschakelaar rechts.
Omdat er ooit een terugroepactie voor was. Gratis. Toen mijn hand op de knip ook maar losgelaten voor de luxe behandeling en ontvangst. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan