Bmw S1000r de koning van de nakeds

Over handles gesproken: heeft er iemand ervaring met een korte remhendels? aangezien ik door een defecte middelvinger aan mijn rechterhand toch maar met 1 vinger (wijsvinger) kan remmen lijkt me dit een goeie optie.
Is toch ook weer wat lichter :+
 
Over handles gesproken: heeft er iemand ervaring met een korte remhendels? aangezien ik door een defecte middelvinger aan mijn rechterhand toch maar met 1 vinger (wijsvinger) kan remmen lijkt me dit een goeie optie.
Is toch ook weer wat lichter :+
ASV maakt dacht ik wel knappe korte hendels
 
@Worldbeater ik durf dat Chinese spul niet op mijn fiets te zetten. Lees op verschillende fora dat dit met de CC problemen kan opleveren. Bovendien vind ik het een beetje gek als je een flink pak geld uitgeeft aan een dergelijke kwaliteitsfiets om dan cheapass spul er op te zetten ;)
Mijn 310GS is ook uit India. Dan kan dat wel natuurlijk. :+ ;)
Vandaag weer meer topspul uit het verre Oosten. :Y*O*

Net gemonteerd en de motor is na de Hyperpro vering en 3 cm dikker zadel nog weer meer West-Europees geworden. Lekker hoog. 8-)

Piccies voor - na met 30 mm raisers:



Gelijk het stuur naar voren gedraaid waardoor alle kabels weer 2 cm zijn gezakt.
De stuurhelften zijn in totaal 5 centimeter gestegen. Voelt goed. Maximum control. :9

16 dollar dacht ik verder.. 8)7
 
_O- weinig Duits aan jouw fiets Worldbeater. Mooi Aziatisch bouwpakket ;)
Design. :+ De kwaliteitscontrole is trouwens streng. (Introductie is door BMW lang uitgesteld) En de vering is dus Hyperpro. Hollands. _O-


Maar beide BMW's vullen elkaar wel perfect aan. :}

Vorige week ook nog een paar omvalblokken gemonteerd. :P ;)





In het kader van komkommertijd/wintertijd maar een paar foto's hier. :Y

Er worden momenteel ook veel van deze motoren in China verkocht.
De accessoiremarkt heeft hem de laatste maanden daardoor ontdekt.
In 2017 en tot een paar maanden geleden in 2018 was er bijna niets te vinden. 8)7

Het volledige uitlaatsysteem is trouwens uit Polen, van Dominator Exhaust Systems.
 
Laatst bewerkt:
Zal mij ook maar even voorstellen hier.
Dean 38 jaren jong en sinds medio januari in het bezit van een S1000R uit bouwjaar 2014
Tot op heden 1 keer kunnen rijden helaas ivm het weer.
Hopelijk knapt het snel op om mooie tourtjes te ondernemen
 
Zal mij ook maar even voorstellen hier.
Dean 38 jaren jong en sinds medio januari in het bezit van een S1000R uit bouwjaar 2014
Tot op heden 1 keer kunnen rijden helaas ivm het weer.
Hopelijk knapt het snel op om mooie tourtjes te ondernemen
Welkom Dean. :t
Uit welke regio kom je en waar heb je de S1000R gekocht? Zat er (toevallig) een Garmin op? O-)
 
Ga toch zeker een keer proefrijden op de veel geprezen S1000R. Heb nu +-74pk.. dus 100pk erbij is wellicht niet noodzakelijk :)
 
Ik kom zelf uit de buurt van Hoorn en heb de motor hier ook om de hoek gekocht.
Garmin zat er niet op helaas. Deze komt er uiteindelijk wel op.
 
Welkom @Houben80 goede keuze, ik beleef er iig veel plezier aan :Y
Ik kom zelf uit de buurt van Hoorn en heb de motor hier ook om de hoek gekocht.
Ik denk da's een Limburger met zo'n naam, nu moet je veel verder rijden om in de heuvels te komen.
Of je moet een abo nemen op de nachtboot naar Newcastle, dagje :] en dan 's nachts weer terug.
Als je maar vaak genoeg gaat kom je vanzelf in aanmerking voor korting, toch...?8-)
 
Hi Beugelsdijk, meer vermogen is niet altijd noodzakelijk, maar wel lekker, je went er zo aan en de S1000R is een heel makkelijke en veilige fiets met alle elektronische hulpsystemen aan boord :t
Ga toch zeker een keer proefrijden op de veel geprezen S1000R. Heb nu +-74pk.. dus 100pk erbij is wellicht niet noodzakelijk :)
Je moet het zo zien: een met een lelijke vrouw kun je ook seks hebben, maar met een knappe is het toch leuker :9
 
Weet iemand wanneer deze uitkomen? Ik kan zo snel niks vinden maar wil ze wel eens uitproberen en kan nog maar ca 500 km rijden met mijn huidige set
Dunlop Sportsmart MK3
Net antwoord gehad van Hocoparts, vanaf vandaag te bestellen :+
 
Laatst bewerkt:
@beugelsdijk
Zou ik zeker doen! Onder de 5000 toeren kan iedereen deze fiets rijden, daarna barst het geweld los ! En anders zet je hem in de rain modus. Dan heeft ie overigens nog steeds meer vermogen dan de meeste fietsen _O-
 
Afgelopen zondag rondje om gedaan en even wezen kijken bij de Sample sale van Revit in Amsterdam. Lekker in t zonnetje gereden maar was nog wel goed koud! Terug over de snelweg doet het windscherm van wunderlich toch goed zijn werk. Tot 130 weinig last van de wind gehad.
Gelukkig nergens glad meer, maar wel nog enorm veel pekel op de weg natuurlijk. Motor komt inderdaad bij Bleeker motoren in Hoorn vandaan.
 
Aanstaande woensdag krijgt mijn fiets als eerste in Nederland de nieuwe Dunlop Sportsmart MK3, sinds afgelopen leverbaar en direct besteld *D
Vanaf donderdag hebben we daarom mooi weer met zon, dat zat bij de koop in :+
Kan ik gelijk mijn gisteren gekochte helm (HJC RPHA70 Vias) uitproberen, heb er zin an*O**O**O*
 
Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met deze band!
Mooie helmen zijn dat zeg! Eigenlijk altijd Shoei gehad maar laatste valt me erg tegen. De gt air. Slechte ventilatie en erg lawaaierig! En voor dat geld |(
En bedankt voor het mooie weer! Vrijdag gelijk met wat gappies rijden :t
 
Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met deze band!
Mooie helmen zijn dat zeg! Eigenlijk altijd Shoei gehad maar laatste valt me erg tegen. De gt air. Slechte ventilatie en erg lawaaierig! En voor dat geld |(
En bedankt voor het mooie weer! Vrijdag gelijk met wat gappies rijden :t
Ik laat je weten hoe de banden en helm bevallen, kom zelf ook van Shoei af dus kan wel een aardig vergelijk maken.
Deze helm zat me lekker, was niet te duur en is mooi sportief van vorm, dus past goed bij de S1000R :Y

En nu maar hopen dat er geen pekel gestrooid word deze week....
weer oss.JPG
 
Hallo mensen,

Ik heb dit hele item eens doorgelezen en staan goeie en leuke bevindingen in. Zelf heb ik een honda deauville uit 2007 voor woon/werk en een aprilia rsv mille uit 2001 voor de tochten/weekenden.
Nu is de honda na 1,5 rijden best wel saai aan het worden. En op de aprilia naar het werk is niet fijn. Zeker niet in de winter.
Nu zit ik de duppen om beide motoren weg te doen en deze te vervangen voor een tuono of S1000r. De voorkeur (zonder op beide gereden te hebben) ligt meer bij de S1000r dan bij de tuono. Dit i.v.m. comfort en hele jaar doorrijden. Regen, kou of beetje sneeuw houden mij niet tegen.
Nu zou ik graag willen weten waar ik op moet letten en of er eventuele gebreken zijn met de S1000r. Het liefst koop ik er één van het jaar 2017 of jonger. Dit omdat er een update op is uitgevoerd.
Enis er iemand die deze motor ook gebruikt om het hele jaar door te rijden?

Bedankt alvast.
Nick.
 
Hallo mensen,

Ik heb dit hele item eens doorgelezen en staan goeie en leuke bevindingen in. Zelf heb ik een honda deauville uit 2007 voor woon/werk en een aprilia rsv mille uit 2001 voor de tochten/weekenden.
Nu is de honda na 1,5 rijden best wel saai aan het worden. En op de aprilia naar het werk is niet fijn. Zeker niet in de winter.
Nu zit ik de duppen om beide motoren weg te doen en deze te vervangen voor een tuono of S1000r. De voorkeur (zonder op beide gereden te hebben) ligt meer bij de S1000r dan bij de tuono. Dit i.v.m. comfort en hele jaar doorrijden. Regen, kou of beetje sneeuw houden mij niet tegen.
Nu zou ik graag willen weten waar ik op moet letten en of er eventuele gebreken zijn met de S1000r. Het liefst koop ik er één van het jaar 2017 of jonger. Dit omdat er een update op is uitgevoerd.
Enis er iemand die deze motor ook gebruikt om het hele jaar door te rijden?

Bedankt alvast.
Nick.

Ik heb de R gehad en nu de XR en als k het zo een beetje lees dan lijkt mij de XR beter geschikt voor jou dan de R en dan vooral m.b.t. het woon-werk (gewoon beide een keer proberen). Ze zijn verder alle twee geweldig maar de XR geeft duidelijk meer comfort met zijn rechtere zit terwijl je die ook echt door de bochten kunt schoppen...!

Ik heb zelf tot 2x toe bijna een nieuwe Tuono gekocht maar er zijn teveel haken en ogen aan Aprilia om hun prijzen te kunnen accepteren. Vooral met de betrouwbaarheid en de garantie laten ze mijns inzien behoorlijke steken vallen. Wel geweldig designwerk.

Zeker tijdens het rijden met slecht weer is de rijd-elektronica van BMW formidabel zonder hinderlijk te zijn.
 
Ik heb de R gehad en nu de XR en als k het zo een beetje lees dan lijkt mij de XR beter geschikt voor jou dan de R en dan vooral m.b.t. het woon-werk (gewoon beide een keer proberen). Ze zijn verder alle twee geweldig maar de XR geeft duidelijk meer comfort met zijn rechtere zit terwijl je die ook echt door de bochten kunt schoppen...!

Ik heb zelf tot 2x toe bijna een nieuwe Tuono gekocht maar er zijn teveel haken en ogen aan Aprilia om hun prijzen te kunnen accepteren. Vooral met de betrouwbaarheid en de garantie laten ze mijns inzien behoorlijke steken vallen. Wel geweldig designwerk.

Zeker tijdens het rijden met slecht weer is de rijd-elektronica van BMW formidabel zonder hinderlijk te zijn.


Super bedankt. Laatst sprak ik wel iemand kort voor het verkeerslicht die op een XR zat. Hij zei dat file rijden op de snelweg prima ging maar in de stad wat lastiger is. Nu moet ik 28 km heen en 28 km terug 2/4 daarvan is provinciaal een 1/4 snelweg en 1/4 stad. (Rotterdam) vandaar dat mijn keuze op de R is gevallen.

De aprilia verhalen komen mij wel enigzins bekend voor.

Bedankt voor de reactie.
 
Super bedankt. Laatst sprak ik wel iemand kort voor het verkeerslicht die op een XR zat. Hij zei dat file rijden op de snelweg prima ging maar in de stad wat lastiger is. Nu moet ik 28 km heen en 28 km terug 2/4 daarvan is provinciaal een 1/4 snelweg en 1/4 stad. (Rotterdam) vandaar dat mijn keuze op de R is gevallen.

De aprilia verhalen komen mij wel enigzins bekend voor.

Bedankt voor de reactie.

Geen idee waarom die dan in de stad minder zou zijn? Anders dan dat hij een stuk breder is en daar zou je in de file wellicht ook meer last van kunnen hem. Daarentegen is de zitpositie weer relaxter... Ieder zijn voorkeur.

Als een R van 2016 ook nog een overweging is (heeft alleen geen quick-downshift) dan staat er nog een hele goede zwarte bij Molenaar in IJsselstein waarvan ik zeker weet dat hij heel zorgvuldig ingereden en onderhouden is... O-)
 
Geen idee waarom die dan in de stad minder zou zijn? Anders dan dat hij een stuk breder is en daar zou je in de file wellicht ook meer last van kunnen hem. Daarentegen is de zitpositie weer relaxter... Ieder zijn voorkeur.

Als een R van 2016 ook nog een overweging is (heeft alleen geen quick-downshift) dan staat er nog een hele goede zwarte bij Molenaar in IJsselstein waarvan ik zeker weet dat hij heel zorgvuldig ingereden en onderhouden is... O-)



Het ging inderdaad om de breedte van het stuur.
Die in IJsselstein heb ik gezien. Daar staat ook een 2018 model. Het budget is ook mede bepalend voor de bedragen die ik krijg voor beide huidige motoren.
 
Daarentegen is de zitpositie weer relaxter... Ieder zijn voorkeur.
Net wat je zegt, het is een kwestie van voorkeur, wat de een fijn vind zitten stoort een ander misschien juist wel.
Zo vindt ik het standaard zadel van de S1000R top maar er zijn er toch voldoende die het daar niet mee eens zijn :N
Ik heb een paar jaar terug een Yamaha Tracer gehad maar die vond ik juist wat te rechtop zitten, kortom met beiden een testrit maken stel ik voor.
Verder is ie wel veilig in de file gezien de mooie plofjes in de uitlaat bij gas los. Ik heb zelf een 2017 model en die is van huis uit wat tam qua geluid ondanks de Akra einddemper, dus gewoon even langs Pajic en vragen of ie die dikke voorste demper er onderuit wil halen }) daarna heb je*O**O**O*
Je krijgt er een dB killer bij voor de controles O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan