bmw r60/7 staat al twee jaar stil in spanje

framejunky

Rookie
4 mrt 2013
4
0
Amsterdam
Twee jaar geleden heb ik mijn bmw r60/7 1976 in Andalusie achtergelaten, met het idee dat ik hem twee manden alter op zou halen. Die twee maanden werden echter 2 jaar.

Wat voor problemen ga ik straks in spanje aantreffen om hem weer naar Nederland te rijden?
Een nieuwe accu?
Banden leeggelopen...
Benzine (ik had hem met een overvolle tank achtergelaten) niet meer goed?

Graag hoor ik wat voor mankementen ik allemaal tegen kan gaan komen. Hij staat onder een afdak - droog.

Groet,

Martijn
full
 
Carburateurs bevatten vergomde bezine, stromen over en de motor start niet.
 
Remmen moeten vast weer gangbaar gemaakt worden. Oude banden? Misschien verdroogd? Benzine in de tank heeft zn beste tijd wel gehad. Carburateurs zullen wel vies zijn. Tank van binnenuit niet aan het roesten gegaan? Zou je filter misschien ook nog vol kunnen zitten.

Niet even een karretje mee? :+
 
Gewoon aanhanger/bus mee die kant op. Niet mee gaan terugrijden :N Moet ff goed nagekeken worden inderdaad, van remmen tot olie etc. Heeft allemaal 2 jaar stil gestaan. Althans, dat raad ik aan. Het kan goed gaan maar ik zou het niet doen :P
 
bwah, uitgedroogde rubbers en banden, overleden accu, gesplitte remvloeistof, vergomde benzine en een soort appelstroop wat eerst motorolie was.
dus een dikke middag boos maken en hij rijd weer moet je maar denken.
en natuurlijk kunnen je banden en remslangen en zo er nog best uitzien maar als je dan toch bezig bent en om het zekere voor het onzekere te nemen....
 
Misschien valt het allemaal mee en is hij lekker gejat.
 
Je kan ook een transportbedrijf inhuren. Even rondbellen en wanneer ze een plekje over hebben in de vrachtwagen kan die voor een leuk prijsje mee. Zo heb ik het gedaan toen we van Marbella terug gingen naar NL :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar weken terug een 600F weer aan de gang geholpen die 4 jaar stil stond.
Nieuwe accu erin en starten,drie keer rond en hij liep(op de oude peut).
Beetje lucht in de banden,warm gedraaid nieuw filter en verse olie erin en klaar.
Maar goed,dan heb ik het over een Honda natuurlijk. ;)
 
Zowiezo is het een lange rit, 2500 kilometer a 100 km/h gemiddeld is 25 uur op de motor. Mij niet gezien in ieder geval ;)
 
Je kan ook een transportbedrijf inhuren. Even rondbellen en wanneer ze een plekje over hebben in de vrachtwagen kan die voor een leuk prijsje mee. Zo heb ik het gedaan toen we van Marbella terug gingen naar NL :)
Voor 400 euro nemen ze hem graag mee. Voor dat geld kan jij niet rijden (en vrij nemen).
 
Whahaha, wat een faalhazen hier!
Zijn dit nou stoere motorrijders?

Gewoon starten en naar huis knorren op die boxer.
Wie weet gebeurt er wel iets onderweg, maak je nog eens iets mee, kun je dat hier posten en bewondering oogsten voor je durf. Whoehoe, ik heb een motorfiets gestart die al 2 jaar stil stond! En toen ben ik er ook nog op gaan rijden! En ik leef nog!

_O- _O- _O-
 
Ik heb laatst een motorfiets gestart die 7 jaar stil stond

Nieuwe accu er in en rijden maar :]
 
Wat een vette fiets! Als de carbs inderdaad niet dichtzitten moet een nieuwe accu en wat lucht in de bandjes toch wel ok zijn met zo'n oude boxer?

weet iemand wat voor kuip dit is trouwens? Ik hou wel van lelijke badkuipen.
 
Prachtige old timer. En die ouwe boxers van BMW waren toch best wel goed met simpel onderhoud en weinig storingen. Inderdaad accu en banden. Vaak moesten ook nog de kleppen gesteld worden. Mooie rit binnendoor doen, ben je in een week hier en pas bij de Frans - Belgische grens de snelweg op. Ik ga van de zomer weer naar de Pyreneeën en via de Picos door naar Portugal 7000 km in 17 dagen...
 
Dank!!!
Dat wordt dus een bus huren. :-(
Welnee joh, gewoon ernaar toe gaan, nieuwe accu erin, bandjes oppompen en rijden. Hij staat toch gewoon onder een afdak en niet ergens zomaar in de buitenlucht in de brandende zon geparkeerd? Nou dan, die doet het heus nog wel.

Tussen haakjes, mooie motor!

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het ook wel aandurven. Als je de tijd hebt om het rustig aan te doen dan, je moet niet over de tolroutes in een dagje naar huis willen rijden.

Ik zou wel een dagje onderhoud inplannen. Behalve een nieuwe accu, eventjes de carbs uit elkaar halen en schoonmaken, oliewissel, remmen checken en zorgen dat je eventueel bij een lokale motorzaak wat onderdelen kunt halen. En gewoon rustig rijden.
 
Twee jaar geleden heb ik mijn bmw r60/7 1976 in Andalusie achtergelaten, met het idee dat ik hem twee manden alter op zou halen. Die twee maanden werden echter 2 jaar.

Wat voor problemen ga ik straks in spanje aantreffen om hem weer naar Nederland te rijden?
Een nieuwe accu?
Banden leeggelopen...
Benzine (ik had hem met een overvolle tank achtergelaten) niet meer goed?

Graag hoor ik wat voor mankementen ik allemaal tegen kan gaan komen. Hij staat onder een afdak - droog.

Groet,

Martijn[afbeelding]

Ik zou hem zo voor jou gaan halen, al zou ik in jou plaats het er moeilijk mee hebben dat een vreemde mijn mooie motor zou terugbrengen.

Gewoon dik avontuur! nieuwe olie, ff carbs nakijken, batterij erin en starten.

broem broem, leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan