Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Robert8 hoe krijg je dit voor elkaar
Tijd besteed op dit forum:136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten

Dit staat bij jou gegevens.

Wie heeft het adres van het Guiness book of records?

Groeten,
Robert
 
@ RoLoo,

Hoe je het volhoud? Nou, je moet!... Terug is er niet, maar oefeningen onderweg is ten strengste aan te raden... Anders is het niet vol te houden... Vrouwlief had 4 maanden nodig om weer gevoel in haar tenen te krijgen... met -36 graden moet je ook niet iets vastpakken wat van ijzer is... Secondenlijm is er niks bij... Daarbij word je huid meteen hard als je buiten komt, Een hele vreemde gewaarwording...

Er is 1 regel, die is bijzonder belangrijk... laat nooit, maar dan ook nooit je slee los als er wat ook gebeurt... Het zijn wilde honden, die mensen velen... Niet meer dan dat... het zijn geen knuffels om mee naar binnen te nemen...

Val je er af, en je laat je slee los, is je slee, en ook alle honden weg... want die stiefelen vrolijk verder... Die hebben maar 1 ding in de kop... Gaan!!! Hoe kouder hoe beter... Het is zelf zo dat je na een uur ff moet stoppen zodat de honden d'r eigen kunnen koelen...

Zoals hier...



ff alleen...




Ook mijn vrouw is een bikkel... Die gaf de hele vakantie geen kick... Ze liep alleen met een hele brede grijns rond... T'was ook haar idee...



Deze loopt te balen, want we hebben er net 7 uur op zitten... Van moe zijn was geen sprake...



De kleinste, een teefje... maar kracht voor 3 honden! Echt heel bizar...



Vanaf deze hut is het 50 km naar de bewoonde wereld... De laatste dag, een tocht van 8 uur...



En zo kom je dan aan...



Heb ook nog 2 uur film, met een mini camera op de slee geplakt...

Stoer, dat is nou mijn idee van een wintersport vakantie.
Helemaal gaaf en naar mijn idee veel mooier als met z'n allen van een helling af glijden.

De een vindt het stoer, en de ander verklaard ons voor gek... 1 ding is zeker, deze ervaring pakken ze ons nooit meer af...

Dus als je het koud hebt, of vind... denk dan ff aan mij...
 
Laatst bewerkt:
...beste brede poten hebben die honden trouwens...!


...enne..., die laatste foto..., is dat nou een tochtig toiletje...??
...dat rode huisje met dat blauwe deurtje...?



...moet je dan gewoon met minus 36 graden, terwijl de huid gelijk hard wordt (want dat hebben we gelezen) daarin de behoefte doen...
 
Hahaha.... mooie foto's Douglas, ziet er inderdaad uit als een mooie ervaring!
En over koud gesproken, zo spreekt een ieder uit eigen ervaring inderdaad. Mij niet gezien in ieder geval, geef mij maar wat warmers en vooral als ik op de motor zit.
 
Voor de zelfonderhouders die nog geen gereedschap hebben om het oliefilter te wisselen.

Kwam een handige tip tegen op de volgende site. bmwr.nl
 
...nou heb ik geen verfstripper...; wat nu ?...
Ik sla altijd een schroevendraaier door het filter heen om hem los te maken. Gewoon uit gemak zucht. Ik heb wel een oliefiltersluetel maar die gebruik ik zelden.
 
Dit weekend eindelijk eens de bedrading voor de mistlampen af kunnen werken.
Daarnaast ook de schakelaars geplaatst.

De schakelaars passen precies in de gaten die in de kuip zitten voor de radiobediening.
Heb een extra afdekpaneeltje gekocht waar de schakelaars in zitten verwerkt.
Als ik straks aan het eind van de leaseperiode de motor moet inleveren kan alles zo verwijderd worden en gaat het originele afdekplaatje weer op z'n plek.

De 4 schakelaars bedienen het volgende:
1 mistlamp achter
2 extra ledlampen voor
3 de stroom voor de navigatie
4 extra 12 volt aansluiting die achter in het "kontje" licht voor.......

Groeten,
Robert
 


Die laatste foto is idd een tochtig toiletje... Riolering hebben ze niet, dat doen ze dus met een droog toilet... maar met -36 (bij elke temp onder 0) zit je niet graag in zo'n hokje...

1 voordeel bij -30... Stinken doet het niet...

4 extra 12 volt aansluiting die achter in het "kontje" licht voor.......

Luchtbedje, koffiezet apparaatje, mistlamp?

Kom maar tot 3
 
Laatst bewerkt:
Moet komende 3 nachten werken.......
Dus vanmiddag alvast maar even, met foto toestel, een kijkje gaan nemen bij de "gepimpte" 1200RT 2010......... Een preview zeg maar
 
Moet komende 3 nachten werken.......
Dus vanmiddag alvast maar even, met foto toestel, een kijkje gaan nemen bij de "gepimpte" 1200RT 2010......... Een preview zeg maar

... En dan gelijk even tekenen voor ontvangst zeker....

Edit: Henkbmw, dat regeltje "De groeten uit brabant" heeft bij mij een totaal andere lading gekregen sinds een bepaalde TV "serie"
 
Laatst bewerkt:
De "nieuwe" R1200RT 2010
















Valt op zich wel mee die nieuwe "potjes", in ieder geval stukken beter dan bij de K1300GT..... Maar ja dit is natuurlijk een "R" he.................

Ik vind het "kuipwerk" er trouwens ook stukken beter op geworden, tov de "oude"

Wel opvallend trouwens dat de "nieuwe R1200GS(A) 2010 nog steeds de oude flippers heeft om richting aan te geven........
 
Laatst bewerkt:
...die GS heeft die oude flippers vast en zeker nu nog wel omdat er 'binnenkort' vast en zeker een gewijzigde (en dan een echt gewijzigde !) GS komt...

...'bedankt' voor de foto's trouwens..., hoef ik morgen niet meer naar de dealer...




...vrouwlief vanavond naast mij in de Automo-Freude-Am-Fahren : '...zeg-geh..., en je laat je morgen niet omlullen voor zo'n nieuwe hè ?!!...'

...nadat ik verteld had dat we morgen maar eens langs de dealeRT moesten om het dingetje in het echie te zien...


...vreselijk misselijke kleurstelling trouwens ; dat veel-kleurig-grijs...
...en de lay-out van de schaalverdeling op de tellers ziet er wel een beetje magertjes uit eigenlijk...


...tot mijn grote vreugde zie ik trouwens wel weer de R1150RT koplampverstellingsdraaiknop terug op de R1200RTmk2 !...


...hulde !!...


...en die 'potjes' Henk ; het kan dan wel meevallen, maar de 1 is nog steeds groen, en de ander roodachtig...




...verdorie man ; we zijn toch geen binnenschippers...

kijk maar wat ik bedoel
 
Laatst bewerkt:
BMW denkt met U mee... Die kleuren zijn voor diegenen die links en rechts niet uit elkaar weten te houden.
 
RoLoo schippert wat af......:



...verdorie man ; we zijn toch geen binnenschippers...

kijk maar wat ik bedoel

Tuurlijk heeft "meneer BMW" daar over nagedacht............. Stel dat je in een mega regenbui terecht komt dan komt die "scheepsverlichting" toch als geroepen...????

Het zijn trouwens niet de potjes die gekleurd zijn............ maar de olie die erin zit!!
 
Laatst bewerkt:
Geen olie, maar remvloeistof in de rechter!
 
Henkbmw over het fenomeen 'potje'...:

Het zijn trouwens niet de potjes die gekleurd zijn

...ken wel weze...

...maar waarom niet gewoon een onderdoorzichtig potje ; zoiets als wat wij nu ook hebben, gewoon van die zwarte dingen...



...dit misstaat ; klaar...
...dat BMW mij ook niet even gebeld heeft ; voor mijn mening...
 
...en wij zijn weer trug van de Friese dealeRT ; jawel !
...hij dus, met al zijn unstoppable BMW´s van tegenwoordig...


…en zijn heerlijke cake-achtige koekjes met een dotje slagroom er op…


...wel raar eigenlijk dat ‘unstoppable’ woord, hadden we nog niet zo heel lang geleden die malheur met de rembekrachtiging van de BMW´s, en dus viel er soms niet zo heel erg veel meer te remmen (been there, done that…), en dan zijn ze nu plotseling echt unstoppable, die BMW´s...

...beetje gek wel...
…vind ik…



...komen wij dus bij de dealeRT, staat die hele hut afgeladen met vooral van die GS-dingetjes...

... ...



...en welgeteld 1 stuks ´Mark two´ RT, in het ´grafgrijs-metallic´…
...Thundergrey-metallic in het Duits'...



...en wat viel ons op (of mee, of tegen)...





...nou…:

- heel direkt die groen-rode wiebelpotjes op het stuur dus. Wat een drama !
- dat de koffers duidelijk steviger aan de fiets vast hangen (pluspunt)
- dat er, heel positief, veel minder links-rechts beweging in de ruit zit.
- dat die tellerafdekdinges plus lay-out van de tellers an sich helemaal niet verkeerd staat
- dat ik het raar blijf vinden dat het gluurglaasje van de olie links zit
- en het olievulgat rechts
- dat er nog steeds geen fraai en modern LED-achterlichtunitgeval in de RT gefrot zit
- dat de knopjes op de stuurhelften toch wel heel erg klein zijn uitgevallen
- dat de spiegels, ook weer heel positief, echt ook wel een heel beetje steviger in hun klikdingetjes vastgeklikt zitten
- dat de verstelling van het schakelpedaal wel mega spannend klinkt als je ziet wat het daadwerkelijk inhoudt
- dat het voorspatbord een beetje overgestileerd overkomt
- en dat die regelklep in de voorpijp van de uitlaatdemper nou niet echt het toonbeeld van netjes wegwerken is...

...en het valt ook op dat de onderste, binnenste kuipsteunen niet meer elkaars spiegelbeeld zijn, en dat het vooral veel oude wijn in een nieuwe zak is, of andersom...

...aan de andere kant, wat goed is goed, dus moet je fijnslijpen, en niet de hele bende radicaal op de Duitse schop gooien...


...alleen die groen en rode goedkoop aandoende wiebelpotjes hè...?!, en die dingen wiebelen dus, zo werd ons uit de doeken gedaan, om er voor te zorgen dat de vloeistof welke in de potjes zit, niet gaat schuimen...



...ja, ja...



...iets met tegengestelde frequentie enzo..., dat soort onduidelijke verhaalerij dus...

...leuk verzonnen allemaal natuurlijk van Herr und Frau Marketing, maar op de GS zitten de rode en groene doorkijk potjes ook werkelijk zo vast als een huis, dus ben ik nu wel heel erg van de benieuwde wat er bij die Straat en Gras boxerfiets dan voor zorgt dat er een ‘tegenfrequentie’ bedacht is om het schuimen van die vloeistoffen tegen te gaan...

...en hoe zit het dan met onze huidige, gegoten en vooral keurig stilistisch vormgegeven, en mega ondoorzichtige reservoirs voor de koppeling- en remvloeistof...

...daar staat het schuim dan duimendik in als we een stukkie geboxeRT hebben...???
...rijden we dan rond met een soort van slagroom toestand in onze fraaie zwarte, en fijn vormgegeven reservoirs…??

…U begrijpt het denk ik al wel (en ik was er zelf al bang voor), maar de MarkTwo RT maakte geen hebzucht (want dat is het altijd aan deze kant) in ons (!) los…

…de kleuren zijn über-saai (want welke Duitser bedenkt nou de kleur Ostra Metallic-Matt…, een matte motor…, het moet toch echt niet gekker worden…), de wir-war van zithoogtes is helemaal compleet (750, 765, 780, 785, 800, 820, en natuurlijk de altijd vrolijke 840 mm.), en we hebben (en dat heb ik nou altijd al gemist bij het motorrijden…) een beencurve bij deze nieuwe RT gekregen...


...jawel beste lezer…; een beencurve !...


…komt tie hoor, die beencurve ; hou je vast (!) : 1750, 1780, 1800, 1820, 1840, 1880, en je zal hem maar missen, ook nog een curve van een weldadige 1920 millimeter…


…kun je lekker opscheppen aan de stamtafel van je eigenste stamkroeg…, roep je heel nonchalant terwijl je met 1 elleboog aan de toog hangt, na je derde biertje, dat je een flitsende beencurve van 1880 hebt ofzo…


…nou ; berg je dan maar, want de (jonge) meiden zijn dan niet meer van je af te slaan…
…compleet wild worden ze...


... ...




…vanavond als het licht gedimd is ; de kaarsjes hun zachte schijnsel op de wanden weerkaatsen, en de kindertjes zwaar op 1 oor liggen, maar eens aan vrouwlief vragen of ze eens gezellig mijn beencurve wil opmeten ; want dat schijnt dus anno 2010 wel helemaal hot te zijn…



... ...



…goed, wat viel nog meer op toen wij de gratis uitklapfolder helemaal unstoppable aan het doorbladeren waren…; nou dat was dat bij de MarkOne 12RT bestuurder en vrouw nog redelijk sportief en jong wilden ogen…, maar kijk nou eens wat voor uitgezakte, ietwat vermoeid lijkende ‘vader’ achter het stuur van de zachtgroene ( ) RT zit…

…alsof hij net een scheetje aan het laten is of zoiets…, of dat hij last heeft van een unstoppable tegenwind, of van Duitse aambeien…?

…beetje vreemde houding voor op een toerfiets…, moet hij zelf meetrappen om de bult op te komen (?), of heeft hij net 13 kuub hout gehakt voor zijn openhaard daar in Schotland, en heeft hij nu een tenenkrommende zere rug…??

…is zijn beencurve onjuist opgemeten, of klopt de zithoogte niet op de millimeter…; wat is er aan de hand met deze VUT-ter…??




…en dan die text in de folder… : Rijplezier. Eindeloos. En dan 1 hele zin verder : 5000 kilometer in 24 dagen…


…nou, nou, poeh, poeh…, op een gedateerde Honda CB250, Kawa GPZ400, of van mijn part op een Zündapp GTS50, of Puch Skytrack lukt dat ook wel ; die 208 kilometer gemiddeld op 1 dag…


…daar heb je geen, met gemak 20.000 Euro kostende, ‘UNSTOPPABLE TOUR-fiets’ voor nodig…
…plus dat de tankinhoud met 2 liter verkleind is ; dus zo unstoppable is het ding nou ook weer niet…




…enne…, als laatste zuchtende detail…: in de folder zijn de meeste rood/groene wiebelpotjes, zwart gephotosjopt…



…ik bedoel maar…





…ons kijken derhalve unstoppable reikhalzend uit naar de Mark3 uitvoering…



…en tot die tijd joekelen (zie vanaf 1 minuut 57) wij gewoon op het rode brommertje verder…





…samen met onze vaste potjes…





 
Laatst bewerkt:
Bij mijn dealer hadden ze een mat groene staan. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo gek.

Warm of koud werd ik er niet van. Als ik de mijne plat zou rijden zou ik hem misschien wel willen kopen maar om hem nu in te ruilen...... Nee, niet de moeite waard.
Eigenlijk vind ik de koplampverstelling het grootste pluspunt. Misschien moet ik er eerst maar eens mee gaan rijden. Misschien dat ik dan iets enthousiaster word.

Ze hadden niet eens een folder van de RT, alleen maar één kopietje van een folder. Van de GS en de GSA hadden ze ook alleen maar één kopietje op de tafel liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.