Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enjoy-Rider vindt het 6 keer niks, maar ze is dan ook een vrouw ;)




Mwah............als deze R-rijder ook d'r mening mag geven.............ze vindt het zes keer niks

Persoonlijk vind ik de Concept 6 erg geslaagd al mag het kuipwerk, en dan met name de voorzijde wel iets minder futuristisch.

Achterzijde en de uitlaten vind ik heel erg mooi. Ik zeg: Op de markt brengen dat ding maar dan iets minder spacy aan de voorzijde.

Geldt trouwens ook voor de Honda CB1100R, die moeten ze ook op de markt brengen.
 
Laatst bewerkt:
Wilddam over de mooie dingen in het leven...:

de Honda CB1100R, die moeten ze ook op de markt brengen

...yep ; als 'oudere jongere' vind ik het een schitterend ding...
...heb 'm 2 jaar geleden voor het eerst in Milaan op de beurs gezien..., en daar is het ongeveer bij gebleven...







...trouwens..., met een soort van voorjaar in het hoofd dacht ik net, kom laat ik die motorbrommers us aan de praat helpen vanochtend...


...en alles deed het..., behalve...de RT...
...ondanks dat het kreng vrolijk al maanden (sorry...) aan de Optimate hangt, heeft de accu geen startcapaciteit meer...

...heb nu maar een poosje aan de gewone accuoplaaddinges gehangen...


...'t wordt tijd voor voorjaar ; dat is het !...
 
Laatst bewerkt:
Zeg Teus, heb je dat snelle vierpittige monster van je eigenlijk al uit Amersfoort opgehaald?

Nee nog niet, gisteren nog even op kraamvisite geweest, maar de motor is nog niet volgroeit.
En voordat ik er mee gaat rijden staat de motor nog ergens op een beurs.
 
Senior46 zit weer in de luiers:

Nee nog niet, gisteren nog even op kraamvisite geweest, maar de motor is nog niet volgroeit.
En voordat ik er mee gaat rijden staat de motor nog ergens op een beurs.

Oh, ik word hier net even bijgepraat..........er is/wordt blijkbaar nogal wat aan de zuigeling gesleuteld
Nou, we zien hem dan wel in februari in Utrecht
 
-10 vanochtend, was wel een beetje erg koud...
mn vingers waren aardig blauw bij aankomst een ruim half uur na vertrek (de handvatverwarming werkt prima voor de handen, maar de vingers zitten er net te ver vanaf).
moest tevens de startkabels erbij halen vanochtend. En zelfs daarmee duurde het even voor de boel startte...

Mag wel weer lente worden van mij
 

Mijn ervaring met de handvat verwarming: Handpalmen worden gegrild en ondertussen vriezen je vingertoppen er af

.... Misschien moet ik toch maar eens kijken voor verwarmde handschoenen.
 
Mijn ervaring met de handvat verwarming: Handpalmen worden gegrild en ondertussen vriezen je vingertoppen er af

.... Misschien moet ik toch maar eens kijken voor verwarmde handschoenen.

Op zich geen problemen met de handvatverwarming, zet deze slechts af en toe op de hoogste stand.
Zadelverwarming is nu toch ook wel lekker.
Maar ik moet morgen toch maar eens een paar dikkere sokken aandoen. Na een uur rijden waren mijn tenen het enigste waar ik last van had.

De cruisecontrol kan denk ik ook niet zo goed tegen de kou.
Deze valt telkens uit en doet het pas weer als de motor is afgezet en opnieuw gestart.
Niet echt praktisch als je op de snelweg zit.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Groeten,
Robert
 
Ik had vanochtend alleen dat mn hele benzinepeil/temp en versnellingsindiatiescherm het helemaal niet deed. Bleef de hele rit zo.


Ik had gewoon dunne sokjes aan en geen probleem met koude tenen. Heb nu net nieuwe revit apache h2o laarsen. (eerst had ik nikolai laarzen) nooit problemen met koude voeten gehad.
Maar dat kan ook persoonlijk zijn.
 

Oh ja, da's waar ook, heb al nieuwe laarzen besteld.
De huidige zijn nodig aan vervanging toe.
Zal straks ook wel weer wat gaan schelen.

Groeten,
Robert
 
Ik zit 2 x per dag een uur op de motor. Ik heb een paar Daytona laarzen, die ik draag met normale sokken. Ook vandaag geen last van koude voeten.

Na afgelopen nacht was ik wel klaar met m'n zomerhandschoenen, met windbreaker binnenhandschoen. Toch maar de winterhandschoenen aangetrokken.

Zou het geen goed idee zijn om handschoenen te maken met enerzijds een dunne handpalm zodat je handvatverwarming nuttig is en anderzijds een dik gepolsterde bovenkant om afkoeling van de wind tegen te gaan. Ik vind nl winterhandschoenenn veel minder lekker rijden dan 'normale'handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de handvat verwarming: Handpalmen worden gegrild en ondertussen vriezen je vingertoppen er af

.... Misschien moet ik toch maar eens kijken voor verwarmde handschoenen.

Ik heb nog een paar liggen die ik niet gebruik. interesse ?
 
Het was weer vreselijk koud vanochtend zeg, bah bah!
De RT moest er 4 x goed over nadenken, wilde hij uiteindelijk toch wakker worden. Kreeg overigens na enig aandringen de sleutel in het contactslot. Wilde in het begin niet echt, ff wat slotenspray erin gespoten en toen ging het wel.

En inderdaad de vingertoppen, aaaaaaaaaaaaaahhh. Was voor het eerst sinds tijden dat ik de winterhandschoenen uit de kast had gehaald, maar die hielpen niet goed genoeg. Heb tot in de middag pijn in mijn vingertoppen gehad en dat van een klein half uurtje op de motor. Maar goed rond 06:00 uur was het dan ook goed koud.

De komende dagen zal de motor vrees ik blijven staan, gezien de weersvoorspellingen. Geef mij maar weer de lente!
 
Ik heb de afgelopen weken ook m'n dikke tweevingerige winterhandschoenen van Dane aan, met thermohandschoentjes eronder. Maar toch ook witte ijzige vingertopjes bij aankomst hoor
En om mijn hals zo'n lekkere warme halsbeschermer van Bikers. En tot boven net onder mijn ogen heb ik dan nog een sjaal gewikkeld. Je adem bevriest bijkans op de stof en de mascara zat bij aankomst op m'n wangen, maar altijd nog beter dan die snijdende ijskoude wind
Mijn winterlaarzen zijn lekker gevoerd met lamsvacht en ik heb schaapswollen zooltjes onderin gelegd .





't Is maar een kwartier rijden elke ochtend........maar toch fijn dat ik m'n motorspullen ook op de (trap)fiets kan gebruiken
 
Laatst bewerkt:
glk slaat de spijker op zijn kop:
Ik vind jullie doorrijders........bikkels



en niet alleen vanwege de kou, ook de gladheid.

Over verwarmde handschoenen:

Toen ik ook nog bikkel was, had ik een soort binnenhandschoentjes met over de bovenkant van de handen en vingers een weerstandsdraad.
die draad wordt warm als je em op de accu aansluit.
Twee draden door de mouwen die bijelkaar komen en dan onder je jas uit komen.
Stekkers tussen jas en motor en tussen handschoen en tussenstuk in de jas.

Voordeel is dus dat de koude kant van je handen verwarmd worden.

Indertijd gekocht bij Struik in Leiden.
 
He dat is leuk ik heb ze destijds ook bij struik gekocht.
Nooit weggedaan en deze week weer gevonden.
Alleen nog een aansluitdraad maken die is wel weg.

Pieter
 
Kreeg overigens na enig aandringen de sleutel in het contactslot. Wilde in het begin niet echt, ff wat slotenspray erin gespoten en toen ging het wel.


Had gisteravond een soort gelijk probleem.
Ging tanken en kreeg de tankdop niet open, slot bevroren.
Dus eerst maar even naar de tankshop voor een busje slotontdooier.
Vandaag maar even alle sloten preventief inspuiten.

Groeten,
Robert
 
Ik heb nog een paar liggen die ik niet gebruik. interesse ?

Mocht PieterMX geen interesse hebben dan ben ik eventueel wel geïnteresseerd.
Is misschien toch wel lekker in combinatie met de handvatverwarming.

Groeten,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond en vanmorgen weer last van een uitvallende cruisecontrol.
Vanmorgen viel hij ook uit tijdens het rijden (gelukkig niet toen hij was ingeschakeld).
Waarschijnlijk een probleem vanwege de kou(?).
Heeft iemand ook problemen met de cc?

Nog even een toevoeging hierop, de RT staat 's-nachts in een onverwarmde garagebox.
Overdag staat hij op mijn werk buiten geparkeerd.
Het is geen luxe paard, maar een werkpaard.

Groeten,
Robert
 
Laatst bewerkt:
@Senior46: Welk merk/type en uiteraard welke maat?

De RT heeft bij mij verder geen last van de kou, maar staat dan ook in een verwarmde garage (een graad of 15). Als hij wat kouder staat/is wil de accu nog wel eens wat zwak zijn, duidelijk te zien aan de dashboardverlichting die behoorlijk dimt als de startmotor zijn werk (probeert) te doen

Trouwens dat de LCD wat sloom functioneert bij koudere temperaturen is normaal. Bij extreem koude temperaturen kan het zelfs kristalliseren, wat schadelijk is voor het schermpje. Geen idee of de RT's hier op voorzien zijn, c.q. een verwarmingselementje achter het scherm hebben.

Overigens zijn 't alleen m'n handen die last hebben van de kou. Zadelverwarming heb ik soms aan, maar is eigenlijk een beetje overbodige luxe als je 't mij vraagt... Daytona laarzen bevallen echt super! Of het nou 10 graden vriest of 30 graden boven het vriespunt is.... Echt een goede koop/keuze geweest.
 
Nee nog niet, gisteren nog even op kraamvisite geweest, maar de motor is nog niet volgroeit.
En voordat ik er mee gaat rijden staat de motor nog ergens op een beurs.

In de nieuwe Motoplus (2-2010) zit een grote, aan beide zijden bedrukte uitvouwposter (85 X55 CM) van het viercilinderige beest. Heb je in ieder geval iets om alvast naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Mocht PieterMX geen interesse hebben dan ben ik eventueel wel geïnteresseerd.
Is misschien toch wel lekker in combinatie met de handvatverwarming.

Groeten,
Robert


Robert8 hoe krijg je dit voor elkaar
Tijd besteed op dit forum:136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten

Dit staat bij jou gegevens.
 
Laatst bewerkt:
...mooie foto's Doug ; vooral die laatste is grappig !

...tjessus..., minus 30 graden..., hoe hou je dat vol...



...ikke heb last van chronische wintertenen (geen grapje deze keer), en heb nu met deze temperaturen al akelig ongemak van enorme zere tenen...

...loop zelfs op de zaak (en ik werk binnen...) met dubbele sokken aan, en heb gewoon mijn oude Uvex motorlaarzen aan...
...het staat voor geen ene meter ; maar het sleept mij wel de kou door...
 
Senior46 over lang aanwezig zijn...:

Robert8 hoe krijg je dit voor elkaar
Tijd besteed op dit forum : 136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten

Dit staat bij jou gegevens.


...ik denk dat je in een soort van zelf verzonnen gemiddelde moet gaan rekenen Teus...

...jij zit er al 5 maanden op..., en ikke met ruim in de 9000 postdingen net 1 maand...




...mijn gegevens :

Aantal berichten geplaatst:
9.319

Tijd besteed op dit forum:1 maand, 1 dag, 9 uren en 16 minuten



...9319..., wat een bezopen aantal trouwens..., met 10.000 stop ik ermee...





...'t wordt tijd dat ik voor elk bericht gewoon een Euro krijg...
...dan levert het schrijven toch nog iets op...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.