BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Bij mij zit de voorkant van de motor bij de koplamp en de achter kant bij de kentekenplaat. De kant van de tank het dichtst bij de voorkant van de motor ervaar ik dan ook als de voorkant van de tank... de kant van de tank die dichterbij de kentekenplaat noem ik de achterkant....

Mijn Option 719 motor heeft geen grijs plastic kapje op de tank richting koplamp zijde van mijn edele delen... wel een fraai stukje spuitwerk met biesjes. Ik denk dat ik de tip van Ootje ga opvolgen...
Zo ziet het er bij een R1200RT-LC uit:

1408521
 
1408566

Zo ziet het er bij de Option 719 RT uit.

1408567


Je kan zien dat de biesjes handwerk zijn. Strakke hand hebben die dames die kennelijk weinig anders doen dan biesjes trekken..
 

In het Promo filmpje doet ze het “uit de losse pols”... zegt niet gek veel over de dagelijkse praktijk..

Iemand hier die op zijn radioloze LC rechts een opberg vakje heeft weten te versieren?
 
1408599


Gisteren was er een jonge hegmus uit het nestje gekukeld en aan de wandel gegaan. Wandeling eindigde onder aan de trap die naar de kelder naast het huis leid. Beestje met de ladder weer in zijn nestje geparkeerd.

We hielden er wel rekening mee dat moeders en vaders het mensen luchtje niet zouden appreciëren.. en warempel, vanmorgen zat ie weer onder aan die trap.
Goed bedoeld wat banaan en kokosbrood er in geduwd, vogel opvang Soest gebeld, die konden het smurfje wel hebben.

1408600


Vogel ambulance Lage Vuursche. Met hagel nieuw materieel.

Bewust rustig de drempeltjes gepakt. En niet in de topkoffer, geen idee hoeveel zuurstof zo’n ukkie consumeert. Kwam niet vaak voor: vogels per motor aangeleverd.

1408601


Daarna maar meteen boodschapjes gedaan. Natte bips. Heerlijke fiets, fascinerend kleurtje. Op onverwachte momenten lacht ze in verleidelijk diep donker blauw naar me. Dan ben ik een blij mensch.
 
Onderstaande komt van FB, betreft 1250RT. Just in case....

Afgelopen vrijdag motor voor zn 10d km gebracht naar BIQER. Aangegeven zit een vreemd gebonk in bij snelheden vanaf 130km en erg bij rond 150-160km. Hmmm alles nagelopen en cardan niet in orde, product of productie foutje, tja kan gebeuren en wordt verholpen.
 
Oei ik hoop dat de cardan van "Assisent Donateur van de Wereldvoedselbank" langer mee gaat.
 
Bekijk bijlage 1408599

Gisteren was er een jonge hegmus uit het nestje gekukeld en aan de wandel gegaan. Wandeling eindigde onder aan de trap die naar de kelder naast het huis leid. Beestje met de ladder weer in zijn nestje geparkeerd.

We hielden er wel rekening mee dat moeders en vaders het mensen luchtje niet zouden appreciëren.. en warempel, vanmorgen zat ie weer onder aan die trap.
Goed bedoeld wat banaan en kokosbrood er in geduwd, vogel opvang Soest gebeld, die konden het smurfje wel hebben.

Bekijk bijlage 1408600

Vogel ambulance Lage Vuursche. Met hagel nieuw materieel.

Bewust rustig de drempeltjes gepakt. En niet in de topkoffer, geen idee hoeveel zuurstof zo’n ukkie consumeert. Kwam niet vaak voor: vogels per motor aangeleverd.

Bekijk bijlage 1408601

Daarna maar meteen boodschapjes gedaan. Natte bips. Heerlijke fiets, fascinerend kleurtje. Op onverwachte momenten lacht ze in verleidelijk diep donker blauw naar me. Dan ben ik een blij mensch.
Dat zeeuws-biesje ziet er kwetsbaarder uit dan het stukkie grijze plastic op mijn LC, daar zou ik inderdaad wel iets overheen wrappen, is dan aleen de vraag of je dat hele midden stuk inclusief rond de tankdop wrapped of alleen het deel waar den edele delen dicht bij verblijven.
Ik heb vandaag nog eens in het volle licht naar naar de achterzijde van de tank van mij LC gekeken: na 30.000 km zie ik daar geen wrijf sporen van mijn erogene zone.
Had het vogeljong wel een helm op? Wel een stoere actie :t
Regen? Vandaag de hele dag droog in regio Rijnmond.
 
Toch een listig taalkundig probleem, want zit ik nu voor of achter mijn laptop.
En ik ben vóór Max Verstappen, daar staan jullie toch zeker achter? :+
Maar goed, ik ben misschien wel achterlijk, maar daar ga ik vooralsnog toch niet van uit.
 
Toch een listig taalkundig probleem, want zit ik nu voor of achter mijn laptop.
En ik ben vóór Max Verstappen, daar staan jullie toch zeker achter? :+
Maar goed, ik ben misschien wel achterlijk, maar daar ga ik vooralsnog toch niet van uit.

Hoeveel mensen zeggen niet "ik zit achter de computer" terwijl ze ervoor zitten. De enige die erachter zit zal een monteur zijn...
 
...Mooi Plaatje...


Heb vanaf het begin zo'n doorzichtige tank-midden-baan-beschermding op het plaatwerk van de S zitten.
Kan er zonder beschadigen ook zo weer af (ff föhnen, en de plak-laag laat makkelijker los)

Het ding is gemaakt van een soort siliconen-achtig materiaal.

Voordeel (vind ik), je ziet het ding amper, en de originele kleur van het plaatwerk komt er gewoon doorheen.

Kostte destijds een euro of 15 bij een motorwinkel.

Zojuist zo'n ding er op gefriemeld. Zitten nog wel wat luchtbellekes onder, mag de pret niet drukken.
 
...ze bouwen ook pas bijna een jaar of 100 (ofzo) van die cardan dingen..., dus logisch dat er nog wat dingetjes fout kunnen gaan... :+

Een monteur zal er wel achter kunnen komen wat het euvel is... :+:+
Dan zijn het geen kinderziektes maar is het een soort Alzheimer.
Misschien door de kunst van het weglaten bij het cardan ontwerp.
Ondertussen heb ik er wel vertrouwen in maar het blijft me verwonderen dat het eenzijdig opgehangen achterwiel met dames-vuist groot gat in het midden niet op een gegeven moment onder de motor wegklapt 8)7
 
Als je gaat rekenen welke krachten op dat gedeelte komen valt het wel mee. Paar 100kg en dan een klap van 2,5g hebben we het over 600kg max op een kleine arm.

Industrieel gezien is dat natuurlijk niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan