BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zo'n nieuwe ziet er toch ook wel erg prettig uit... Drie keer een RT op rij? Dan bevalt ie jou wel errug goed :Y


Ik ben er zeker blij mee, maar als ik hem nu zou moeten vervangen denk ik niet dat ik direct weer een RT zou kopen. 't Is een heerlijk ding om mee te cruisen en sturen en met woon/werk in de huidige omstandigheden pak ik niet zomaar wat anders, maar ik vind de boxer als blok toch een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht, met alles wat ik erover gehoord had. Hij trekt niet lineair, bij het schakelen houdt ie even in tenzij ik zonder koppeling schakel (lijkt alsof ie op een 80% map loopt zolang je de koppeling niet volledig uit hebt? :?), en ik vind eigenlijk dat ie net wat te weinig pit heeft om de RT vlot van z'n plek te krijgen en op de snelweg goed mee te komen. Ik zou de koppelingsschakelaar kunnen doorlussen, als die niet verbonden was aan de cruise control. Zowel m'n KTM als zéker de Bandit trekken veel harder aan de armpjes. Ik heb hem daar niet voor, maar ik mis toch wat.

Denk persoonlijk dat ik over een jaartje of zo zachtjes aan naar een K1600GT ga zoeken... Even een spaardoelletje stellen, dat wel :+
Ik heb ook mijn derde RT, eerst een R1150RT, toen een R1200RT-DOHC en nu een R1200RT-LC, daar zit wel een progressieve lijn van verbetering in.
Allemaal ideaal als cruiser en voor lange motor vakanties.
In de zomer had ik even een S1000 als leen fiets, tja dan wordt je weer herinnerd aan wat mogelijk is aan trekkracht, trok het ding in z'n 6 nog haast in een wheelie bij een inhaal manouvre op de snelweg.
Je opmerkingen over niet lineair optrekken van de RT herken ik niet, schakelen met en zonder assistente gaat ook zonder inhouden (ik kan wel vrij goed schakelen al zeg ik het zelf O-)).
Verder vind ik toch echt dat de RT meer dan voldoende pit heeft om in het verkeer mee te komen, weinig auto's die je bij kunnen houden kwa accelleratie en topsnelheid. Wil je op Assen racen dan moet je geen RT nemen.
Het nut van schakelen als de cruisecontrol aanstaat ontgaat me: je trekt op en schakelt op tot een bepaalde gewenste snelheid en zet de cruisecontrol er op, beetje sneller of langzamer met het cruisecontrol flippertje.
 
Ik heb ook mijn derde RT, eerst een R1150RT, toen een R1200RT-DOHC en nu een R1200RT-LC, daar zit wel een progressieve lijn van verbetering in.
Allemaal ideaal als cruiser en voor lange motor vakanties.
In de zomer had ik even een S1000 als leen fiets, tja dan wordt je weer herinnerd aan wat mogelijk is aan trekkracht, trok het ding in z'n 6 nog haast in een wheelie bij een inhaal manouvre op de snelweg.
Je opmerkingen over niet lineair optrekken van de RT herken ik niet, schakelen met en zonder assistente gaat ook zonder inhouden (ik kan wel vrij goed schakelen al zeg ik het zelf O-)).
Verder vind ik toch echt dat de RT meer dan voldoende pit heeft om in het verkeer mee te komen, weinig auto's die je bij kunnen houden kwa accelleratie en topsnelheid. Wil je op Assen racen dan moet je geen RT nemen.
Het nut van schakelen als de cruisecontrol aanstaat ontgaat me: je trekt op en schakelt op tot een bepaalde gewenste snelheid en zet de cruisecontrol er op, beetje sneller of langzamer met het cruisecontrol flippertje.
Warm is hij meer lineair dan koud, maar ik vind het niet perfect. Maar goed het is een eerste model. Hij is inderdaad sneller dan de meeste auto's, maar het is niet moeiteloos en dat verwacht ik toch een beetje van een zware motor (qua cc's). Ik heb het idee dat de motor bij het schakelen probeert mee te denken oid (voor zachter aangrijpen oid?), maar dat wil ik helemaal niet, want ik vind ook dat ik het prima zelf kan. Zoals ik zei, zonder de koppeling te gebruiken voel ik die aarzeling- opnieuw oppakken niet maar met wel. Ik vind het wel gek, en het lijkt me niet helemaal horen. Volgende week krijgt ie een megabeurt, eens kijken of dat verschil maakt.
 
617ABD55-26B5-4FEE-8CCF-2D4D13A421B2.jpeg

Groet, Ab
 
Omdat ik binnenkort afscheid ga nemen van mijn RT bied ik hierbij mijn platte kofferdeksels aan.
Let op deze zijn bestemd voor een watergekoelde RT.

De deksels zijn 9 centimeter smaller dan de originele kofferdeksels.
Hiermee kun je makkelijker tussen het overige verkeer door rijden bij file vorming.

Uitstekende pasvorm waardoor de koffers waterdicht blijven.
Zijn binnen een paar minuten te monteren op de originele scharnieren.

Af te halen in Boxtel of verzending via Post NL.

Vraagprijs € 250,- maar bieden mag uiteraard.

≥ kofferdeksel smalle uitvoering voor R1200RT LV of K1600 - Accessoires | Koffers en Tassen - Marktplaats.nl

20190106_132945.jpg
20190106_132954.jpg
20190106_132959.jpg
20190106_134428.jpg
20190106_134442.jpg
20190106_150732.jpg
20190106_132945.jpg20190106_132954.jpg20190106_132959.jpg20190106_134428.jpg20190106_134442.jpg20190106_150732.jpg
 
20B59C2C-CCE0-48FF-9879-4866D611BC5C.jpeg


In het motorhok te Schiphol is het sinds de verplaatsing vrij rustig. Ik vermoed omdat het een beetje gepruts is om er in te komen. Sommigen zetten de motor liever onder een overhang van het gebouw er naast, zoals deze fraaie RT:
D1335334-3353-478A-88B1-2220CC6ED028.jpeg

Die heeft een LC koffer in kleur:
E6D1AD2D-1EFE-4B0E-AFBA-C160F71460A2.jpeg

Waarschijnlijk (aanname van mijn kant) een gevalletje schade vergoed door All Risc en schade koffer schappelijk op Marktplaats.
Wat ik me dan afvraag: zou deze persoon het lichtje in de koffer aan de praat hebben gekregen? En het remlicht? En: een afstandbediening geregeld voor het Central Lock systeem dat in deze koffer is ingebouwd?

Iemand van hier (Blue Pugilist?)
 

Bijlagen

  • E9158DCA-2F1E-4817-B297-A14D37A89CB1.jpeg
    E9158DCA-2F1E-4817-B297-A14D37A89CB1.jpeg
    473,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Omdat ik binnenkort afscheid ga nemen van mijn RT bied ik hierbij mijn platte kofferdeksels aan.
Let op deze zijn bestemd voor een watergekoelde RT.

De deksels zijn 9 centimeter smaller dan de originele kofferdeksels.
Hiermee kun je makkelijker tussen het overige verkeer door rijden bij file vorming.

Uitstekende pasvorm waardoor de koffers waterdicht blijven.
Zijn binnen een paar minuten te monteren op de originele scharnieren.

Af te halen in Boxtel of verzending via Post NL.

Vraagprijs € 250,- maar bieden mag uiteraard.

≥ kofferdeksel smalle uitvoering voor R1200RT LV of K1600 - Accessoires | Koffers en Tassen - Marktplaats.nl

Bekijk bijlage 1346517Bekijk bijlage 1346518Bekijk bijlage 1346519Bekijk bijlage 1346520Bekijk bijlage 1346521Bekijk bijlage 1346522Bekijk bijlage 1346517Bekijk bijlage 1346518Bekijk bijlage 1346519Bekijk bijlage 1346520Bekijk bijlage 1346521Bekijk bijlage 1346522
En wat wordt de opvolger? Een gs, of passen de platte deksels niet op de 1250? 😎
 
En wat wordt de opvolger? Een gs, of passen de platte deksels niet op de 1250? 😎

De opvolger wordt als het goed is een elektrische fiets.:Y

Na 13 jaar 200km per dag woon-/werkverkeer ben ik druk bezig met een nieuwe baan dichter bij huis en het liefst op fietsafstand.
De laatste 10 jaar heb ik in totaal bijna 400.000 km op drie verschillende RT's gereden die allemaal door mijn werkgever werden geleased.
Ik heb al die jaren met heel veel plezier door weer en wind motor gereden maar ik zal blij zijn als ik nu dichter bij huis naar mijn werk kan gaan.
En omdat ik privé niet van plan ben om een motor te gaan aanschaffen gaan de deksels in de verkoop.

Groeten,
Robert
 
Omdat ik binnenkort afscheid ga nemen van mijn RT bied ik hierbij mijn platte kofferdeksels aan.
Let op deze zijn bestemd voor een watergekoelde RT.

De deksels zijn 9 centimeter smaller dan de originele kofferdeksels.
Hiermee kun je makkelijker tussen het overige verkeer door rijden bij file vorming.

Uitstekende pasvorm waardoor de koffers waterdicht blijven.
Zijn binnen een paar minuten te monteren op de originele scharnieren.

De smalle kofferdeksels zijn inmiddels verkocht.

Groeten,
Robert
 
Vandaag door een driftig kereltje in Polootje bijna met RT en al omver gereden. Ik verleende op rotonde voorrang aan een rouwstoet. Met zwarte vlaggetjes. Dat vond het Polo kereltje niet nodig. Wilde zich er al druk en agressief gebarend (ook naar de bestuurders van de auto’s met zwarte vlaggetjes!) tussen wurgen en schroomde niet om daarbij mij bijna om ver te rijden. Ik was bijna verleid om de valbeugel ff in zijn deur te duwen...

Uiteindelijk kwam hij er niet tussen en nam hij al vloekend de volgende rotonde afrit. Het wordt er niet beschaafder op in ons drukke landje met haastige mensjes....

Nog ff opgezocht: formeel had de eerste auto van die rouwstoet mij voorrang moeten verlenen omdat ie aan zijn kant van de rotonde haaientanden had. Maar eenmaal de rotonde op dient men de rouwstoet niet te doorbreken, staat bekeuring van €90,- voor.

Maar er mag toch ook zoiets zijn als “respect” en “goed fatsoen”?

Vast dat dat Polo mannetje geen leuk leven heeft....
 
Terug
Bovenaan Onderaan