Jeroen1969
MF veteraan
Intimiderend, dat dacht ik ook voordat ik erop gereden had. En ik rijdt niet bijster lang motor. Maar lang genoeg om deze pk's aan de hand te kunnen leiden (tot aan zekere grenzen, maar dat ligt aan jezelf/rechterhand). Maar de RT 14-17 of 1250LC wijkt weinig van elkaar af, knoppenwinkel en scherm ed, maar met de 6 cilinder heb je ze wel op een rijtje! Bovendien heeft de 1250 nog genoeg kinderziekten, want bij alle BMW is de tweede versie pas de betere versie.
P.S. Ik wilde na mijn RT eigenlijk een Triumph Trophy 1200 maar werd echt verliefd op de handelbaarheid van de K en die motor!
Nou heb ik van bitter weinig kinderziektes bij de introductie van de R1250RT gehoord tot op heden, tot mijn grote verassing ook eigenlijk... En we zijn stiekem toch al 9 maanden verder....
Ongetwijfeld is de K1600GT een beest van een apparaat met heerlijke rijeigenschappen. Ik kan er niets zinnigs over zeggen, behalve dan dat ik zeer gehecht ben aan A. een twin en B. een boxer. Ja, die "dikke tieten" zien er niet uit. Maar...... het zwaartepunt van de motor ligt lekker laag. En dat bevalt mij uitstekend. En natuurlijk zit er ook een groot gehalte "Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet" want ik heb precies 1 jaar na het halen van mijn motorrijbewijs geen boxer gereden....