Jeroen1969
MF veteraan
OK, kleine intro. Karin heeft laten vallen het toch fijn te vinden als er slechts 2 motorfietsen in de schuur staan. Nou kost Sidney niet gek veel. Tikje meer onderhoud, frutseltje afschrijving, plukje verzekering en wegenbelasting. Maar. Ze wordt ook 10 jaar oud. Hoe gaat dat straks met de ESA? Dus: Karin zou het echt prettig vinden als ik het voor elkaar zou krijgen te kunnen kiezen welke fiets zou moeten sneuvelen als ik met het mes op de keel zou moeten kiezen.
Ik heb haar achtereen volgens min of meer op een R1150R, een R1200ST en een R1200RS "gedwongen" zodat "haar" motor eigenlijk "mijn" motor was en ik zo lol had van de twee exemplaren die er bij ons in de schuur stonden. Nu heeft moeders vorig jaar om deze tijd ongeveer dus zelf een motor uitgezocht en is de tijd zo'n beetje voorbij dat zij de voorraad van 3 motoren nog leuk kon vinden. Ratio is 1 ding, gevoel een ander. Maar ik ben ernstig gek op het meiske, dus als ik haar een plezier doe met dit schuifspel van speelgoed, dan ga ik mijn stinkende best doen uit deze lastige puzzel te gaan komen. Op voorhand verrot lastig want beide fietsen zijn me erg lief.
Betekent dat beide motoren me ongeveer even lief zijn, ze hebben elk hun eigen sterke kant. Maar kennelijk is de RT toch de wat meer all-round motor want die heeft dan een dikke 8k km gereden en de RS een kleine 8 km, ik moet biechten dat sinds oktober (toen ik haar voor heur jaar beurt met 8.800 km bij Roelof inleverde), RooS slechts een dikke 5k km gereden heeft dus het is nog ff de vraag of RooS die 8k km dit jaar nog wel gaat halen...
Als RooS gaat sneuvelen EN ik particulier Sidney weet te verkopen, mag ik als beloning voor mijn goede gedrag eind oktober een LC fiets bemachtigen. Dus ja, het heeft er alle schijn van dat ik toch overstag ga.
Met een beetje hulp van diens echtgenote.
Dat klopt. Sidney is een toppertje. En als woon-werk buffel absoluut rete geschikt. Maar met het aanbod van mijn lief om 2-naar-1 betekend je mag najaar wat nieuwers ging ik wel even achter de oren krabben...
Afgelopen eind oktober had ik immers mijn nieuwsgierigheid naar de nieuwe R1250RT bevredigd met een proefritje op deze hagel verse demo van Van Harten. Wat mij opviel: ondanks zwaardere gewicht, toch verbazingwekkend "lichtvoetig" in het rijden. Lekker beetje koppel. Lekker beetje power. Eigenlijk qua dynamiek ernstig vergelijkbaar met de dynamiek van RooS..... Of, zoals inmiddels sommige JoeptTjoep revieuwers zeggen, voor een vette Toer Motor is deze R1250RT nog een behoorlijke klap sportief.
Zie deze filmpjes: The Missenden Flyer (goedzakkerige Brexiteer die zelf GSA rijdt)
Voor wie van dat heerlijke Oostenrijkse gebrabbel houdt: 1000 PS heeft ook een mening Los van dat ik het heerlijk vindt om te horen, vindt ik die gasten van 1000 PS de zaakjes ook zo broodnuchter en soms grappig onder woorden weten te brengen. Belachelijk leuk werk trouwens, wat die gasten hebben. Filmpjes van motoren maken in per definitie geweldige motor rij omgeving. Zou bijna jaloers worden...
En de Yankees zijn door de regen en de bergen gaan toeren.
Al een heel bultje eerlijk gezegd. Het nadert nu wel de ontknoping. Vandaag gekeken in hoeverre de F700GS die namens Karin in de garage staat, het gat kan vullen dat zou vallen als RooS sneuvelt in dit "Van 2 naar 1" verhaal. Met een maat (hij op een Ducati Multistrada) wat bochtig dijkwerk gedaan. Conclusie: ergens tussen de 80 en 90% wel.
Morgen weer een proefrit met de R1250RT, met dezelfde maat. Ook weer wat bochtig werk.
Alternatief plan: Sidney er uit en RooS houden en maar weer een Schiphol Personeels Parkeerpas aanvragen. Nou is autorijden naar mijn werk niet bepaald mijn hobby. Dus zoals de kaarten nu liggen kon het wel eens er op neer komen dat Van 2 naar 1 neer komt op de komst van een nieuwe R1250RT. En het tekenen van een contract dat Karin onder mijn neus gaat drukken dat het mij verboden wordt de eerst komende 5 jaar een andere motor te kopen....
Maar goed, als die RT komt, dan wil ik wel graag die valbeugels. Bij elkaar ongeveer €600,-. Twee keer je motor op de zijkant leggen en je hebt ze al weer terug verdiend. Mooi is anders, ik weet het, maar de ervaring leert dat er wel eens een jiffy incidentje is. Of een glad stoeprandje ff verkeerd ingeschat (dat was half jaartje terug de laatste keer dat ik "plezier" had van de valbeugels. Ik denk aan die verchroomde exemplaren en daar dan transparant tuinslang om de hoekjes heen. Maar de RT is er op zijn vroegst 1 november.
Ik heb haar achtereen volgens min of meer op een R1150R, een R1200ST en een R1200RS "gedwongen" zodat "haar" motor eigenlijk "mijn" motor was en ik zo lol had van de twee exemplaren die er bij ons in de schuur stonden. Nu heeft moeders vorig jaar om deze tijd ongeveer dus zelf een motor uitgezocht en is de tijd zo'n beetje voorbij dat zij de voorraad van 3 motoren nog leuk kon vinden. Ratio is 1 ding, gevoel een ander. Maar ik ben ernstig gek op het meiske, dus als ik haar een plezier doe met dit schuifspel van speelgoed, dan ga ik mijn stinkende best doen uit deze lastige puzzel te gaan komen. Op voorhand verrot lastig want beide fietsen zijn me erg lief.
Afgelopen anderhalf jaar had ik 1 auto en 2 motoren ter beschikking. De auto heeft ongeveer 10k per jaar gereden, de beide motoren ongeveer 8k elk. De auto (een Pumaatje) heeft niet alleen woon-werk gedaan maar ook best aardig wat visite ritjes naar vrienden, familie en kennissen en die hebben wij tot ongeveer in Assen.Ga je toch overstag?
Betekent dat beide motoren me ongeveer even lief zijn, ze hebben elk hun eigen sterke kant. Maar kennelijk is de RT toch de wat meer all-round motor want die heeft dan een dikke 8k km gereden en de RS een kleine 8 km, ik moet biechten dat sinds oktober (toen ik haar voor heur jaar beurt met 8.800 km bij Roelof inleverde), RooS slechts een dikke 5k km gereden heeft dus het is nog ff de vraag of RooS die 8k km dit jaar nog wel gaat halen...
Als RooS gaat sneuvelen EN ik particulier Sidney weet te verkopen, mag ik als beloning voor mijn goede gedrag eind oktober een LC fiets bemachtigen. Dus ja, het heeft er alle schijn van dat ik toch overstag ga.
Oh jee..., Jeroen's hek is van Jeroen's dam...
Met een beetje hulp van diens echtgenote.
Arme Sidney....
Dat klopt. Sidney is een toppertje. En als woon-werk buffel absoluut rete geschikt. Maar met het aanbod van mijn lief om 2-naar-1 betekend je mag najaar wat nieuwers ging ik wel even achter de oren krabben...
Afgelopen eind oktober had ik immers mijn nieuwsgierigheid naar de nieuwe R1250RT bevredigd met een proefritje op deze hagel verse demo van Van Harten. Wat mij opviel: ondanks zwaardere gewicht, toch verbazingwekkend "lichtvoetig" in het rijden. Lekker beetje koppel. Lekker beetje power. Eigenlijk qua dynamiek ernstig vergelijkbaar met de dynamiek van RooS..... Of, zoals inmiddels sommige JoeptTjoep revieuwers zeggen, voor een vette Toer Motor is deze R1250RT nog een behoorlijke klap sportief.
Zie deze filmpjes: The Missenden Flyer (goedzakkerige Brexiteer die zelf GSA rijdt)
Voor wie van dat heerlijke Oostenrijkse gebrabbel houdt: 1000 PS heeft ook een mening Los van dat ik het heerlijk vindt om te horen, vindt ik die gasten van 1000 PS de zaakjes ook zo broodnuchter en soms grappig onder woorden weten te brengen. Belachelijk leuk werk trouwens, wat die gasten hebben. Filmpjes van motoren maken in per definitie geweldige motor rij omgeving. Zou bijna jaloers worden...
En de Yankees zijn door de regen en de bergen gaan toeren.
Benieuwd hoeveel onrustige nachten dit weer oplevert
Al een heel bultje eerlijk gezegd. Het nadert nu wel de ontknoping. Vandaag gekeken in hoeverre de F700GS die namens Karin in de garage staat, het gat kan vullen dat zou vallen als RooS sneuvelt in dit "Van 2 naar 1" verhaal. Met een maat (hij op een Ducati Multistrada) wat bochtig dijkwerk gedaan. Conclusie: ergens tussen de 80 en 90% wel.
Morgen weer een proefrit met de R1250RT, met dezelfde maat. Ook weer wat bochtig werk.
Alternatief plan: Sidney er uit en RooS houden en maar weer een Schiphol Personeels Parkeerpas aanvragen. Nou is autorijden naar mijn werk niet bepaald mijn hobby. Dus zoals de kaarten nu liggen kon het wel eens er op neer komen dat Van 2 naar 1 neer komt op de komst van een nieuwe R1250RT. En het tekenen van een contract dat Karin onder mijn neus gaat drukken dat het mij verboden wordt de eerst komende 5 jaar een andere motor te kopen....
Maar goed, als die RT komt, dan wil ik wel graag die valbeugels. Bij elkaar ongeveer €600,-. Twee keer je motor op de zijkant leggen en je hebt ze al weer terug verdiend. Mooi is anders, ik weet het, maar de ervaring leert dat er wel eens een jiffy incidentje is. Of een glad stoeprandje ff verkeerd ingeschat (dat was half jaartje terug de laatste keer dat ik "plezier" had van de valbeugels. Ik denk aan die verchroomde exemplaren en daar dan transparant tuinslang om de hoekjes heen. Maar de RT is er op zijn vroegst 1 november.