• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

4 mei 2004
2.989
156
60
de polder
Ik herken dit wel Jeroen.
Voor mijn werk via de A6 naar Amstelveen.....wat een gekkenhuis en haast op de weg. En allemaal ten koste van fatsoen, geduld en een beetje beschaving in het verkeer.....verschrikkelijk. !!
 

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.508
20
49
Lage Vuursche
Gister interessant RT dagje gehad. ‘s Ochtends naar het bemanningencentrum te Schiphol, de directeur van de Air France KLM Holding kwam zich voorstellen en vragen beantwoorden. De man is Canadees van “De Engelstalige Kant”, dus ik wilde wel ff heen.
462A4E49-F207-461A-9C1C-7EB74901A245.jpeg
Vreemde plek om pauze te houden tijdens de rijlessen...
Beetje burgerlijk ongehoorzaam is het zooitje ongeregeld motor chauffeurs wel (ik incluis)
1FB2CB3A-5FE1-461E-B45F-06B10B864041.jpeg
Bij 1 bord was “25-01” niet afgeplakt. Dus nam iedereen, ik incluis, aan dat het dus open was. De mannen die ter rechterzijde met de stoep in de weer waren schudden wat meewarig het hoofd toen ik ter linkerzijde langs de afzetting manoevreerde om de fiets droog te stallen. Ik zou er maar anderhalf uur staan. In die tijd was de stoep tot links nooit open getrokken. Maar wel 2 hagelbuien over gekomen.
Na afloop het plan om via collega die in Amsterdam woont en vorige week op bezoek was geweest om op mijn vleugel te spelen en zijn partituur op de vleugel had laten staan, naar piano les in Zaandam.
Dikke chaos in Amsterdam, een tunnel dicht. Gelukkig kan Siri voor mij weer een telefoonverbinding tot stand brengen als ik haar dat vriendelijk vraag na de meest recente firmware update van de Sena 20S (die vanaf iOS 10 me plotsklaps de gekste dingen vertelde als ik wilde bellen, tot aan “zoekt u hulp bij zelfdoding? Ik kan u de volgende websites aanbevelen...” aan toe). Mijn collega kletste mij vakkundig om de opstopping heen. Ik dacht op enig moment ff slim te zijn en stoepje op te gaan. Droge trottoirbanden meermaals schuin gepakt. Kwam er achter dat hagel het spul net ff te glad maakt. Sidney op heur zijkant, lang leve de valbeugels. Maar tot mijn grote verassings stopte 3 auto’s onmiddelijk en binnen 15 seconde na mijn suffe aktie stond Sidney weer rechtop. 1 makker, onder de tattoo’s, voegde met vet Amsterdams accent toe: “Geeft niets maatje, ik ben dit wel gewend”. Kortom: er is gelukkig ook nog een beschaafd deel onder de medelanders!

Enfin, ff bij mijn collega op zijn Yamaha C6 (2 meter 30 vleugel genot) gepingeld, op naar Zaandam.
Zowaar zinvolle verkeersinfo op het display van de navigator VI (ook geüpdate, verkeersinfo komt via de Smartlink vanaf de EiFeun het kastje binnen). A10 oprit richting Zaandam afgesloten.
De navigator kletst me daar wel ff omheen.
0EADFBC7-E242-4FDB-942B-CC397C6114DF.jpeg
Er lag nog wel een beste sloot tussen mij en de piano docent (Lucas de Bruin, Google die man maar eens). Met het pontje. Rijkelijk gevulde pont mevrouw stapt op de rij wachtenden af met mobiele pin unit (“alleen pinnen!”) en negeert mij hartstochtelijk, ondanks mijn gezwaai toen ze mij letterlijk links liet liggen. OK. Dan rij ik zo de pont maar op. Daar wordt ik in een taartpunt vormige vrije ruimte gedirigeerd. Maar wel taartpunt van het formaat “Niet te groot stuk aub, ik probeer af te vallen!”. Kortom, ik stond ingeklemd dus kon ook op de boot niet de kosten van de overtocht voldoen.
“Schipper mag ik overvaren, ja of nee? Moet ik dan ook geld betalen, ja of nee?” Kent u dat liedje nog?
Gelukkig was de terugreis “uneventful”, afgezien van een pittige hagelbui op de helm.
 
Likes: Unruled

ootje

MF veteraan
3 apr 2006
32.911
33
53
Tussen zout en zoet
Bezoek Site
@Foto 1: betaalt jouw beroep zo slecht dat er een bijbaantje nodig is ? Je heb ooit eens geroepen dat je collega's veel alimentatie betalen, misschien is dat de reden. Ik zie het bij buschauffeurs wel vaker dat ze rijles geven.

@Foto 2: aah, pont Hembrug …. Althans zo heette het toen ik elke dag op de Puch met hoog stuur deze pont nam naar de zeevaartschool. Toen lag de brug er nog. Nu gaat de trein door de tunnel.


Vandaag door een driftig kereltje in Polootje bijna met RT en al omver gereden. ..
It wasn't me.
Heb al jaren geen Polootje meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Likes: Jeroen1969

daan944

Die hard MF'er
30 jun 2015
654
21
32
Rijswijk ZH
Best wel heel bijzonder, voor het eerst dat ik de motor half februari uit de winterslaap haal.
Geen pekel, 16 graden, bijna geen wind, wat heb je nog meer nodig voor een lekker toertje :]
Wacht ff, dit is toch het RT topic? Dat is juist mn wintermotor! ;) op wat voor motor kan je het beter de gehele winter uithouden?

Maar fijn dat je weer aan het rijden bent, vitamine M gemist? :)
 
2 sep 2012
3.508
20
49
Lage Vuursche
Morgen ga ik naar de motorbeurs. Ik laat de RS toch nog maar in de schuur staan, hier in de buurt is onlangs nog gestrooid. Dus de RT gaat die kant op. Vorige 2 edities dacht ik dat het wel goed aangegeven zou zijn, hoe bij de Motorparkeerplaats te komen. Bleek in de praktijk vanuit Lage Vuursche wat tegen te vallen. Nix geen bordjes of zo. Beide keren maar over het fietspad gesukkeld en daarbij niet door een motoragent of verkeersregelaar vermanend aangesproken. Laatste stukkie motor aan de hand.

Deze keer me goed voorbereid, dus de website van de motorbeurs op de computer bekeken want op de mobiele versie wordt je niet wijzer. KNMV verzorgt een gratis motor parkeerplaats en bij aankomst krijg je als motorrijdende bezoeker zowaar een gratis bakkie pleur. OK. Hoe kom ik daar dan? "Houd voor de motorparkeerplaats het volgende navigatieadres aan: Weg der Verenigde Naties, route 200, hal 3 bij deur 208 naar binnen.". Nou, mijn Navigator VI kon daar niet mee uit de voeten. Wat een mooie tijd leven we toch in: Google is je vriend:
2019-02-16.png
In Basecamp vlaggetje gedrukt bij deur 208. Blijkt dat ik afgelopen keren vanaf de andere kant naar de beurs ben gereden. Vandaar waarschijnlijk geen bordjes gezien. Ben benieuwd morgen.
De missie: slotje scoren voor de Navigator VI houder op de GS van Karin. Kwijlen naar de nieuwe blauwe RS. FF op zitten. Klushandschoentjes. En met twee maatjes wat Duuukaaties bekijken. Want die twee zijn DucatiFielen. Er zijn vast ergere ziektes.
 
2 sep 2012
3.508
20
49
Lage Vuursche
Parkeren op Schiphol bij het Bemanningen Centrum is ondertussen een stevig dingetje geworden. Het bewuste motorhok gaat tegen de vlakte. Er zijn een paar stoeptegels neergekwakt (niet geheel vlak ook) naast het te slopen hok. "Tijdelijke Motorstalling" staat daar bij. Nou, de RT komt daar niet te staan... Los van het feit dat dit met mijn voorkeurmeldingstijden niet gaat. Want vol.Schiphol hult zich in stilzwijgen wanneer gevraagd wordt hoe lang het duurt voordat er een nieuwe locatie geregeld is. Vrees dat het zomaar een paar jaar kan duren. Zo lang zoek ik mijn heil wel onder de G-Pier. Beste tippel van een dikke 5 minuten. Afgelopen week kon ik er steevast de motor kwijt. Hou mijn hart vast voor die parkeermogelijkheden wanneer het structureel lekkerder weer gaat worden... g-pier.JPG

Oh ja, wat dappere dodo's hebben het "Verboden te Parkeren ivm Sloop" bord genegeerd. Die motoren zijn weggesleept.... Ik stond toen al onder de G-Pier...
 

ootje

MF veteraan
3 apr 2006
32.911
33
53
Tussen zout en zoet
Bezoek Site
Ik kwam vanmorgen de RT tegen in het koetshuijs.
Hij keek een beetje zielig. Tot mijn grote schrik zat een dikke laag bagger van 2018 er nog steeds op. :$
Dus maar even onder de douche gezet en aan het 220-12 infuus.
Tsja en als je hem dan start moet je natuurlijk wel de motor goed warm laten draaien. })
Dus de lederen box aan en lekker zo'n 80 km. door het Noord-Hollandsche getoert.
Natuurlijk wel de bandjes gevuld met Texacolucht.
Was lekker met 15 graden.