BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Met een ram-mount op het stuur, of met een zuignap op de kuip. Maar meestal gewoon aan mijn helm
 
Op het stuur. Dan film je door de ruit heen dus, ziet dat er nog een beetje goed uit dan?

Helm liever niet denk ik, zul je wel merken bij wat hogere snelheden.
 
Nee hoor. Merk ik helemaal niets van.
Als de GoPro op mijn helm zit ( op de kin) film ik ook door de ruit heen. Gaat goed.
Kijk maar naar mijn filmpjes
 
Na een aantal setjes Roadsmart III heb ik nu de IV GT besteld. Niet omdat ik niet tevreden ben, integendeel, maar omdat ik benieuwd ben naar de laatste versie. Zijn er ervaringsdeskundigen met de IV? Verschil III versus IV?
 
Jazeker, heb nu de Roadsmart 4 GT onder mijn RT zitten; erg fijne bandjes en geeft veel vertrouwen in de bochten, tot op heden nog geen slippertje gehad. Hiervoor de Roadsmart 3 (niet de GT) onder mijn RT gehad, en deze 2 lijken erg op elkaar behalve dan dat de 3 iets harder lijkt (gingen dan ook zo'n 17000km mee).

Heb mijn R1250RT te koop staan, misschien hier een liefhebber ≥ Te koop BMW R1250RT 2020 in showroomstaat — Motoren | BMW — Marktplaats
 

Bijlagen

  • 20230905_094519.jpg
    20230905_094519.jpg
    571,5 KB · Weergaven: 0
  • 20230905_094812.jpg
    20230905_094812.jpg
    560 KB · Weergaven: 0
Ik wil een navigatie op de RT (2017) zetten. Maar welke?
Ik ben in feite een Newbie in navigatie land. In de auto rij ik met een oude Garmin, op de fiets ook.
Is een XT2(met extra opzet-stuk) de beste oplossing, of toch de nieuwe bmw connectedride, of de Navigator VI
 
Ik heb een houder op het stuur waar mn telefoon netjes waterdicht in zit.
Goed verstelbaar, dus altijd wel leesbaar scherm.
Telefoon gekoppeld aan de headset in de helm voor de aanwijzingen.

Trouwens jarenlang gereden met de telefoon in de binnenzak, en alleen op gesproken navigatie gedaan.
Ging ook prima.

En als navigatieapp gebruik ik flitsmeister.
(op de foto op dark-mode, maar kan natuurlijk ook op licht.)
nav_20240224.jpg
 
Navigatie op de RT? Dan gebruik je toch gewoon een BMW Navigator, pas er precies in. Of een Garmin, ik dacht XT, past ook precies.

Garmin zou mijn voorkeur hebben.
 
met de connected-app heb ik vooral Frustratie.
zie navi draadje..

laatste nieuws: bij langere ritten trekt de app de ververste batterij van een Galaxy S7 sneller leeg dan de het kabeltje m kan bij vullen..
speciaal batterij laten vervangen, dat helpt niet.. na pakweg 3uur loopt je telefoon leeg, bij 4u stopt ie.. heeeeel frusterend

binnenkort een lange-duur test met een galaxy S10e...

maar in het algemeen: als je aan een garmen of tomtom gewend bent is die telefoon-app maar niets.
 
met de connected-app heb ik vooral Frustratie.
zie navi draadje..

laatste nieuws: bij langere ritten trekt de app de ververste batterij van een Galaxy S7 sneller leeg dan de het kabeltje m kan bij vullen..
speciaal batterij laten vervangen, dat helpt niet.. na pakweg 3uur loopt je telefoon leeg, bij 4u stopt ie.. heeeeel frusterend

binnenkort een lange-duur test met een galaxy S10e...

maar in het algemeen: als je aan een garmen of tomtom gewend bent is die telefoon-app maar niets.

Bij mn Samsung S22 Ultra heb ik dat probleem niet. Je kan energiebesparing aanzetten en eventueel het scherm dimmen. Ik gebruik de telefoon om de kaart te laten zien (R1250RS heeft niet het breedbeeld scherm wat de R1250RT heeft) en ben daar erg blij mee.

Enige gemis aan de app vind ik dat hij geen support heeft voor tussenstops. Dat is erg onhandig, want ik blaas dan mooi langs dat leuke terrasje waar we met de groep zouden samenkomen.
 
met de connected-app heb ik vooral Frustratie.
zie navi draadje..

laatste nieuws: bij langere ritten trekt de app de ververste batterij van een Galaxy S7 sneller leeg dan de het kabeltje m kan bij vullen..
speciaal batterij laten vervangen, dat helpt niet.. na pakweg 3uur loopt je telefoon leeg, bij 4u stopt ie.. heeeeel frusterend

binnenkort een lange-duur test met een galaxy S10e...

maar in het algemeen: als je aan een garmen of tomtom gewend bent is die telefoon-app maar niets.
Al eerder geschreven maar met een goede USB lader ben je van je frustratie af. Mijn mobiel staat ook hele tijd aan bij navigeren en laadt snel naar 100% en blijft dat dan ook.
 
ff wat anders

Hoe hebben jullie de action cam bevestigd op de RT?
Ik heb inmiddels een beugeltje besteld wat ik onder mn koplamp kan monteren. Daarop wordt dan de gopro bevestigd. En bedienen met remote controle.

Ik ben benieuwd. Beugeltje kost maar 20 euro dus als het niks is dan heb ik pech. De rest van de zooi heb ik al.
 
Ben aan het kijken voor een andere RT en liep gisteren tegen een mooi R1200RT uit 2014 aan. Een LC dus. Met het nieuwe dashboard en navigatie voorbereiding. Nu zit daar al een Garmin op, maar ik heb nu een TomTom Rider 550. Is er een mogelijkheid om die op de plek van de navigarievoorbereiding te plaatsen?
 
Jazeker! Deze adapter gebruik ik zelf voor mijn ouwe Rider 42. Eraf schuiven is niet meer zo makkelijk dus ik klik de Stomstom er met adapter en al op en af. Steekt dan uiteraard niet meer zo makkelijk weg in je jaszak maar daar heb ik de koffer voor…
 
1709493276724.png

Ik heb deze van Waypoint. Past goed op de originele aansluiting van de RT. Wel iets duurder als die op de foto van de vorige post.
https/www.gps.nl/motornavigatie/teqmount_bmw_adapter_ttr.html
 
Heeft iemand hier een lijstje met de meest voorkomende aanhaal momenten van de LC RT? Ben op jacht naar een momentsleutel maar weet niet precies welke ik moet hebben. Een link van het grote wijze web mag ook.
 
Ik denk dat je er sowieso twee moet aanschaffen. Eén voor de lagere momenten en één voor de hogere
 
Ik heb nu ongeveer 1 jaar een R1200RT LC van 2014. Ne het weer wat beter is geworden, heb ik deze week na een lange winterstop en kortere ritjes eens een langere rit gedaan.

Het viel me op dat ik op de autosnelweg rond 4000rpm vibraties heb in het stuur en voetpegs. Zelfs zo hard dat ik slapende vingers krijg. Wanneer ik tot 6000rpm door trek, merk ik het zelfs in het zadel...

Ik kan me niet herinneren dat ik dat vorig jaar ook had. Wat zijn jullie ervaringen? Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn? De motor heeft trouwens 54.000km.
 
Of überhaupt de banden. Toen mijn Michelins aan hun eind waren, was het op de snelweg zoals jij beschrijft.
 
Bandenspanning gecontroleerd?
Er zat volgens de computer 2.3 voor en 2.6 achter in de banden. Zal deze eens goed zetten en zien of dit een verschil maakt. Als ik het stuur los laat, blijft de motor ook perfect recht en schud het stuur niet. Ben nog vergeten zeggen dat als ik de koppeling intrek het trillen weg is.
Zal denk ik best eens naar de garage gaan.
Of überhaupt de banden. Toen mijn Michelins aan hun eind waren, was het op de snelweg zoals jij beschrijft.
Ik heb nog zeker 3mm profiel op beide banden dus het lijkt me dat ik hier nog wel even mee verder kan.
 
Heb weleens gelezen dat het trillen door een onregelmatig injectiesysteem (vervuiling)kan komen wat tot uiting komt bij bepaalde snelheden. Maar of dat bij jou ook zo is hoeft niet zo te zijn maar je leest wel eens wat.
 
Dus: 100 CC Aspen, om vocht op te nemen, gevolgd door injectorreiniger en een keer blazen op de A61?
Heb weleens gelezen dat het trillen door een onregelmatig injectiesysteem (vervuiling)kan komen wat tot uiting komt bij bepaalde snelheden. Maar of dat bij jou ook zo is hoeft niet zo te zijn maar je leest wel eens wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan