bmw R1150R

geofdijk

MF'er
14 sep 2010
63
2
rotterdam
Beste,

vande week lekker op pad geweest met de motor . eenmaal thuis knipperd mijn verlichting uit van de cockpit (toerenteller en km-teller en achterlicht). dit gebeurde alleen als mijn stuur in maximale uitslag naar links stond. nu 2 dagen later doet het helemaal niks meer.

ik vermoed zelf een kabel breuk. zijn er nog meer MF'ers die dit euvel hebben gehad/ bekend voorkomt met een bmw R1150R uit 2001 ?

Groeten Geof
 
Is een DIN plug geloof ik. Maar behalve de BMW laders worden er verder geen laders geleverd met standaard deze stekker eraan. Je kan natuurlijk altijd een los plugje kopen bij de BMW dealer en die op een druppelader naar keuze zetten.
 
Elke auto materialen zaak heeft ze ook liggen en bij heel veel standaard cigarenaansteker stekkers kun je voorste kopje (meestal rood plastic dingetje) er af draaien en dan houd je de Hella dinplug over.
 
Ja die ken ik wel, maar dan heb je een hele unit waar je alleen een klein stukje van gebruikt. Niet echt een mooie oplossing.

Klopt maar aangezien het een goedkope quick & dirty oplossing is, hoeft het niet de schoonheidsprijs te verdienen. Je kunt ook naar een motorzaak (zelfs de BMW motordealer) of een automaterialen zaak gaan en een Hella Din-plug kopen. Heb ik ook gedaan voor mijn Garmin 550. Ik wil die navigatie niet via permanente kabel aan de accu hebben hangen en voor die keren dat ik met navigatie toertochten rijdt, voldoet zo'n stekker dan prima. Als ik zonder navigatie rijdt, zit alleen een bolletje van de rammount op de kroonplaat gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan