BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
4.534
427
Lage Vuursche
En het is weer omgevlogen! Deel 6 alweer....

In deel 5 een boel nieuwe leden, een aantal zijn echter ook op een andere fiets overgestapt..


Hier vindt je de voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

Zo af en toe (ongeveer 1 keer per jaar) organiseren we een RS toertje, hieronder wat sfeer impressies van voorgaande edities:
JC600Toer11-XL.jpg

RSrit8okt31-XL.jpg

Mergellandroute21-X2.jpg

Meeting2013A-XL.jpg

29juni2013-M.jpg



Verder wat sfeer plaatjes van onze geliefde fietsen . . . .
R1100RSTurquoise-M.jpg

R1100RS


R1150RSinNatuur-S.jpg

R1150RS

R1200STpakezel-S.jpg

R1200ST

R1200RSinActie-S.jpg

R1200RS



Misschien leuk voor deze nieuwe OpeningsPost, een rubriekje waarin we ons even voorstellen?
Ik zal hier onder het spits wel afbijten.

ff Voorstellen . . .

Jeroen1969, in het leven buiten het Forum "Jeroen" genaamd. Ik ben vrij laat met motor rijden begonnen, pas op mijn 42e. Via de Yamaha Maxim 550 naar de R1150RS gegaan. Deze ingeruild voor een R1200RT, maar het viRuS zat er nog goed in. Toen er dus filmpjes verschenen van de nieuwe R1200RS kon het ook eigenlijk niet heel lang duren. . . Sinds september 2016 heeft deze ex-demo van Van Harten de vloot versterkt. De vloot bestaat nu uit een R1200ST voor mijn vrouw Karin (die niet post op het MF), een R1200RT voor mij voor winter/slecht weer en dochterlief vervoeren en dus de R1200RS. Van 0 km per jaar ben ik meteen rigoureus naar een kleine 20.000 km/jaar gegaan vanaf de dag dat ik het nieuwerwetse passie rijbewijs bij het gemeentehuis mocht halen. *O*
VRO-nattigheid-X2.jpg

EDIT: de blauwe RS had wat kuren die moeizaam werden verholpen... het einde van het geduld was sneller bereikt dan de oplossing van de kuren, dus de blauwe 2015 is ingeruild voor een rood/wit/grijze 2017 RS, dit is ten koste gegaan ook van de ST van Karin, die doet nu haar ritjes op de RS en dan zit ondergetekende op zijn Sidney blauwe RT....
R1200RS2017Rood-X2.jpg


JC600, of te wel Jeroen. Huidige eigenaar van de R1150RS van Jeroen1969.
posbank.jpg

EDIT: Jeroen heeft voor het woon-werk zijn RS inmiddels omgeruild voor een koekblik op 4 wielen..

far, of te wel Roelof. Van een R1100RS via een R1200R Classic naar een R1200RS gegaan. Zijn vrouw Jannie is trouw metgezel op de diverse ritjes en de laatste paar jaar ook op de motor weekenden zoals Sauerland en dit jaar de Eifel.
Far-M.jpg


Thijs67, Thijs67, of te wel Thijs. Thijs is van eerst een F650 in 2012 en daarna al vlug (2013) een R1150RS in 2014 overgestapt op een R1200ST. Zijn vrouw Noortje heeft in het najaar van 2015, na een pauze van bijna 25 jaar, ook het motorrijden weer opgepakt. Eerst op een Honda Hornet maar al vrij spoedig had Thijs voor Noortje ook een R1200ST geregeld in een fraaie kleurstelling. Ook Thijs en Noortje zijn regelmatig te spotten op RS/ST ritten en de weekenden in het buitenland. Noortje leest wel mee op het forum, maar is nog niet betrapt op een posting.
Thijs67-X2.jpg


Sjoske46, of te wel Jos. Woonachtig in Woensdrecht en rij al sinds mijn 20ste motor. Toen kon je nog motor rijden als je al een auto rijbewijs had.
Even langs het politiebureau en 5 gulden neertellen en je kon de gehele gemeente rondcrossen gedurende 1 maand. Dit deed ik op een Vespa scooter grand sport 160 cc.
Hier heb ook op afgereden. In 1990 kwam ik in het bezit van een Honda CB750 K7 waar ik met veel plezier op gereden heb.
In 2009 heb ik een rode R1100RS uit 1995 gekocht waar ik nog steeds op rij.
Sjoske46-M.jpg


bolrob, Ik ben Rob Bolster, van bouwjaar 1974. Woon al ruim 15 jaar samen met mijn vriendin, die overigens niet achterop wil, en wij hebben samen 2 kinderen, een jongen van bijna 8 en een meisje van bijna 10. Beroepsmatig ben ik werkzaam in de ICT op detacheringsbasis, momenteel als incident manager bij een grote overheidsinstantie.

Mijn motorrijbewijs heb ik direct gehaald op mijn 18e, en toen direct een XR500 gekocht. Daarna een XR600 en nog een KTM G350 2 takt. Daarna een tijd geen motor, studie en natuurlijk geen geld. Zo'n 14 jaar geleden begon het toch weer te kriebelen, en het motorrijden weer opgepakt. Toen pas mijn eerste wegmotor gekocht, een XJ600, gevolgd door een K75RT ex politie. Die beviel zo goed dat er daarna nog 2 K75's zijn gekomen, een K100RT, K1100RT, en toen de R1100RS. Heb een haat liefde verhouding gekregen met de boxer. Het hoge koppel waardeer ik echt, en die fijne eigenschap wint het tot nu toe steeds van het bokkige onderin. Tevens mijn eerste fiets zonder volle kuip, en er gaat ook geen volle kuip meer komen.
En sinds mei van dit jaar dan de R1200ST, geen natural beauty, maar een super machine.
Ik gebruik de motor voor woon-werk verkeer (bij pekel pak ik de auto), toertochten (niet zoveel als ik zou willen vanwege gezin), en 2 keer per jaar voor lange weekeinden in het nabije buitenland, wel kamperen!
RobBolster01-M.jpg

RobBolster-03-M.jpg

RobBolster-02-M.jpg


...Ron... ... Rijdt (o.a. ook) een R1200S ...
....hier ook een RS, alleen dan met de R en S anders op het plaatwerk gepositioneerd... ;)
...dus daarom een mee-lezer, en soms een commentaar-gever... :/

...en 'vriend van de show' natuurlijk... :Y
RonR1200S01-M.jpg

RonR1200S02-M.jpg


:W

glk op het forum en Gerwin in het dagelijkse leven. Ik ben werkzaam als manager operations bij een grote installatie dienstverlener in de ICT. Ik rijdt sinds mijn 18e al motor, maar ben wel in de kleine kinderen periode 10 jaar motor loos geweest. De RS is mijn 6e BMW. En wellicht ook de fijnste tot nu toe.
Ik kom graag en regelmatig bij VH te A, waar ik ook af en toe iets aanschaf cq aan mijn motor verander, maar ook graag even bijklets. ( heb nog een paar wensen in gedachten:) )
Ik rij, bij redelijke weersomstandigheden, iedere zaterdagmiddag op mijn motor. Met of zonder vrienden en met of zonder vrouwlief Hennie.
Ik hoop je graag een keer tegen te komen.
glk-XL.jpg


Gé.eS.Aake (voorheen bekend als “Erreske”) en hoe Gé.eS.Aake buiten het forum heet . . . dat hoort u als u hem buiten het forum treft. Gé.eS.Aake is een late opstapper, hij is pas op zijn 40e begonnen met motorrijden. Maar dan wel meteen ook beroepshalve, op het werk rijdt hij een R1200RT, sinds anderhalf jaar is dat de LC variant. Privé heeft Gé.eS.Aake de eerste 5 jaar op een R80RT gereden en sinds maart 2013 tot midden 2017 op de mooie blauwe R1150RS. Maar daar kwam midden 2017 een eind aan...Toen is zelfs de Erreske van dat moment gezwicht voor de kennelijk onweerstaanbare aantrekkingskracht van de Gé eS...
Privé doet Gé.eS.Aake alleen aan toeren, er wordt niet per motor woon-werk verkeer gedaan. Meestal rijdt Gé.eS.Aake solo maar een groepsrit slaat hij niet af!

erreske-XL.jpg

Als beheerder van dit draadje kan ik, Jeroen1969, er dit aan toevoegen: Jeroen1969 vindt dit de mooiste R1150RS die er ooit gemaakt is, er zijn meer RS liefhebbers die deze mening delen...

MichaelBike. . . . Ik ben Michel, op m'n 18e begonnen met proefrijbewijs op een oude Ducati 350 desmo. Prachtig ding, maar verbruikte meer olie dan benzine dus snel overgestapt naar Japanse makelij o.a. Honda XL500 en CB750F2. Daarna een Yamaha Virago 750. Toen de kinderen werden geboren een aantal jaren even geen motor gereden. Begon 15 jaar geleden weer te kriebelen en heb toen Yamaha 1100 dragstar aangeschaft. Echter, na dagje rijden op een BMW van een vriend van me was ik 'om' en heb de Yamaha ingeruild voor een K1200gt. Mijn vrouw Dina rijdt ook motor en heeft een Yamaha MT 09 (een ding waar ik overigens ook graag een ritje op maak!). De R1200rs is inmiddels m'n 4e BMW en ben er erg enthousiast over.

MikeBike-XL.jpg


MrTenCats

In real-life heet ik Erik en ben op m'n 19e (in '72) op een motor gaan rijden en dat doe ik nog steeds. Er zijn inmiddels heel wat motoren in bezit geweest en dat merk je dan aan het volgende lijstje:

1)Kawasaki S1 250cc driecilinder tweetakt (2 x gejat waarvan 1x definitief.)
2)Suzuki GT750 driecilinder tweetakt (trommelremmen)
3)Suzuki GT750 nu met dubbele schijfrem vóór.(gejat na 1 week!)
4)Kawasaki Z750 tweecilinder, m'n eerste viertakt.
5)Honda Goldwing 1000cc M'n eerste boxer
6)Yamaha XS750 driecilinder met cardan
7)Kawasaki ST1000 viercilinder met cardan
8)Honda Bol D'or 900cc viercilinder
9)Suzuki GS1000 viercilinder
10)Moto Guzzi LeMans II V-twin
11)Laverda Jota 1000cc driecilinder
12)Suzuki GS1000 viercilinder
13)Kawasaki GPz1100 viercilinder injectie
14)Yamaha XJ650 viercilinder met cardan (gejat na 1 maand!)
15)Yamaha XJ650 viercilinder met cardan
16)Yamaha TR1 1000cc V-twin
17)Yamaha XS400 tweecilinder (w/w)
18)Yamaha XV1000 V-twin (w/w)
19)Yamaha Diversion 600 viercilinder (w/w)
20)Suzuki GSX750F viercilinder
21)Yamaha XV1100 Dragstar V-twin (foutje)
22)Suzuki Bandit 1200S
23)Suzuki SV1000S V-twin
24)Honda VTR1000SP2 V-twin
25)BMW R1200S
26)Yamaha XJ600S Diversion (w/w)
27)Suzuki DL650AT V-Strom (rip, 2009)
28)Suzuki DL650AT V-Strom (2009)
29)BMW F800S (rip, restant verkocht, 2009)
30)BMW F800S (2009)
31)BMW R1200GS (2007)
32)BMW K75 (1990) (w/w)
33)BMW R1200GS (2012)
34)BMW R1200GS LC (2014)
35)Suzuki SV650N (2008)
36)BMW R1200GS LC (2013)
37)BMW R1200GS LC (2016)
38)BMW F650Funduro (1996) :Y


Er zijn er een aantal gestolen en een deel is alleen als woon/werk/pekelfiets ingezet maar dat werken is gelukkig inmiddels verleden tijd. Ook wederhelft MrsTenCats rijdt motor en dat is momenteel nog een full option Triple Black uit 2017.
Wij gebruiken de motoren voor toertochten en onze uitjes naar Eifel, Sauerland of Harz en natuurlijk op onze vakanties zoals Noordkaap, rondje Adriatische zee, Iberisch schiereiland etc etc. waarbij we alle kilometers gewoon zelf -binnendoor- rijden. Zie ook onze site voor routes, foto's en een paar filmpjes.
Mijn toekomstige R1200RS wordt in januari 2018 door BMW in elkaar gezet en ik zal 'm waarschijnlijk in februari in ontvangst nemen.

Groet,

Erik
(Fotor van de RS volgt!)


Motormaniac58
Dirk, bijna 60jr..motorrijdend van mijn 27e.
Mijn rijbewijs gehaald bij mijn werkgever...de politie. Daar ook aanvullende rijopleidingen gedaan..
Mijn 1e motor was een bmw R45 die ik 4 jr heb gehad..
Daarna heel veel verschillende merken en types gehad.. Diverse yamaha's, kawasaki's
Maar altijd grote fan van bmw gebleven....
Via mijn werk reed ik dit merk ook en zodoende in 2006 een GS1200 gekocht. Deze heb ik een jaar geleden ingeruild voor een GS1200LC triple black.
Maar ook staan er in de garage nog een K1300GT en een prachtige blauwe R1100s.

MotorManiac-X2.jpg


Groet, Dirk en Shirley (zwarte Triumph Tiger)

Wil je met je foto in deze openingspost? Stuur me even een PM en ik zorg dat ie er bij komt, eventueel met een stukje tekst waarin je jezelf kort voorstelt.

Met dank aan ...Ron... voor de coaching voor de migratie van de foto's van DropBox naar SmugMug!!
 
Laatst bewerkt:
En voor de "Nieuwkomers": doe ff een Pee Beetje, dan kunnen we regelen dat je met een leuk verhaaltje ook in de Openings Post (zie hierboven) te bewonderen valt.
 
Jaaa, daar ben ik ook weer!
Jeroen1969, staat jouw vorige RS nu als premium selection bij van Harten in de etalage? Kenteken: 15-MF-TZ?
 
Voor de liefhebbers om erbij te hebben:
Een Williams blauwe R1150GS met nog geen 8000 km bij de HTTP://domeinenrz.nl
 
Jaaa, daar ben ik ook weer!
Jeroen1969, staat jouw vorige RS nu als premium selection bij van Harten in de etalage? Kenteken: 15-MF-TZ?

Yep, dat is hem. Er staat niet bij dat de fiets ook uitgerust is met ABS Pro... En de in kleur gespoten koffers staan er ook niet bij. Ik weet niet hoe het nu met de Quick Shift is gesteld, of die nu wel of niet goed werkt... Is de fiets in Zeeland denk ik meer "Value For Money", dik 2k goedkoper (weliswaar 10k meer op de teller, maar dan weer wel zijkoffers, OK, geen Keyless Ride).
 
Beetje late winterbeurt voor mijn grijze ..tevens winter-fiets. Cardantunnel ligt er nu af, dus meteen de seal (pijl) even checken. Kurkdroog. Dus de versnellingindicatie-sensor (pijl links) kan worden vervangen en dan de boel weer in elkaar met een nieuwe rubberbalg voor de cardantunnel. Deze was totaal verweerd en uitgedroogd. Wat je uiterst rechts op de foto ziet zijn deeltjes daarvan.
full
 
Laatst bewerkt:
Beetje late winterbeurt voor mijn grijze ..tevens winter-fiets. Cardantunnel ligt er nu af, dus meteen de seal (pijl) even checken. Kurkdroog. Dus de versnellingindicatie-sensor (pijl links) kan worden vervangen en dan de boel weer in elkaar met een nieuwe rubberbalg voor de cardantunnel. Deze was totaal verweerd en uitgedroogd. Wat je uiterst rechts op de foto ziet zijn deeltjes daarvan.[afbeelding]

die seal van je uitgaande as is wel een oude variant, had mooi geweest om die te vervangen voor een neue :+
 
Zag net dat er voor de strooikaart van RWS ook een app is : ZoutAlarm. Heel handig voor de doorrijders die niet in de pekel willen rijden.
 
Jeroen 1969, wil je mijn vraag uit deel 5 meenemen naar hier in deel 6, want ik ben heel benieuwd of jullie in een BMW R1100 RS een chiptuning hebben zitten ?.
Mvgr. Jan
 
Hallo,
Mijn naam is Arnold en ben sinds 2 weken in het bezit om in de winter door te rijden op een R1100RS.
Heb een vraag over aanschafbanden die goede grip hebben in de wintermaanden.
Aangezien ik voor aanschaf banden even de wijze raad wil hebben van jullie kenners.

Hoop graag info van jullie te kunnen krijgen.

Gr Arnold
 
Hallo,
Mijn naam is Arnold en ben sinds 2 weken in het bezit om in de winter door te rijden op een R1100RS.
Heb een vraag over aanschafbanden die goede grip hebben in de wintermaanden.
Aangezien ik voor aanschaf banden even de wijze raad wil hebben van jullie kenners.

Hoop graag info van jullie te kunnen krijgen.

Gr Arnold
Hoi Arnold, welkom hier!
Voor jouw fiets in de winter: Michelin Pilot Road 3
 
Ik volg jullie ook nog ,helaas is het st gehalte heel laag, aan het worden
Dat valt wel mee hoor, Jeroen1969 heeft 'm ingeruild ...de ST van Karin dus eigenlijk..., maar we hebben dit jaar bolrob en whgmkeller als nieuwe ST rijders mogen verwelkomen. ...én Noortje en ik rijden ook nog altijd mee...
Er zijn er in NL maar ca. 250 verkocht, dus deze fietsen blijven redelijk zeldzaam, ben benieuwd hoeveel er nog actief rondrijden.
 
Eind 2016 waren er 221 R1200ST's geregistreerd bij de RDW.

En 167 R1200 RS'en

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan