BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Dat zal zeker zo zijn. Ben wel meer tevreden met de Michelins dan de Metzelers. :)
 
Dat ben ik grotendeels met je eens. De Road5 stuurt geweldig. Over de Tourance Next achter op de Husqvarna heb ik geen klachten.
 
Nou zou het zo maar eens kunnen bestaan dat de RS niet gek ver van mij terecht gaat komen.... Gisteren uitgebreide testrit voor RooS uit gereden. Een collega/motorvriend wordt nogal gek van de turbulentie op zijn helm van de Ducati MTS1200S. Hij had al eens meer op RooS 1.0 gereden en vorige week dinsdag reed hij achter me aan op RooS 2.0 toen ik de R1250RT op een dijkje “Back-2-Back” wilde rijden met RooS zodat ik kon voelen op hoeveel procent vd rijfun van RooS die 1250RT kon komen (bleek ruim 95%, dus knoop Van2Naar1 doorgehakt). Hij constateerde turbulentie vrij te hebben gereden.
Dat ging aan hem knagen.
Dinsdag heeft hij een KTM 1290 gereden, een R1200GSA, een Ducati Supersport en een MTS950S.
Woensdag dus RooS en een fraaie R1200RS Rally, maar dan met GSA ruit.

1405082


Zijn conclusie: beste windprotectie voor hem op de RS. En nog wel met het standaard ruitje! Want de Puig had ik omgezet voor de inruil.

Nou duim ik dat hij hem koopt. Kan ik RooS af en toe eens huren van hem misschien...

1405083
 
Dat ben ik grotendeels met je eens. De Road5 stuurt geweldig. Over de Tourance Next achter op de Husqvarna heb ik geen klachten.
Vind hem vreemd slijten. En na 3500 km inclusief Supertour begint hij als behoorlijk te slijten. Gaag bij lang niet de levensduur van de rond 4 halen.
Komt zeker niet weer een set Road 5 op terug. Iemand ervaring met toerbanden van Pirelli of Metzeller?
 
Over de slijtage van de ' 5' zijn we het eens, maar een heel fijne stuurband. Ik heb nu voor weer een Dunlop RS III en die stuurt vergelijkbaar maar heeft een veel langere levensduur. Na de Supertoer + 1500 km vlot boenderen nu mooi regelmatig afgesleten en nog 3 mm. Achter blijf ik bij de Bridgestone BT 023, (160x18) en in die relatief smalle maat bevalt die ook heel goed, nat en droog.
De Pirelli AngelGT heb ik ook goede ervaringen mee ( er is nu een '2' versie dacht ik) en de Conti Road Attack 3. Dit alles op de 1100 RS. Ik gebruik de dure Classic Racing versie in de maat 100/90/R18 voor op de R100 en overweeg die ook voor op de Triumph Bonneville 1200. Ik probeer vaak nieuwe banden uit ( ik koop ongeveer 7 nieuwe per jaar op diverse motoren, ook off-road) en doe eigenlijk nooit meer aan ' setjes'. Ik selecteer zowel voor als achter op basis van ervaring, ook in de winter en in de regen, en vind daarmee een mooie setup. Voor de oudere motoren is de BT 045 nog steeds een aanrader, voor allroad de Pirelli Scorpion II en ook achter de nieuwe Michelin Anakee Adventure ( voornamelijk on-road achter op de Triumph in 150 x17.) Deze band is iets spitser en voelt smaller aan, en heeft uitstekende grip. De Triumph heeft een koppel vergelijkbaar met de luchtgekoelde 1200GS sen en ik moet het meestal hebben van vroeg en hard uit de bocht knallen, hij heeft maar 80 pk. Te dien einde heb ik een nieuwe nokkenas gekocht en die moet hem aardig in de richting van een Thruxton brengen, maar dat is een ander verhaal.
 
Ik duim voor je Jeroen....had jij het originele stuur of iets hogers/breders?

Gewoon het standaard stuur. Het lijkt er toch ernstig op dat het afscheid van RooS niet knetterhard gaat worden ;-)

Volgende week weet ik het zeker schijnt. En dan kan ik idd af en toe RooS een dagje huren!

Waarschijnlijk volgende week de R1250RT halen, ze is vanmiddag bij de dealer afgeleverd. Moet er een kentekentje op en een afleverbeurtje gedaan. Ik ben vrijdag iig de hele dag vrij.
 
Hebben jullie dat nu ook? Ik heb zo'n beetje alleen Heimbach en de Supertoer gereden met de Pirelli Angel GT II maar de band aan de voorzijde heeft nog slechts 2 mm. Achteraan nog zo'n 3,5. Geen idee hoeveel profiel er op zit als ze nieuw zijn maar na 5250 km is dit al het resultaat.
En dat nu net, als ik komende weken in Italië ben. Maar even een nieuw bandje scoren.
 
Nope, Bridgestone komt er bij mij NOOIT meer op. Hebben in het verleden teveel met mijn leven gespeeld met die waardeloze banden.
 
Vrijdagmorgen...negen uur...in Lage Vuursche...telefoon.....ja Jeroen, met van Harten...uhh de ventieldopjes bleken in de verkeerde kleur gespoten.....het duurt minstens een week voordat de nieuwe binnen zijn...😅😅😅😅

...ach..., du Heiliger Strohsack..., diese Speziale Ventilkappen..., ist 'n Sonderausstattung...; haben die Jungs von Von Harten vergessen zu bestellen... :+


...leider, Entschuldigung, und bis zum nächsten Mal..., oder vielleicht auch nicht...





…und sonst..., versuchen Sie es mal bei Triumph…, beim Trophy 1200 SE… :+
 
Vrijdagmorgen...negen uur...in Lage Vuursche...telefoon.....ja Jeroen, met van Harten...uhh de ventieldopjes bleken in de verkeerde kleur gespoten.....het duurt minstens een week voordat de nieuwe binnen zijn...😅😅😅😅

Bijna goed Peter. Het zadel is niet het bestelde Spätzi zadel, bescherm folie moet ook nog op de zijkoffers. Kleppendeksel beschermers zijn er nog niet. Morgen om 13:00 haal ik Spätzi op, de rest komt wel met de 1.000 km beurt.
 
En DEZE lijkt die van @glk wel, alleen is deze van de eerste eigenaar, dat lijkt me voor de voormalige fiets van Gerwin niet waarschijnlijk...
Heeeeel mooi fietsje wel.
 
Laatst bewerkt:
En DEZE lijkt die van @glk wel, alleen is deze van de eerste eigenaar, dat lijkt me voor de voormalige fiets van Gerwin niet waarschijnlijk...
Heeeeel mooi fietsje wel.

Dat is de motor van Gerwin, die heeft na Gerwin nog geen andere eigenaar gehad dus ik denk dat ze dat bedoelen met "1e eigenaar", hij is van Van Harte verkast naar Broekhuis Oost, dat doen de dealers onderling wel meer. Zo heeft Roel onlangs een XR geruild met een RT met een dealer, die dealer kon de RT aan de straatstenen niet kwijt, hij is bij Roel de showroom niet eens in gekomen en alweer door verkocht...

RooS staat wel te koop bij Van Harten in de showroom, mijn collega gaat dinsdag a.s. in de onderhandeling
 
@Jeroen1969 Het ST'tje van Karin te koop...R1200ST

Aan iedereen die meeleest en zoekt naar een betaalbare, super fijne en zeer unieke Sport/Toer fiets: kopen dat ding! Ik krijg meteen een trap onder de bips en een scheidingsakte aan de kont als ik dat zou doen......

Er is tussentijds wel aan de ruit geknutseld... ik kan me niet herinneren dat wij last hadden van turbulentie of zo...
 
Die laatste is dan wel een brommerke met een Belgische toelating..., als in : voor de (onze) NL markt komen er nog wel enkele kosten bij.
 
Dit is een mooi kleurtje. Of toch minstens uniek
Ja en toch ook nee..., mooi kleurtje parelmoer met turquoise zadel en accenten, heel hip voor begin negentiger jaren. Maar uniek, nee. Alhoewel veel van de fietsen in deze kleur in de loop der tijd een vervangende (zwarte) buddy hebben gekregen, dat turquoise was kennelijk toch na verloop van tijd niet meer 'hip'.
 
20190709_094357.jpg

Bovenstaande advertentie uit de laatste BMW Motorrader nr 70. GS rijders kunnen hiermee het zadel nog 2 cm lager zetten. Verder een test van de R1250 R in Pollux metallic matt en dat is donkergroen metallic, nog geen turquoise ( turkisch grun) zoals de mijne, maar wel voor het eerst in lange tijd een groene. De 1250 accelereert in zes net zo snel als de 1200 in vijf vinden zij. Zelfs vergeleken met de concurrentie ( KTM, Ducati en de S1000R ) is de nieuwe boxer nu de maatstaf bij de power roadsters ook qua prijs.
Ook een mooi artikel over Mamola in Laren, daar is een tweeklepsboxer ( GS) verbouwd met S1000RR onderdelen en dat ziet er heel fraai en potent uit. Details op de gelijknamige website ( mogelijk te koop later dit jaar).
20190709_095912.jpg
 
Bizar knap zo’n verbouwing...

Vwb de acceleratie van het nieuwe boxer blok: na 350 km ervaring kan ik beamen dat het vrij indrukwekkend is...

Enfin, As We Speak zit mijn collega te onderhandelen bij VH te A... over de RS. U snapt dat ik heftig duim dat dit mag gaan lukken want het is echt extreem gaaf hoor, zo’n prachtig mooie R1250RT Spezial 719, maar dat RooS moest wijken daarvoor vliegt mij soms wat aan. Haar zo makkelijk binnen huur handbereik kunnen hebben straks spreekt mij behoorlijk stevig aan zeg maar.

Vanmorgen op het slagschip maar wel zadel verwarming en HVV aan gehad. Moet via de menu knop op dat ding. Maar dan kan je de verwarming ook in maar liefst 6 gradaties zetten. Standje 2 bleek afdoende bij 6 graden buitenlucht temperatuur. Ik heb het idee dat het gelijk is aan standje 1 van Sidney.
 
Terug
Bovenaan Onderaan