BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

1386496


Ik ben zeer content met mijn F800R. Dus ik ben niet opzoek naar een nieuwe andere motor, maar dit vind ik wel interessant!
 
Beste Dames en Heren,

sinds enkele uren ben ik de "trotse" bezitter van een r1150rs. Buiten de proefrit nog geen meter op kunnen rijden, want oeps hij start niet meer. Als ik probeer te starten maakt die aan de voorkant een raar geluid. Denk, dat de accu te ver ontladen is of op zijn laatste loodjes loopt. Zit nu een Varta 19AH in. Wat hoort hier voor accu in? Gaarne even wat tips, bvd. p.s. hangt nu aan de lader.

Na een uurtje laden, start de motor weer normaal. Gelukkig!!
 
Laatst bewerkt:
Dag John, welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Remmen en ABS hebben bij de oudere RS sen een geschiedenis waarbij dexaccu een grote rol speelt. Jij hebt waarschijnlijk het electrisch bekrachtigde ( evo integrated ABS) systeem. Dat kan heel.lang goed werken, maar moet enigszins vertroeteld worden ( remvloeistof verversen) en is gevoelig voor de conditie van de accu. Blijft dit probleempje regelmatig de kop opsteken, dan kun je beter een verse accu kopen van een goed merk zoals Yuasa en ik heb ook geen slechte ervaringen met Varta. Heb je een moderne accu/ druppellader met programma keuze, dan kun je het recovery programma een paar dagen laten werken, dat kan sulfatering deels terugdraaien. Een aantal berijders van de 1100 RS of RT hebben de voeding van het ABS omgelegd zodat het pas wakker wordt nadat de motor loopt. Lees je in over jouw speciale configuratie en je kunt er veel plezier aan beleven. De huidige sport toer banden zijn geweldig goed geworden, ook in de regen. Blijkt het de juiste motor voor jou te zijn denk dan eens aan een upgrade van de vering door of via een specialist zoals HK suspension in Tiel en anderen...meer comfort en een betere wegligging...
 
Bedankt voor jouw reactie. Ga er zeker iets mee doen. Ben er waarschijnlijk ook achter, waarom de accu bijna leeg was. Hij heeft 3 uur op een aanhanger gestaan, waardoor het alarm steeds afging. Mijn vraag is nu, is dit een standaard alarm, kan hierover geen gegevens of gebruiksaanwijzing vinden. Tijdens het sleutelen ging het alarm steeds af, zeer vervelend. Hoe kan ik het uitzetten?
 
Tijdens het sleutelen ging het alarm steeds af, zeer vervelend. Hoe kan ik het uitzetten?
Toen ik mijn tweede 1100RS kocht zat er ook alarm op met startblokkering en meteen de eerste week kon ik plotseling niet meer starten. Ik hecht voor zo'n oude motor niet aan een alarmsysteem, vooral niet gezien de potentiële storingen (alleen met de Bonneville heb ik geen problemen gehad, bij de Husky Terra heb ik dat creatief opgelost) en ik slaap er niet minder om. Ik heb toen het hele systeem uit de kabelboom verwijderd. Meestal zit er een kastje onder de buddyseat met draden naar diverse onderdelen, voeding, koppeling, remlichten, knipperlichten, zijstandaard, ontsteking/ecu etc. Net een octopus. Wil je dat niet allemaal verwijderen dan zou je stap voor stap onderdelen buiten gebruik kunnen zetten te beginnen met de voeding en de ecu verbinding. Mogelijk is dat voldoende. Ik heb ooit hier een foto van dat kastje en de draadboom geplaatst, maar heb geen zin die op te zoeken.
Mocht je in de toekomst problemen met je bekrachtigde remsysteem krijgen en je wordt geadviseerd om een nieuwe modulator etc. te kopen voor 2000+ Euro.....ook buiten gebruik stellen (je zult niet de eerste zijn) en nieuwe remleidingen rechtstreeks naar de remklauwen laten leggen. Je hebt dan gewoon hydraulische remmen zonder ABS....net als vroeger _O-_O-
 
Tijdens het sleutelen ging het alarm steeds af, zeer vervelend. Hoe kan ik het uitzetten?
Toen ik mijn tweede 1100RS kocht zat er ook alarm op met startblokkering en meteen de eerste week kon ik plotseling niet meer starten. Ik hecht voor zo'n oude motor niet aan een alarmsysteem, vooral niet gezien de potentiële storingen (alleen met de Bonneville heb ik geen problemen gehad, bij de Husky Terra heb ik dat creatief opgelost) en ik slaap er niet minder om. Ik heb toen het hele systeem uit de kabelboom verwijderd. Meestal zit er een kastje onder de buddyseat met draden naar diverse onderdelen, voeding, koppeling, remlichten, knipperlichten, zijstandaard, ontsteking/ecu etc. Net een octopus. Wil je dat niet allemaal verwijderen dan zou je stap voor stap onderdelen buiten gebruik kunnen zetten te beginnen met de voeding en de ecu verbinding. Mogelijk is dat voldoende. Ik heb ooit hier een foto van dat kastje en de draadboom geplaatst, maar heb geen zin die op te zoeken.
Mocht je in de toekomst problemen met je bekrachtigde remsysteem krijgen en je wordt geadviseerd om een nieuwe modulator etc. te kopen voor 2000+ Euro.....ook buiten gebruik stellen (je zult niet de eerste zijn) en nieuwe remleidingen rechtstreeks naar de remklauwen laten leggen. Je hebt dan gewoon hydraulische remmen zonder ABS....net als vroeger _O-_O-
Maandag 270 km en Dinsdag 30 km gereden. Vandaag de accu weer leeg, dus ik denk dat die om zeep is. Lader aangesloten en spanning was 11.2 Volt, dus dat is duidelijk. Gelijk maar een nieuwe accu en druppellader besteld.
 
Laatst bewerkt:
Mooi Jeroen, met het oog op wat merr offroad rijden had ik NL, Duitsland Frankrijk en Spanje op mijn 345 en 390 gezet. Dan blijkt dat Garmin vaak behoorlijk achter loopt met haar kaart updates....Ik gebruik ze dus ook om een route even na te kijken. Ik heb die kaarten op het sd kaartje van de Zumo 's gezet en ' lees' ze in BaseCamp dus vanuit de aangesloten toestellen.Het enkele meters verspringen tussen Garmin en TomTom kaarten zie je ook bij de OSM kaarten. Ik speel er nog mee, maar je kunt niet straffeloos wisselen in de zin van plannen op de NTU en dan rijden op de OSM. Ik kreeg dan geen aanwijzingen, alsof het apparaat zichzelf ' naast ' de route achtte ( ga naar xxxxweg) . De onverharde weggetjes worden wel.mooier/beter aangegeven en daar ging het om. Dan converteer ik naar de Tripy en dat werkt tot nu toe.
Met Pasen ben ik in het Sauerland en het weekend daarna op verkenning in de Pyreneeën en Picos en Portugal, dus ik ga daarmee spelen.
 
En wij vlak bij Kirchhundem. Dit ligt aan de westelijke kant van het Sauerland. We hebben het hele hotel voor ons zelf met 28 man/vrouw. Routes richting Edersee, Mohnesee en Biggesee. Ik zal mijn ogen openhouden Thijs. Ik neem de rode Bonneville mee deze keer.
 
Mooi Jeroen, met het oog op wat merr offroad rijden had ik NL, Duitsland Frankrijk en Spanje op mijn 345 en 390 gezet. Dan blijkt dat Garmin vaak behoorlijk achter loopt met haar kaart updates....Ik gebruik ze dus ook om een route even na te kijken. Ik heb die kaarten op het sd kaartje van de Zumo 's gezet en ' lees' ze in BaseCamp dus vanuit de aangesloten toestellen.Het enkele meters verspringen tussen Garmin en TomTom kaarten zie je ook bij de OSM kaarten. Ik speel er nog mee, maar je kunt niet straffeloos wisselen in de zin van plannen op de NTU en dan rijden op de OSM. Ik kreeg dan geen aanwijzingen, alsof het apparaat zichzelf ' naast ' de route achtte ( ga naar xxxxweg) . De onverharde weggetjes worden wel.mooier/beter aangegeven en daar ging het om. Dan converteer ik naar de Tripy en dat werkt tot nu toe.
Met Pasen ben ik in het Sauerland en het weekend daarna op verkenning in de Pyreneeën en Picos en Portugal, dus ik ga daarmee spelen.

Hier is het vrij gemakkelijk qua plannen: In BaseCamp kies ik de OSM kaart vanaf de aangesloten Navigator. Afgezien van een paar kleine gekkigheidjes werkt het hier in Ithaca tot op heden best aardig. We vinden nl de plekkies waar we willen zijn. Het lijkt me ingewikkelder als je voor 1 gebied meerdere varianten kaarten hebt. Op de Navigator heb ik voor dit gebied alleen maar de OSM...

Lekker vooruitzicht, die toertjes! Beetje jaloers ben ik wel...
 
Gisteren rond 18.15 uur kwam ik op de A1 thv Amersfoort achter een rood-grijze R1100/1150RS (75 anniversary editie?) te rijden. Samen draaiden we de A28 op richting Utrecht. Toen ik de persoon inhaalde zwaaiden we even. Iemand van hier ?
 
Wie kan mij helpen met suggesties en foto's om een tomtom rider 550 te monteren op een r1150rs. Ben al 2 dagen aan het googlen, maar ik kom er niet uit.
 
Ik he destijds (heb de fiets niet meer) zelf van een aluminium profieltje een montagebeugeltje gemaakt op de kroonplaat. Paste allemaal net met een beetje puzzelen...misschien heb je daar iets aan?
R1150RS_beugeltje.jpg
 
Ik heb heel wat jaren gereden met een tanktasje met doorzichtige bovenkant, daarachter paste mijn Tom Tom Go710 met het voedingskabeltje naar de laadstekker en dat werkte heel goed TOT afgelopen 27 april 2019 ??????.
Hij kan NU de GPS niet meer vinden ????.
Dus geen route meer ingeven, want als ik nu het knopje GPS indrukt ziet hij b.v. 6 satellieten MAAR ze blijven licht grijs i.p.v. BLAUW.
Ook als ik het SD-kaartje in mijn PC stopt om een GPS-fix te draaien, ziet hij de satellieten niet ????.
Mijn Navcore is 9.026
Help.
 
Terug
Bovenaan Onderaan