Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #976
Gister met een maat 4 uurtjes gereden. Zijn Multistrada was gejat, hij gaat nu een andere motor kopen. We hebben 3 Ducati’s gereden en 2 weken terug een BMW S1000XR. We hebben ook paar keer gewisseld, behalve bij de XR rit.
Hier zit mijn maat op de RS:
Hij heeft grote moeite met de clip-ons, de zithouding en “De Grote Hangtieten”. Dus het wordt geen RS.
We hebben gereden met een 1260 Multistrada S, een 950 S en een Enduro. Ducati heeft echt grote stappen gezet. Want gewoon hele fijne fietsen. De 1260S met zijn 17 inch wiel en groot stuur was voor mij net ff te zenuwachtig op stuurgedrag. De 950 S eigenlijk een toppertje, zeer goed werkend Quick Shift systeem, prachtig TFT display. Uiteindelijk werd de Enduro “Best uit de Test”. Verbluffend goede vering. Adrenaline verhogende power. Fantastische Quick Shift. Blue Tooth connectie met de smart phone (kan je na de rit zien hoe schuin je ging en wat de piek PK vraag was). Voor het eerst een motor gereden die me makkelijker en sneller laat rijden. Mijn RS verliefdheid heeft wel een deukje opgelopen.
Gelukkig kan ik voor mij persoonlijk 4 plussen vd RS tov het Ducati Enduro geweld identificeren:
Mijn maat is er wel uit. Hij wordt erg blij van de Enduro. En spreekt, af te lezen uit het Appje, het surplus dat de Enduro tov de 950S heeft ook echt aan.
Hier zit mijn maat op de RS:
Hij heeft grote moeite met de clip-ons, de zithouding en “De Grote Hangtieten”. Dus het wordt geen RS.
We hebben gereden met een 1260 Multistrada S, een 950 S en een Enduro. Ducati heeft echt grote stappen gezet. Want gewoon hele fijne fietsen. De 1260S met zijn 17 inch wiel en groot stuur was voor mij net ff te zenuwachtig op stuurgedrag. De 950 S eigenlijk een toppertje, zeer goed werkend Quick Shift systeem, prachtig TFT display. Uiteindelijk werd de Enduro “Best uit de Test”. Verbluffend goede vering. Adrenaline verhogende power. Fantastische Quick Shift. Blue Tooth connectie met de smart phone (kan je na de rit zien hoe schuin je ging en wat de piek PK vraag was). Voor het eerst een motor gereden die me makkelijker en sneller laat rijden. Mijn RS verliefdheid heeft wel een deukje opgelopen.
Gelukkig kan ik voor mij persoonlijk 4 plussen vd RS tov het Ducati Enduro geweld identificeren:
- De prijs van RS is al niet laag te noemen (rond de 20k als je wat opties aanklikt), de Enduro komt met “All The Bells And Whistles” op 29k...
- Cardan aandrijving. Hoewel er al verhalen zijn van mensen die met een automatisch smeersysteem (gevuld met kettingzaag olie) 100k uit een kettingset weten te persen, ik blijf toch een voorkeur voor een cardan hebben.
- Het verbruik. Na een rit stond er bij de Enduro een gemiddeld verbruik van 6.3 l/100 km. Mijn RS toonde 4.9.
- De opstap. De RS is lager, ik kom er makkelijker op (moet alleen uitkijken dat ik niet tegen de topkoffer kom).
- 30 liter tank. Brandstofbereik een dikke 400 km.
- Onbeschrijvelijk veel instel mogelijkheden.
- Zeer goede vering (door de hoge poten).
- Komt vlotter uit de startblokken. In de stand Sport zelfs zodanig snel dat ik er nog niet helemaal uit ben of ik dat lekker vindt (werd beetje verrast door de lancering)
- Laat zich toch makkelijker over slingerweggetjes sturen. Voor mij voor het eerst. Zelfs de R1250GS ging voor mij niet makkelijker dan de RS. De Enduro dus wel (zelfde weggetje met Enduro en met RS gedaan).
Mijn maat is er wel uit. Hij wordt erg blij van de Enduro. En spreekt, af te lezen uit het Appje, het surplus dat de Enduro tov de 950S heeft ook echt aan.